Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe unelmana maatalo ja eläimiä  (Luettu 87378 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Kyl mua ny vähä naurattaa...
Oon pitänyt maatalon isäntiä ihan mukavina tyyppeinä, mutta täällä ainakin on toiset aika ennakkoluuloista porukkaa. Mulla todella on elämässä muutakin tekemistä kun tulla tänne huijaamaan ihmisiä. Teen ja sanon mitä ajattelen, ei ole tarvetta esiintyä nimimerkeillä. Ei käynyt edes mielessä että olisin tehnyt niin. Oma vikani tosin kun valitsin tän vapaan sanan paikaksi, mutta en oikeen osannut tätä mihinkään muuhun aiheeseen liittää, kun ripaus kaikkea olis tarkotus kuitenkin hankkia (siis monenlaista eri elävää). Liekö sitten se naisen logiikka kun tän sit tänne alotin.
Myös peruskoulun ala ja ylä- aste on edustettuna  :D
Eli Timppa ja Apilas  ;D

 ;D ;D :D :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Visst hatar man, när man letar sig in under kjolen efter läppglans och det visar sig, att man blev kletig om fingrarna  av pungsvett.   

***Säkert är det kokematon kokemus det där också, men  on nyt handdesi mode joten det är bara och börja kolla hameen alustoja...

 ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Kaikkein helpoin  tapa on panna ukko kiertoon ja hankkia sellainen jolla on riittävästi karjaa ja tiluksia. Sellaisista tyypeistä joita  maataous asiat kiinnostaa kova pula. Mutta siihen pitää sitten sitoutua  aika pitkäksi aikaa.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Jos lehmiä haluut pitää maidon takia, niin vähintään pitäs olla se kuusi kappaletta jotka poikis tasaisin välein jotta maidon maku/laatu pysys hyvänä ja tuotos ois tasainen. Peltoa sen verran, että saa karkearehut niille, peltotukien hakemiseen en ota kantaa, kun ois niin montaa asiaa otettava huomioon.
Tai sitten tinki maitoa tuottajalta suoraan .
Virva haluaa elukoiden kanssa pelata.
Lypsämään ja tinkimaitoa palkaks , meinaten kuus lehmää jos pitää niin hukkuu maitoon ja sitten aloitettava maidon laitto meijeriin . Kuus lehmää on liian vähän ja jos aloittaa niin kuuskymmentä lehmää pitäis olla joten......  :-\

Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo:19:36 kirjoittanut sorkkahessu

Aulis Anttila

  • Vieras
Jummalaut´...
***Säkert är det kokematon kokemus det där också, men  on nyt handdesi mode joten det är bara och börja kolla hameen alustoja... ;D ;D

Just så... det är ganska kiva at go med hissi till yläkertaan  ::) ::) ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Tämä on paras viestiketju ikinä. Kaikki paljastavat sisällään elävän herrasmiehen  ;D

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Tämä on paras viestiketju ikinä. Kaikki paljastavat sisällään elävän herrasmiehen  ;D
Vaadin että minut tarkistaa nainen ja saan itse tarkistaa että hän on nainen . Vaimo esittäköön omat vaatimuksensa itse .

virva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
summa summarum..

Jos ei velkaa lainkaan, tai ainakin vain vähän, niin saattaapi kannattaa tai sitten ei.

Jos molemmat töissä kodin ulkopuolella niin saattaapi kannattaa pikkasen paremmin tai sitten ei.

Jos eläimiä, muutakin kun nuo jo nyt meillä asustavat kaksi karvatassua, niin kalliiks tulee tai sitten ei.

Mitä tästä voimme päätellä.

Ota tai jätä.

 :o ??? ??? :-\ :D
Leikkivä lapsi ei sammaloidu

emo-heikki

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
summa summarum..

Jos ei velkaa lainkaan, tai ainakin vain vähän, niin saattaapi kannattaa tai sitten ei.

Jos molemmat töissä kodin ulkopuolella niin saattaapi kannattaa pikkasen paremmin tai sitten ei.

Jos eläimiä, muutakin kun nuo jo nyt meillä asustavat kaksi karvatassua, niin kalliiks tulee tai sitten ei.

Mitä tästä voimme päätellä.

Ota tai jätä.

 :o ??? ??? :-\ :D

Vaihtehdot tuskin on noin mustavalkoiset ????
Itse vaan epäilen, ettei siellä B-alueella taida oikein myytäviä valmiita tiloja olla senhintaisia, että niitä kykenee palkkatöillä tai pienimuotoisella maataloudella makselemaan.

Pienen tilan jossa on tukikelvotonta alaa, saisit ehkä siihen hintaan, että homma onnistuu, mutta sinun pitäisi sitten vuokrata peltoja pitkäaikaisella vuokrasopimuksella siihen lisäksi, niin homma olisi ehkä putkessa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
summa summarum..

Jos ei velkaa lainkaan, tai ainakin vain vähän, niin saattaapi kannattaa tai sitten ei.

Jos molemmat töissä kodin ulkopuolella niin saattaapi kannattaa pikkasen paremmin tai sitten ei.

Jos eläimiä, muutakin kun nuo jo nyt meillä asustavat kaksi karvatassua, niin kalliiks tulee tai sitten ei.
Et ole ymmärtänyt täysin oikein. Tai sitten et ole ymmärtänyt täysin väärin. ::)
 Jos ei ole lainkaan velkaa eikä sitä myöskään tee niin ei voi olla pärjäämättä. Vaikka velkaa olisi koko omaisuuden verran niin ei ole hätää kunhan pystyy maksamaan korot. Jos velkaa on niin paljon että omaisuuden myynnin jälkeen vielä puolet jää niin sitten on synkkää.
  Jos toinenkaan saa säännöllisen palkan niin ei pitäisi olla mitään hätää. Jos kumpikin käy töissä niin kyllä pärjää.
 Jos maatilaa aikoo pyörittää niin parhaiten kannattaa kun on myös jotain huolettomia eläimiä että saa kotieläintilan tuet.
  Jos teillä jossain vaiheessa on luomukotieläintila niin ei ole mikään ponnistus maksaa yli 500€ hehtaarista vuokraa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Jos teillä jossain vaiheessa on luomukotieläintila niin ei ole mikään ponnistus maksaa yli 500€ hehtaarista vuokraa.

***Huom. Kannattaa maksaa tuo vaikka halvemmallakin sais...
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Pointti on siinä että tila pitää olla ennestään ja toiminnassa. Silloin pystyy lisämaasta maksaa vuokraa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Pointti on siinä että tila pitää olla ennestään ja toiminnassa. Silloin pystyy lisämaasta maksaa vuokraa.

***Pointti näyttää olevan, että 500 täytyy maksaa vaikka 250:llä sais.

 ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Pointti on siinä että tila pitää olla ennestään ja toiminnassa. Silloin pystyy lisämaasta maksaa vuokraa.

***Pointti näyttää olevan, että 500 täytyy maksaa vaikka 250:llä sais.

 ;D ;D
Johonkin on eräitten liiat rahat laitetteva .  :D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Pointti on siinä että tila pitää olla ennestään ja toiminnassa. Silloin pystyy lisämaasta maksaa vuokraa.

***Pointti näyttää olevan, että 500 täytyy maksaa vaikka 250:llä sais.

 ;D ;D

Tää on varmaan joku B-alueen oma "Bointti" ????