Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pari kysymystä Valtratietäjille  (Luettu 18926 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kyllä ne viljakuormat saa kipattua ilman yksitoimisuutta kun on kellunta. Kymmenisen vuotta oli hitec valtu talos eikä kertaakaan tarvinnu ykstoimiseksi lohkoja muuttaa...
Asia on juuri näin . Mihin ihmeeseen sitä ykstoimisuutta tarvitaan . Kyllä se yksitoiminen hydraulisylinteri toimii vaikka lohko on kaksitoiminen .

esim, paalaajan luukku tarttis 1toimisen ??

ööö, ei mun vaan oo koskaan tarvinnu noita ruuvailla yksitoimisiksi, kun on lohkossa kellunta-asento?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Samoin on tullu käytettyä kippiä ja muita ykstoimisia kellunta venttiilillä ja kuormaajalle jatkuvaa virtausta oon antanu ekasta lohkosta sillä, että pistää sopivan palikan painamaan vipua lokasuojasta istuimeenpäin, eihän kakstoimiseen mitään imua muodostu se vain päästäis mahdollisen tulevan paineen pois sieltä toiseltapuolen. Turha sinne alle on mennä konttimaan, tietysti saa jos tuntuu mukavalta, onhan sielä sentään tilaa moneen muuhun traktoriin verrattuna :o

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
on se lohko paljon mukavampi käyttää jos ei aina tartte työntää kelluntaan ja turha on aina rasittaa toista pikaliitintä kun päästää esimerkiksi konetta alas. On mulla ainakin yksi lohko ykstoimisena johon saa kytkettyä ne sylinterit joista ei tule kuin yksi letku eli noukin, äkeen lohkot, kippi jne.

Onko muuten mahdollista tehdä lohko jossa vivussa olisi sekä ykstoimisuus että kakstoimisuus eli kun vipua työntää vähän niin on ykstoiminen ja sitten kun sen työntää pohjaan alkaa kakstoimisuus.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
on se lohko paljon mukavampi käyttää jos ei aina tartte työntää kelluntaan ja turha on aina rasittaa toista pikaliitintä kun päästää esimerkiksi konetta alas. On mulla ainakin yksi lohko ykstoimisena johon saa kytkettyä ne sylinterit joista ei tule kuin yksi letku eli noukin, äkeen lohkot, kippi jne.

Onko muuten mahdollista tehdä lohko jossa vivussa olisi sekä ykstoimisuus että kakstoimisuus eli kun vipua työntää vähän niin on ykstoiminen ja sitten kun sen työntää pohjaan alkaa kakstoimisuus.
On muuten mahdollista tehdä sellainen lohko . Ainakin vanhemmissa Zetoreissa (uusista en tiedä ) se ainut ulkopuolisen hydrauliikan lohko on tehty niin , että toisinpäin esim kippi nousee , toiseen suuntaa vipua painaessa on ensin kellunta sitten pohjassa vasta alkaa pumpata toiseen suuntaan .

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
on se lohko paljon mukavampi käyttää jos ei aina tartte työntää kelluntaan ja turha on aina rasittaa toista pikaliitintä kun päästää esimerkiksi konetta alas. On mulla ainakin yksi lohko ykstoimisena johon saa kytkettyä ne sylinterit joista ei tule kuin yksi letku eli noukin, äkeen lohkot, kippi jne.

Onko muuten mahdollista tehdä lohko jossa vivussa olisi sekä ykstoimisuus että kakstoimisuus eli kun vipua työntää vähän niin on ykstoiminen ja sitten kun sen työntää pohjaan alkaa kakstoimisuus.


Nyt on ihan pakko kysyä, miten rasittaa toista pikaliitintä, jos päästää kellunnalla alas ja noissa mekaanisissa venttiileissähän on jopa kellunnalla mahdollisuus laskea se rauhassa, kun ei lykkää sitä vipua ihan pohjaan. Mutta sitävartenhan siinä on tosiaan se yksitoimiseksi laittomahdollisuus, että sitä käytettäis, itse en vain kehtaa availla sitä luukkua, vaihdekeppien takaa, kun sen voi laiskamies ohittaa muuten ;D

Kai tuommoisen venttiilin teko on ihan mahdollista, kysehän on vain lovista karassa, jota vivulla painetaan eri kohtiin, mahdolliset pidätyskohdat hoidetaan sitten lukituspäällä, jossa jousikuormitteiset haulet pitää karaa paikallaan.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
yleensä se ahistaa, jos yrittää narraten laskea 2toimi puolella mutta onnistuu, jos sormet balanssissa vivun kaas. ittellä NH:ssa ei oikein narraten toimi??

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kiitokset.
Täytyy käydä ruuvailemassa 2. tai 3. lohko yksitoimiseksi koska niissä on lukittuva kellunta.
2. on ollut tähän asti hydr.työntövarrelle varattuna ja 3. kallistukselle.
4. on lähes koko ajan vapaa, joten no problem, kallistus siihen.
1. pitänee säätää lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle.

Tuo 1. on vain kaikkein osuvimmalla paikalla esim. niitossa, mutta kun sitä ei ilmeisesti saa kellunnalle ollenkaan.

Hydepuoli taisi tulla selväksi.
Miten tuo voa:n muuttaminen?
Onko kauhea työmaa muuttaa tonninen 540 ecoksi?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Tämä ketju on historian siipien havinaa.... KOneissa on joka lohkossa kellunta.PISTE

Tää on niitä hoh hoijaa juttuja.
Nii se on...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kiitokset.
Täytyy käydä ruuvailemassa 2. tai 3. lohko yksitoimiseksi koska niissä on lukittuva kellunta.
2. on ollut tähän asti hydr.työntövarrelle varattuna ja 3. kallistukselle.
4. on lähes koko ajan vapaa, joten no problem, kallistus siihen.
1. pitänee säätää lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle.

Tuo 1. on vain kaikkein osuvimmalla paikalla esim. niitossa, mutta kun sitä ei ilmeisesti saa kellunnalle ollenkaan.

Hydepuoli taisi tulla selväksi.
Miten tuo voa:n muuttaminen?
Onko kauhea työmaa muuttaa tonninen 540 ecoksi?
Ratas hommiksi menee,maksaa jonkin verran.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
on se lohko paljon mukavampi käyttää jos ei aina tartte työntää kelluntaan ja turha on aina rasittaa toista pikaliitintä kun päästää esimerkiksi konetta alas. On mulla ainakin yksi lohko ykstoimisena johon saa kytkettyä ne sylinterit joista ei tule kuin yksi letku eli noukin, äkeen lohkot, kippi jne.

Onko muuten mahdollista tehdä lohko jossa vivussa olisi sekä ykstoimisuus että kakstoimisuus eli kun vipua työntää vähän niin on ykstoiminen ja sitten kun sen työntää pohjaan alkaa kakstoimisuus.


Nyt on ihan pakko kysyä, miten rasittaa toista pikaliitintä, jos päästää kellunnalla alas ja noissa mekaanisissa venttiileissähän on jopa kellunnalla mahdollisuus laskea se rauhassa, kun ei lykkää sitä vipua ihan pohjaan. Mutta sitävartenhan siinä on tosiaan se yksitoimiseksi laittomahdollisuus, että sitä käytettäis, itse en vain kehtaa availla sitä luukkua, vaihdekeppien takaa, kun sen voi laiskamies ohittaa muuten ;D

Kai tuommoisen venttiilin teko on ihan mahdollista, kysehän on vain lovista karassa, jota vivulla painetaan eri kohtiin, mahdolliset pidätyskohdat hoidetaan sitten lukituspäällä, jossa jousikuormitteiset haulet pitää karaa paikallaan.

jos kellunta on niin että ensiksi  on paine ja sitten vasta kellunta niin silloinhan se lyö täydet paineet liittimelle kun vivun työntää kellunnalle. Paremmin se toimii valuttamalla hieman niin että paluu aukee mutta paine ei nouse kovin suureksi. Parhaiten homma kuitenkin toimii niin että ruuvaa ykstoimiseksi jos paljon käyttää ykstoimista.


Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
on se lohko paljon mukavampi käyttää jos ei aina tartte työntää kelluntaan ja turha on aina rasittaa toista pikaliitintä kun päästää esimerkiksi konetta alas. On mulla ainakin yksi lohko ykstoimisena johon saa kytkettyä ne sylinterit joista ei tule kuin yksi letku eli noukin, äkeen lohkot, kippi jne.

Onko muuten mahdollista tehdä lohko jossa vivussa olisi sekä ykstoimisuus että kakstoimisuus eli kun vipua työntää vähän niin on ykstoiminen ja sitten kun sen työntää pohjaan alkaa kakstoimisuus.


Nyt on ihan pakko kysyä, miten rasittaa toista pikaliitintä, jos päästää kellunnalla alas ja noissa mekaanisissa venttiileissähän on jopa kellunnalla mahdollisuus laskea se rauhassa, kun ei lykkää sitä vipua ihan pohjaan. Mutta sitävartenhan siinä on tosiaan se yksitoimiseksi laittomahdollisuus, että sitä käytettäis, itse en vain kehtaa availla sitä luukkua, vaihdekeppien takaa, kun sen voi laiskamies ohittaa muuten ;D

Kai tuommoisen venttiilin teko on ihan mahdollista, kysehän on vain lovista karassa, jota vivulla painetaan eri kohtiin, mahdolliset pidätyskohdat hoidetaan sitten lukituspäällä, jossa jousikuormitteiset haulet pitää karaa paikallaan.

jos kellunta on niin että ensiksi  on paine ja sitten vasta kellunta niin silloinhan se lyö täydet paineet liittimelle kun vivun työntää kellunnalle. Paremmin se toimii valuttamalla hieman niin että paluu aukee mutta paine ei nouse kovin suureksi. Parhaiten homma kuitenkin toimii niin että ruuvaa ykstoimiseksi jos paljon käyttää ykstoimista.




Siinähän se.
Satoja nostoja/laskuja päivässä niittohommassa.
Ei tosiaan viitti lykätä venttiiliä sokean liittimen aiheuttaman paineen läpi kellunnalle.
Kippaus muutaman kerran/päivä on ihan eri juttu.
Harmi ettei sitä 1. lohkoa saa kellunnalle.
Pitäisköhän purkaa paketti ja kasata eri järjestykseen?
Voiko sitä järjestystä edes muuttaa?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kiitokset.
Täytyy käydä ruuvailemassa 2. tai 3. lohko yksitoimiseksi koska niissä on lukittuva kellunta.
2. on ollut tähän asti hydr.työntövarrelle varattuna ja 3. kallistukselle.
4. on lähes koko ajan vapaa, joten no problem, kallistus siihen.
1. pitänee säätää lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle.

Tuo 1. on vain kaikkein osuvimmalla paikalla esim. niitossa, mutta kun sitä ei ilmeisesti saa kellunnalle ollenkaan.

Hydepuoli taisi tulla selväksi.
Miten tuo voa:n muuttaminen?
Onko kauhea työmaa muuttaa tonninen 540 ecoksi?

En vieläkään keksi mitään syytä ruuvata lohkoa 1-toimiseksi jos siellä kerran se kellunta on. Sehän ajaa sen saman asian, kun molemmat liittimet on silloin vapaasti paluukanavaan.

Meinaan sillä, että sinne kellunnan puoleiseen liittimeen tulee hetkeksi paine, ei ole mihinkään mitään vaikutusta, ei se liitin siitä mitään hajoa.

Ja jos se hermostuttaa, niin mikä estää laittamasta sitä letkua sen puoleiseen liittimeen, siitähän se menee kelluntaan sitten suoraan.

Viimeksi muokattu: 10.08.11 - klo:17:38 kirjoittanut Wejjo

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kiitokset.
Täytyy käydä ruuvailemassa 2. tai 3. lohko yksitoimiseksi koska niissä on lukittuva kellunta.
2. on ollut tähän asti hydr.työntövarrelle varattuna ja 3. kallistukselle.
4. on lähes koko ajan vapaa, joten no problem, kallistus siihen.
1. pitänee säätää lukittuvaksi jatkuvalle virtaukselle.

Tuo 1. on vain kaikkein osuvimmalla paikalla esim. niitossa, mutta kun sitä ei ilmeisesti saa kellunnalle ollenkaan.

Hydepuoli taisi tulla selväksi.
Miten tuo voa:n muuttaminen?
Onko kauhea työmaa muuttaa tonninen 540 ecoksi?

En vieläkään keksi mitään syytä ruuvata lohkoa 1-toimiseksi jos siellä kerran se kellunta on. Sehän ajaa sen saman asian, kun molemmat liittimet on silloin vapaasti paluukanavaan.

Meinaan sillä, että sinne kellunnan puoleiseen liittimeen tulee hetkeksi paine, ei ole mihinkään mitään vaikutusta, ei se liitin siitä mitään hajoa.

Ja jos se hermostuttaa, niin mikä estää laittamasta sitä letkua sen puoleiseen liittimeen, siitähän se menee kelluntaan sitten suoraan.

Minusta käyttöergonomia on huomattavasti ranneystävällisempi kun nostopaineen saa vipua istuimeen päin kääntäessä.
Ja antaahan se paineiskun työkoneen letkuun ja sylinteriin joka kerran kun törkkää painealueen poikki kellunnalle kun sylinteri on öljyä täysi tai nostomekanismi on topparia vasten?

Yksitoimisessa kun paineen saa päälle istuimeen päin kääntäessä niin kellunnalle pystyy tyrkkäämään "tyhjän" toiminnon läpi. Ei paineiskuja.

Monesti venttiilikin voi olla pitävä vain toiseen suuntaan. Tästäkin on kokemusta. Valtrassa ainakin tuo ohjekirjan mukainen nosto/ulos-puoli tuntuu pitävältä.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Ei voi muuta sanoa kun että vaikeaksi ihmiset saa elämänsä... Se ny jesus villiä hydrauliikkaa on jos ei painetta kestä  ;D Jos sä pukkaat sen lohkon kellunnalle etkä hivuta sitä vipua pikkuhiljaa niin ei sinne edes kummoisia paineita kerkeä nousta. En tiedä ketään joka olis jaksanu noiden lohkojen kans ruveta veivaamaan... Nykyises koneeskin on joka lohkolle ohjelmoituna kellunta ja vaikka sen sais periaattees ykstoimiseksi parilla napin painalluksella niin ei kiinnosta  ;D

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Pari kysymystä Valtratietäjille
Kyllä te poijat kivikautisilla vehkeillä ajelette.Surkeita esityksiä.
MF:ssä jo 500-sarjassa ohjaamosta muutettavissa 1-toimiseksi.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"