Itekin näitä kuljetuksia joutuu pohtimaan aika tavallakin. Paali on kuljetuksen kannalta kätevä, mutta ne pitäisi sit talvisyöttöön olla ehdottoman kuivia, kun muuten palaa käämit verkkoja repiessä ja jääpallukoita hieroessa pienemmäksi.
Oliskohan siinä ideaa, että laittais ajosilppurin perään koukkuvaihtolavakärryn ja pudottelis täydet kuupat odottamaan kuorma-/rekka-autoa. Paikka pitäis olla tietysti tähän sopiva. Tai sitten pitäis olla kaksi traktoria kärryineen kaverina, jolloin silppurin käyttö olisi tehokkaimmillaan. Pääosa konteista siis kulkisi rekoilla, mutta viimeiset tulisi traktoreilla.
eikö jalkalava olisi parempi, jos olis kova alusta... pudottaa vaan kontit suoraan linjaan niinkuin näkee rehukuskin tekevän p-paikalla tai huoltsikan pihalla ja auto kärryineen alta pois ja täysien alle
sittenhän on tiesti näitä autoja joilla kantoja ajavat, mutta kuinka nopeaa tekis kuorman jos tuommoseen puutavahiiappiin laittas ison piikkikahmarin ja laatalta lapiois kyytiin.
talvellahan tuommosella kanto-autolla tulis rapea kuorma aumastakin jos vain irroitus onnistuisi jotenkin...