Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SamiT - 08.04.17 - klo:20:30
-
Olisi tuossa tarve hankkia renkaat omaan koneeseenkin ja hinnat aika muhkeita. Ajattelinkin alkaa keräämään renkaita ostamassa olevaa porukkaa kasaan jotta saataisiin ostettua isompi erä sopuhintaan, asiasta jo keskusteltu yhden rengasmaahantuojan kanssa ja ovat kovasti kiinnostuneita yhteistyöhön. Renkaat saadaan asennettua myöskin sopivaan hintaan paikalleen, mutta ostoerää pitäisi saada joku 20 renkaan luokkaa ainakin niin saadaan vähän hintaa alas. Laittakaa kyselyt sähköpostitse traktorinrenkaat@saunalahti.fi jos homma kiinnostaa niin laitan takaisinpäin hintatietoja. Merkkeinä ainakin Alliance ja Petlas sekä Michelin tarjolla. Voi myös laittaa tästä foorumilta viestiä niin yritetään kehittää homma eteenpäin.
Maahantuoja tarjoaa myös kuorma-auton renkaita sopivasti, kysykää myös niitä samalla.
-
Missä päin Suomea se vanteelle laitto olisi?
-
Ainakin onnistuisi Paimiossa, mutta katsotaan mistä päin kiinnostusta löytyy, jos löytyy. Laittakaa toiveita myös mitä rengaskokoja tarvitaan niin katsotaan millä hintaa saadaan hommattua mitäkin. Isompia kokoja ainakin saadaan hyvinkin edullisesti. Kuljetus myös onnistuu yhteiskyydillä kauemmaksikin tosi edukkaasti jos hankinta toteutetaan.
-
Dumpakkaa maahantuoja,ja koittakaa esim virosta.
-
Firestone näytti äkkivilkaisulla Vianorinkin listalla siedettävä hintaiselta.
-
Dumpakkaa maahantuoja,ja koittakaa esim virosta.
On jo dumpattu isot ja kovalla katteella toimivat tekijät, on kevyt ja edullinen organisaatio liikkeellä tässä. Päästään todennäköisesti Viron hintojen alle Suomeen perille tuotuna jos saadaan eräkokoa edes hieman kasaan.
-
Laittakaa kyselyä tuohon ensimmäisen viestin sähköpostiin niin katsotaan millaista hintatasoa saadaan kasaan.
-
Firestone näytti äkkivilkaisulla Vianorinkin listalla siedettävä hintaiselta.
Tämän hankintayhteistyön kautta saadaan toteutuessaan kaksi kpl kilpailevaa halpamerkkistä 520/85-R38 rengasta selvästi alle yhden Firestonen listahinnan, vaan millä hinnalla niitä Firestoneja sitten tosiasiassa myydään kun uhalla tinkaa, sitä en osaa sanoa.
-
Vittuun nuo kimppatilaukset ja tonkikaa hiukan nettiä.
-
aha, siis määrillä ei olekaan väliä kun on hankinnasta kyse? paljon robonavetta maksaa netin akutta tilattuna? mopomiäs varmaan kertoo...
-
Firestone näytti äkkivilkaisulla Vianorinkin listalla siedettävä hintaiselta.
Tämän hankintayhteistyön kautta saadaan toteutuessaan kaksi kpl kilpailevaa halpamerkkistä 520/85-R38 rengasta selvästi alle yhden Firestonen listahinnan, vaan millä hinnalla niitä Firestoneja sitten tosiasiassa myydään kun uhalla tinkaa, sitä en osaa sanoa.
Onko tuo Firestonen listahinta salaisuus vai laitatko sen esille ?
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
-
Kaveri toi latviasta mulle 18.4x38 voltyret 1690 taaviini,450€ kappale. Kuljetuskaan ei maksanut mitään kun tyhjällä peräkärryllä suomeen ajoi. Vei jukon H3 kylvökoneen meiltä poies.
Täytyis löytää vaan sopiva myyjä tuollaiseen kimppaan.
-
Vastaako tilausryhmä yhteisvastuullisesti noista maksamattomista laskuista? Ajat on meinaan semmoset, että jos on 20 isäntää tilaamassa niin 3 jättää maksamatta.
-
Vastaako tilausryhmä yhteisvastuullisesti noista maksamattomista laskuista? Ajat on meinaan semmoset, että jos on 20 isäntää tilaamassa niin 3 jättää maksamatta.
Sittenkin vielä alle kaupanhintojen?
-
Yhteishankintojen ajatus on erinomainen. Se toimii esimerkiksi sukuklaanin
sisällä. Varsinaissuomalainen mielenmaisema on kuitenkin erittäin epäilevä,
negatiivinen ja kateellinen. Tarvitaan nuorenmiehen rohkeutta laittaa itsensä
alttiiksi.
Yhteistilaukset satunnaisten toisilleen vieraiden ihmisten joukossa on tosiasiassa
tuomittu epäonnistumaan, sillä tilaukseen osallistujat tietenkin edellyttävät matalaa
kustannustasoa, kohtuullisen nopeaa toimintaa, erikoistoiveiden huomioon ottamista,
ja erityisesti puuhamiehen talkootyötä, sillä pienikin "kate" puuhamiehelle
muuttuu bensiiniksi kateellisten luonteiden liekkeihin. Muutamankymmenen osakkaan
yhteistilausjengiin lisäksi aina osuu yksi takuusaivartelijakin. Sellaisessa tilauskoossa
osuu jo helposti viallisiakin tuotteita kuormaan, ja on muistettava, että yksi viallinen rengas
neljän renkaan kasassa riittää pilaamaan yhden ajoneuvon rengastoimituksen:
Vastaako tilausryhmä yhteisvastuullisesti noista maksamattomista laskuista? Ajat
on meinaan semmoset, että jos on 20 isäntää tilaamassa niin 3 jättää maksamatta.
Yllä on esimerkki realismista, jota ei voi suoralta kädeltä tuomita negatiivisuudeksi.
Itsellä on hiukan tuntumaa kaukomaiden maahantuonnista: 30 yksiköstä kaksi on viallista,
yksi tuote ei sovi kohteeseensa, ja rahdit ja muut kulut aina ylittyvät.
Alle sadan yksikön tilauksessa voi karkeasti laskea joka kymmenennen menevän harakoille
jostakin syystä, ja muut ylimääräiset kustannukset ovat noin 10% tilauksen maahantuonti.-
arvosta. Että siinä se viidesosan varmuusvara onkin, ja ei kestä kuin pari päivää toimitusten
alkamisesta, niin joku jo lähi-ST1:llä kovaan ääneen nimittää puuhamiestä "rosvoksi"
Mutta kokemuksia ja osaamista tällainen toiminta tuo, se on arvokasta sellaisenaan. Aika
moni maahantuontiyritys on saanut alkunsa yhteistilausten harrastuksesta. Ja
vuosien päästä kehä sulkeutuu, kylillä puuhataan taas yhteistilausrinkiä, kun se
entinen talkoomaahantuoja on joutunut rakentamaan lisähallin, palkkaamaan pari heppua, auton ja
järkkäämään vakuutukset, eläkkeet ja kirjanpitäjät, ja hinnat ovat tuplat ulkomaan
tehdashintoihin verrattuna.
-SS-
-
Renkaat eivät saavu perille tilaajalle maksamattomina, ainoastaan Suomeen asti, sen verran on maatalouden maksukyky heikko nykyään että tavaran saapuessa tilaajalle on oltava maksu tehty, valitettavasti on tilanne se jos pyritään tiukkaan hintaan. Olisi pitänyt tämä projekti aloittaa jo aiemmin niin mahdollisen toteutumisen tapauksessa olisi ehtinyt kevättöille pyöriä alle paremmin. Silloin ei tule taloudellista riskiä muille tilaajille kun kaikki ovat maksaneet tavaran sen saadessaan ja lunastamatta jäänyt rengas jäisi sitten käytännössä mulle tai maahantuontikaverille varastoon. Toki sopivan hintaiset renkaat menisivät kaupaksi jollakin aikataululla joten ei haittaa jos joku menisikin puihin tilattuaan tuotteet. Ajattelin että kun saataisiin vaikka 5-10 rengassarjaa tai yksittäisiä pareja vastaava määrä tilaukseen niin päästäisiin jo hyviin hintoihin käsiksi.
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.
Aika hyvin kustannusero selviää tästä. Jos retkun rengassatsi olisi esim. 5800 alvilla ("reilusti alle 6000") niin veroton hinta olisi 4677 €.
Toisaalta, kuljetus voi maksaa yllättävästi, hintavertailut eri paikkakuntien välillä riippuvat täysin siitä.
Traktorinrenkaat tarvitsevat 2 m lavaleveyden kevytperävaunullakin, jollei sitten ole jotakin syrjälläänpitotelinettä rakennettu valmiiksi.
Eikä pystyynkään taida saada kuin pari isoa 700-800 mm rengasta, peräkkäin on laitettava, ja lavapituus silloin 4 m.
Tässä kuitenkin lienee suomalainen maahantuojatoimija kyseessä, uskon, että takuuhommat esim. toimivat paremmin kuin itse maahantuodessa.
Suonsyrjän tila Muuramessa muuten on lähettämässä omaa yhteistilausta 17.04, liittykö tämä siihen projektiin.
-SS-
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.
Vuosi sitten 3600 tuonkokoinen kierros BKT.
-
BKT:n renkaat onki niin paskat ettei niistä kannattais maksaa euroakaan. Kesällä ne menee vielä jotenkin, mutta talvella on kyllä aivan perseestä.
-
BKT:n renkaat onki niin paskat ettei niistä kannattais maksaa euroakaan. Kesällä ne menee vielä jotenkin, mutta talvella on kyllä aivan perseestä.
No eikö talvella kumminkin tarvita Forest tahi nappularenkaat.
Että peltotraktori niikö seisoo vajassa huhtikuulle asti.
-SS-
-
Missä päin Suomea se vanteelle laitto olisi?
Pääseekö tekemään tiliä. Kun kuitenkin esimerkiksi tuossa on jo
Rengastyöt tehtyn.
http://www.hyvakone.com/fin/Tarjoukset/.25.831.html?query=&cat=0
-
Miksei Trelleborgeja? Ei kyllä kannata muuta traktorin alle pyöräyttää. Cultorit ainakin on ihan paskat, olisi kannattanut jättää ostamatta. Toki setti Cultoreita eteen maksaa vähemmän kuin yksi Trelleborg, mutta mutta...
-
Jos trelleborgeilla mielii ajaa on syytä pitää kunnon vakuutukset koneessa sen hetken varalle, kun kylki halkeaa tieajossa
-
Pikku juttu vaihtaa kumit, suurempi työ irroittaa pyörä traktorista, kuljettaa, ja takasinlaitto.
Tässä kova jätkä, nopeutettu video. Pari vk sitten vaihdettiin just tolleen tutun deutsin 710 38
https://www.youtube.com/watch?v=_xgJ0WQMW8M
https://www.youtube.com/watch?v=9GI0C8P2kbc
-
BKT:n renkaat onki niin paskat ettei niistä kannattais maksaa euroakaan. Kesällä ne menee vielä jotenkin, mutta talvella on kyllä aivan perseestä.
Hah hah. Mistä näitä asiantuntioita löytyy. Mitkäs sitten on hyvät?
-
BKT:n renkaat onki niin paskat ettei niistä kannattais maksaa euroakaan. Kesällä ne menee vielä jotenkin, mutta talvella on kyllä aivan perseestä.
Hah hah. Mistä näitä asiantuntioita löytyy. Mitkäs sitten on hyvät?
Trelleborgit on hyvät jokapaikan renkaat ainakin.
Ja kyllä, on kokemusta BKT:n, Cultorin, Tauruksen ja Mitaksen renkaista, mitkään näistä eivät ole olleet hyviä.
-
BKT:n renkaat onki niin paskat ettei niistä kannattais maksaa euroakaan. Kesällä ne menee vielä jotenkin, mutta talvella on kyllä aivan perseestä.
Hah hah. Mistä näitä asiantuntioita löytyy. Mitkäs sitten on hyvät?
Trelleborgit on hyvät jokapaikan renkaat ainakin.
Ja kyllä, on kokemusta BKT:n, Cultorin, Tauruksen ja Mitaksen renkaista, mitkään näistä eivät ole olleet hyviä.
Ei voi Trelle TM800 kehua talvipidossa vr. BKT.
-
Bkt on yksi parhaista. Erittäin hyvä talvipito vrt trelleborg. Minulla on tällä hetkellä 4 koneessa 710 leveät renkaat. Eri merkkejä,38 ja 42 vanteella. Trellet on yhdessä koneessa vain kesäpyörinä koska talvipito on niin surkea. Talvella alla alliancen 710/42 palapyörät
-
Talvella selvitin hinnat,koko 580/70 38 ja 480/70 28.BKT 3840 sis.alv ja Mitas RD02 3200 sis.alv.
Kannattaako hakea alvittomia ja entäs kun tulee takuuongelmia?Ja BKT kehotti ottamaan ovat taatusti pyöreät.
-
Talvella selvitin hinnat,koko 580/70 38 ja 480/70 28.BKT 3840 sis.alv ja Mitas RD02 3200 sis.alv.
Kannattaako hakea alvittomia ja entäs kun tulee takuuongelmia?Ja BKT kehotti ottamaan ovat taatusti pyöreät.
Nii mut voihan täällä kysellä sorvausvinkkejä kanttikummeihin.
Mulle myytiin firestonet majoriin, ei ne huonot ole jos vertaa 80-luvun misukan bib-äxiin. Kelvoton talvipito taitaa olla lähes kaikissa nykyaikasissa kummeissa.
No, sitä varten on paikallinen ketjupaja josta löytyy jos jonkilaista riimua joka käyttötarkotukseen.
-
mutta missä nykyvärkissä net mahtuu kummien päällä pyörimään? ostaako pari numeroa pienemmät kummit jo varuilta?
-
mutta missä nykyvärkissä net mahtuu kummien päällä pyörimään? ostaako pari numeroa pienemmät kummit jo varuilta?
Ruuvaat nastoja, luulisi net etes mahtuvan :D
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
Se on savoa, ja tarkoittaa uutta konetta. Ei siis koske sinua. :D
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
Se on savoa, ja tarkoittaa uutta konetta. Ei siis koske sinua. :D
Toisin sanoen kassakriisi.
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
Se on savoa, ja tarkoittaa uutta konetta. Ei siis koske sinua. :D
Toisin sanoen kassakriisi.
Hienoa. :D
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
Se on savoa, ja tarkoittaa uutta konetta. Ei siis koske sinua. :D
Toisin sanoen kassakriisi.
Eikös se kassakriisi ole silloin kun joutuu ajaan vanhoilla koneilla.Jos ajaa uudella niin rahaa ainakin oli :-\
-
skn vaan tarjus vitjoa alle... ei muuten... ite pärjäsin menneestä " talvesta" pelkkien nastojen kanssa... tiellä... ketjut oli kyllä fiun alla kun metässä...
Pikitien varrella asuvat pärjää ilman riimuja, mutta kun lähdet sivukylien peilikirkasta sianselkäjääpolkua kaurakuorman kanssa kohti rahakuoppaa niin ketjut on pakolliset. Sihen vielä mutkamäkeä ni huhhuh.
Jaa että asfaltilla ei saa ajaa Tapioilla? No saa kun siirtymää on poronkusema pikitietä pitkin....
Nii, mikä on nykyvärkki?????
Se on savoa, ja tarkoittaa uutta konetta. Ei siis koske sinua. :D
Toisin sanoen kassakriisi.
Eikös se kassakriisi ole silloin kun joutuu ajaan vanhoilla koneilla.Jos ajaa uudella niin rahaa ainakin oli :-\
Nyt nusnus on asian ytimessä.
OLI rahaa--->kunta kustantaa kaurahiutaleet ja suolan, omasta tissistä maito ja voi...
-
Maastullissahan oli pikkujuttu raakakumin ym. hinnan noususta ja renkaiden tukkuhintojen nostamisesta. Kannattaa olla fast and furious.
-
Samaa olt kai tukkurit höpisseet myös minun rengasmyyjälle että nousupainetta on hinnoissa.
-
>Jos ajaa uudella niin rahaa ainakin oli
Konepölhöily on melkein yhtä paha tauti kuin hullun laajentajan tauti.
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.
***ok. hintaeroa jää siis muutama veroton satanen kun päälle lisätään kuljetus ja asennus. mainitsemani ("alle 6000") hinta on asennettuna traktorin alle.
-
Yhtään sekaantumatta tähän yhteistilaukseen, ihmettelen noiden rengasliikkeiden hinnastoja. Talvisin paikallisella liikkeellä on firestonet tarjouksessa joka vuosi -40%. Viime vuonna keväällä repes tapaturmaisesti aisankannatajan kumi :( Loppuun ajetut oli muutenkin , joten etsin uudet. 18,4*34 tuntui nykyään olevan jo kissojen ja koirien kanssa etsittävä koko. ainakaan firestonella ei ollut , toisaalta eipä enää ollut tarjousaikakaan. BKT tilattiin ja muistaakseni niidenkin hinnasta lähti pois -48%. Mitä *ittua tekee tuollaisilla hinnastoilla. Tosin tuplaantui noillakin kumeilla traktorin hinta, ainakin lähes.
-
Millisarjana olis ollu?
-
Paljonko tuolla nyt sitte säästää? Arviolta? Esim. 710/70x38 ja 600/65x28 bkt suomessa reilusti alle-6000e alvilla.
Halvimmillaan vajaa 4 tonnia tuo setti ilman veroa jos ostomäärää saadaan kasaan. Pyydä sähköpostilla lopullinen tarjous näistä jos kinnostaa niin laitan merkkivaihtoehdot myös.
***ok. hintaeroa jää siis muutama veroton satanen kun päälle lisätään kuljetus ja asennus. mainitsemani ("alle 6000") hinta on asennettuna traktorin alle.
Eli nuo virosta ostetut oli :Renkaat rahteineen 3902,rengastyö 242.Alv 0.
Eli kokohoito 4144€ Alv0. Jos tuohon laskisi Alvin päälle,tulisi 5138.
Kun vertaa retkun hintaan,jää 2 puhelinsoitolle kohtuullinen korvaus :-\
-
Millisarjana olis ollu?
Ei firestonena, mutta BKT on millisarjana