Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumityötalvi 2011-2012.  (Luettu 77900 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
 Kateprosentti lumihommissa on ainakin huimaava verrattuna hevosheinän tuottamiseen nykyisillä löpön, lannotteiden ja muiden kustannusten hinnoilla.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

antti-x

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
10-20%, tulevaisuudessa vähemmän.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Verollisena lumityölaskutus 12500 euroa. Nappikauppaa omat lumihommat, kalustona on Valmetin takana -82 mallin Vila hiekoitin tai omatekoinen polanneterä ja etukuormaajassa itse tehty 3.2m nivelaura, onneksi ei mennyt kuin noin 1000 litraa löpöä noihin keikkoihin. Ei oikein tunnu kannattavalta tuon kummempia laitteita lumihommiin hankkia, ei se tuntihinta juuri muuttuisi vaikka millaiset värkit tulisi hankittua.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Onko hosumista jos nyt jo nakkaa laskut menemään vähäsistä lumitöistään? Vai vieläkös sattaa paljo lunta? Kellä o sammakon jalaka tarkkailussa? :)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Noin 45 000e verollinen laskutus tänä talvena, tulevaisuudessa todennäköisesti nousee jo siitäkin syystä jotta nostan taksaa. Hommat myös lisääntyy.

lahtivaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Tänään tein pihojen aurauksista laskut, eiköhän tää talvi ollu tässä.Oli tuolla forecan puolella vielä hiutaleen kuvatuksia piirreltynä, mutta taitavat sulaa, ennenkuin maahan asti ehtivät. :P
Ei hätää hässiessä, kun on leipää taskussa...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Laskut lähtee jokaisen kuukauden jälkeen heti koko talvikauden ajan. Tilaajan vaatii tällaisen laskutuskauden, ja hyvä niin. Mitä niillä hommilla ketään rahoittamaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Onko kukaan kuullut uusia tietoja ely-keskusten vaatimuksista kalustolle? Ainakin se 3 päästöluokan moottorit on varmaa tietoa..
Tästä tähän.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5277
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Rapeat 10 cm märkää nuoskalunta aamupäivällä...

Petri

roadman

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

Tulee meinaan kalusto olemaan tehokasta ensi vuonna kun koko alueen tiet keritään auraa yhellä koneella. Sitä ei sitten kukaan tiedä mitkä vehkeet siellä pyryssä liikkuu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

Tulee meinaan kalusto olemaan tehokasta ensi vuonna kun koko alueen tiet keritään auraa yhellä koneella. Sitä ei sitten kukaan tiedä mitkä vehkeet siellä pyryssä liikkuu.

 ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)

Toi ilmastokusetus on kyllä kaikkien kusetusten äiti

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla.
Koneyrittäjäliitto laittoi vastineen elykeskuksiin ja liikenne virastoon, jonka myötä tuohon pykälään tuli lievennyksiä.

Seuraavat ovat voimassa tai tulevat voimaan.
- Pääteillä toimivan aurauskaluston on täytettävä tier 3 vaatimus heti urakan alkaessa lokakuussa 2012, hoitoluokat IS, I ja Ib
- Muun kuin pääteillä toimivan kuorma-autokaluston tulee täyttää tier3 vaatimukset lokaakuhun 2014 mennessä.
-Traktorikalusto, joka ei saa toimiapääteillä tulee täyttää vaiheen 2 päästövaatimukset lokakuussa 2014
- Työkoneiden tulee olla CE merkittyjä viimeistään lokakuussa 2014
- Ce merkintä ei koske tiehöyliä, eikä tilapäisesti (alle 14 vrk ) käytössä olevaa kalustoa.
-Lisälaitteiden jotka eivät ole CE merkittyjä tulee olla työtyrvallisuusviranomaisen hyväksymiä käyttötarkoitukseensa.

Pääteillä sallitaan ainoastaan kuorma-autojen käyttö (1-3 numeroiset tiet.)



 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Jumalauta lunta tulee niin saatanasti että joka talvi sama itku että kun on niin paljon lunta ja kylmäkin ihan pääkaupungissa saakaa, ettei saa autoja parkkiin ja joutuu vähän käveleen siellä tsadissa, niin eikun kiristetään näitä saatanan päästönormeja ja käytäntöjä, kun se ilmasto IHAN SELVÄSTI LÄMPENEE


Ahaa, niin se lämpeneminen korvattiin "muuttumisella" ..

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5277
Vs: Lumityötalvi 2011-2012.
Alkuperäinen vaatimus oli että tänä vuonna alkavat urakat olis jo tier 3 päästö vaatimuksilla. ...
...Toi ilmastokusetus on kyllä kaikkien kusetusten äiti
Tuosta ilmastokusetuksesta... noilla päästövaatimuksilla ei ole mitään tekemistä ilmastokysymysten kanssa. Tier-vaatimukset koskevat typen oksidien tapaisia, terveys- ja myrkkyvaikutuksen omaavia aineita, eivät ilmastonmuutoksen yhtä aiheuttajaa, hiilidioksidia.

Petri