Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauppojen palautuspullohuijauksessa muhii suuri petos  (Luettu 6462 kertaa)

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Varmin tapa on käyttää tuo pullokuitti alkossa. Jokaisessa kirkonkylän smarketissahan on alko, ainakin melkein? Alkosta ei saa boonusta, ainaskaan vielä. Alkosta saa olennaisimman, eikä tule ostettua turhia heräteostoksia, kuten elintarvikkeita. Paitsi jos alkoholi lasketaan elintarvikkeeksi.

Ja koska viinaa ei maun takia juoda, niin miksi alkossa on niin monen sorttista litkua? Eikö pelkkä tapioviina riittäisi?

JoHaRa

  • Vieras
Sinähän olet saanut ne bonukset niistä pullopanteista kun ostit pullot, nyt ne palautuu kun s-market ostaa ne takaisin. Mikä oli huijaus? Tietysti olettaen että ostat kaikki pullopantilliset juomat s-marketista.

Jos ostaa ne pullot vaikka K-kaupasta ja saa plussaa, mutta sitten palauttaa ne tölkit S-kauppaan eikä saa bonusta niin tämähän on kahta kauheampi tulonsiirto K:lta S:lle  ;D

JoHaRa

  • Vieras
Ja näin meitä taas petetään!

Jos kauppaan (ainakin S-markettiin) palauttaa tölkkejä ja pulloja niin automaattihan ulostaa palauttajan kouran suoriteperustaisen kuitin. Kuitti on käypä maksuväline kyseisen pullopalautuksen vastaanottaneessa liikeyrityksessä. Näin meille on mm. yhteiskuntaopintunneilla opetettu.

Mutta!

Jos palautuskuitin, Bonuskortin ja pankkikortin lyö myyjättären kouraan yht`aikaa niin HÄN joka kerta kuittaa ENSIN pullokuitin ja vasta sitten Bonuskortin. Näin pullorahat vähentyvät välittömästi ostoskertymän loppusummasta JA kertyvä Bonus jää näin pienemmäksi  :o :o :o

JOS vetää joka viikko 24 kaljaa ja palauttaa ne S-markettiin niin saa siis pullopalautusrahaa vuodessa 187,2 €uroa. Jos tämä rahamäärä ei kartuta Bonus-tiliä niin kuluttaja häviää VÄHINTÄÄN prosentin tuosta summasta. Eli 1,872 euroa VUODESSA. Mikäli miljoonaa SUOMALAISTA huijataan näin niin se tekee sadassa vuodessa peräti 0,1872 MILJARDIA euroa! Miettikää miten paljon KALJAA tuolla saisi esim. TUULIAN synttärijuhliin!

Valistunut pullonpalauttaja siis pyytää pullorahat rahana ja maksaa sitten ostoksensa. Näin tämän bonushyödyn saa talteen.

  Nyt sää kirjoitat täyttä paskaa. Kyllä minulta ainakin on kysytty haluanko pullonpalautusrahat käteen vai vähennetäänkö laskusta. Siis oma valinta. Olen myös tehnyt aiemmin niin ,että kersat ovat saaneet viikkorahat minun juomista juomapullon kuorista. Siis saaneet kassalta puhtaita euroja, ei väärennettyjä.  ;D

Sulta vissiin kysytään koska palautat niin paljon  :D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Mitä ihmettä, toista sivua kirjoitettu jo  petoksesta, eikä vieläkään ole veetieemelit huutamassa Kiviniemen päätä vadille? :o
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

JoHaRa

  • Vieras
Mitä ihmettä, toista sivua kirjoitettu jo  petoksesta, eikä vieläkään ole veetieemelit huutamassa Kiviniemen päätä vadille? :o

Joo  :o Minuakin ihmetyttää miten rauhallisesti tästä on keskusteltu. Melkein kaikki ovat kauppaliikkeiden puolella, vaikka yleensä naristaan vielä enemmän vieläkin turhemmista jutuista  ;D

Sepedeus

  • Vieras
Ja näin meitä taas petetään!

Jos kauppaan (ainakin S-markettiin) palauttaa tölkkejä ja pulloja niin automaattihan ulostaa palauttajan kouran suoriteperustaisen kuitin. Kuitti on käypä maksuväline kyseisen pullopalautuksen vastaanottaneessa liikeyrityksessä. Näin meille on mm. yhteiskuntaopintunneilla opetettu.

Mutta!

Jos palautuskuitin, Bonuskortin ja pankkikortin lyö myyjättären kouraan yht`aikaa niin HÄN joka kerta kuittaa ENSIN pullokuitin ja vasta sitten Bonuskortin. Näin pullorahat vähentyvät välittömästi ostoskertymän loppusummasta JA kertyvä Bonus jää näin pienemmäksi  :o :o :o

JOS vetää joka viikko 24 kaljaa ja palauttaa ne S-markettiin niin saa siis pullopalautusrahaa vuodessa 187,2 €uroa. Jos tämä rahamäärä ei kartuta Bonus-tiliä niin kuluttaja häviää VÄHINTÄÄN prosentin tuosta summasta. Eli 1,872 euroa VUODESSA. Mikäli miljoonaa SUOMALAISTA huijataan näin niin se tekee sadassa vuodessa peräti 0,1872 MILJARDIA euroa! Miettikää miten paljon KALJAA tuolla saisi esim. TUULIAN synttärijuhliin!

Valistunut pullonpalauttaja siis pyytää pullorahat rahana ja maksaa sitten ostoksensa. Näin tämän bonushyödyn saa talteen.

  Nyt sää kirjoitat täyttä paskaa. Kyllä minulta ainakin on kysytty haluanko pullonpalautusrahat käteen vai vähennetäänkö laskusta. Siis oma valinta. Olen myös tehnyt aiemmin niin ,että kersat ovat saaneet viikkorahat minun juomista juomapullon kuorista. Siis saaneet kassalta puhtaita euroja, ei väärennettyjä.  ;D

Sulta vissiin kysytään koska palautat niin paljon  :D

   Meidän Prisman/Citymarketin/Alkon yhteisen pullonpalautuksessa on tynnyri, johon voi tiputtaa sen kuitin. Eurot menee pelastushelikopterin toiminnan tukemiseen. Varmaan myös Kepun paikallistoimisto ottaa sun pullonpalautusrahat ilomielin vastaan. Siis vältyt kaupan huijjaukselta.  ;D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Mitä ihmettä, toista sivua kirjoitettu jo  petoksesta, eikä vieläkään ole veetieemelit huutamassa Kiviniemen päätä vadille? :o

Joo  :o Minuakin ihmetyttää miten rauhallisesti tästä on keskusteltu. Melkein kaikki ovat kauppaliikkeiden puolella, vaikka yleensä naristaan vielä enemmän vieläkin turhemmista jutuista  ;D
Ihan tiedoksi, minä otan ne rahat aina erikseen ettei mene poonukset :)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

JoHaRa

  • Vieras
Mitä ihmettä, toista sivua kirjoitettu jo  petoksesta, eikä vieläkään ole veetieemelit huutamassa Kiviniemen päätä vadille? :o

Joo  :o Minuakin ihmetyttää miten rauhallisesti tästä on keskusteltu. Melkein kaikki ovat kauppaliikkeiden puolella, vaikka yleensä naristaan vielä enemmän vieläkin turhemmista jutuista  ;D
Ihan tiedoksi, minä otan ne rahat aina erikseen ettei mene poonukset :)
Hienoa! Eli teetkö tämän jutun juuri tästä syystä? Eli että olet huomannut miten kauppa yrittää tässä asiassa huijata  :D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Mitä ihmettä, toista sivua kirjoitettu jo  petoksesta, eikä vieläkään ole veetieemelit huutamassa Kiviniemen päätä vadille? :o

Joo  :o Minuakin ihmetyttää miten rauhallisesti tästä on keskusteltu. Melkein kaikki ovat kauppaliikkeiden puolella, vaikka yleensä naristaan vielä enemmän vieläkin turhemmista jutuista  ;D
Ihan tiedoksi, minä otan ne rahat aina erikseen ettei mene poonukset :)
Hienoa! Eli teetkö tämän jutun juuri tästä syystä? Eli että olet huomannut miten kauppa yrittää tässä asiassa huijata  :D
Tietysti minä olen sen huomannut. S-marketissahan tuon takia voi jäädä juuri bonusrajan alle jolloin menetys on jopa 4,5€. Sillä saa jo 5 kaljatölkkiä :)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.