Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pitkät rekat  (Luettu 6363 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Pitkät rekat
Oli jossainvälissä puhe näistä megalomaanisista rekoista ja siellä tuli puheeksi tämän kahden kärryn systeemi. Täällä sitä pidettiin pääasiassa hulluna mutta koneviestin mukaan joku sitäkin meinaa kokeilla. Kyseessä taitaa kumminkin olla 3+5+4 akselinen yhdistelmä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

serge

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Pitkät rekat
Siihen on eri variaatioita 3+5+3, 4+5+2 ym. Kokeilu yhdistelmät on puun ajossa ja tarkoitus saada yksi nippu lisää kulkemaan samalla kerralla.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Pitkät rekat
Siihen on eri variaatioita 3+5+3, 4+5+2 ym. Kokeilu yhdistelmät on puun ajossa ja tarkoitus saada yksi nippu lisää kulkemaan samalla kerralla.
Noista tulee vaan 11 akselia. Kokeilu lupaa on haettu 12 akseliselle yhdistelmälle jonka kokonaispaino nousisi 100 tonniin

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Pitkät rekat
rekoista puheen ollen, minkälaasen pommin mahtanee jepet mahtaa kirjoittaa kohrattaessa kun kuskaa rekisteröimättömällä kuorma-autolla  jyviä kyläraitilla? mahtaako helpottaa kukkaroa paljonkin jos hakee siirtokilvet?
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pitkät rekat
rekoista puheen ollen, minkälaasen pommin mahtanee jepet mahtaa kirjoittaa kohrattaessa kun kuskaa rekisteröimättömällä kuorma-autolla  jyviä kyläraitilla? mahtaako helpottaa kukkaroa paljonkin jos hakee siirtokilvet?
ei auta siirtokilvet kuorman kanssa,dieselvero.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26148
  • vastustan
Vs: Pitkät rekat
rekoista puheen ollen, minkälaasen pommin mahtanee jepet mahtaa kirjoittaa kohrattaessa kun kuskaa rekisteröimättömällä kuorma-autolla  jyviä kyläraitilla? mahtaako helpottaa kukkaroa paljonkin jos hakee siirtokilvet?
jeppejen sakko on pieni siihen verrattuna jos eturengas poksahtaa ja kolari tulee tai renkaat lähtee karkuteille yms ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pitkät rekat
Siihen on eri variaatioita 3+5+3, 4+5+2 ym. Kokeilu yhdistelmät on puun ajossa ja tarkoitus saada yksi nippu lisää kulkemaan samalla kerralla.
Noista tulee vaan 11 akselia. Kokeilu lupaa on haettu 12 akseliselle yhdistelmälle jonka kokonaispaino nousisi 100 tonniin

Minäkin sain käsityksen että kyseessä ei ollu nämä rutsista tutut puoliperä jonot vaan oikeasti täysperiä olisi kaksi peräkkäin Voin toki olla hyvinkin väärässä. Kuitenkin taaimmaisella kärryllä oltiin kovasti menossa metsäänkin hakemaan kuormaa. Noin yleisesti tämä on mielestäni paljon parempi yhtälö kun että tehdään näitä isoja ja korkeita kuormatiloja missä kuskataan sitä 70 tonnia. Jo ihan yksinkertaisesti senkin takia että maalaisjärkikin sanoo etttä kukaan ei vapaaehtoisesti tule sivuteille ton kaaksinkertaisen kärryn kanssa mutta tällä nykysellä isolla yhdistelmällä ollaan aivan varmasti siellä rehusiilolla ja mettäautotiellä kohta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

serge

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Pitkät rekat
Tässä on nyt kaksi eri painon korotusta. 1.10.2013 voimaan tuleva 9aks 76tn 8aks 68tn ja 7aks väliaikainen 64tn pituuden säilyessä 25,25m korkeuden noustessa 4,20metristä 4,40metriin

Ja nämä 100tonniset joihin on haettu lupaa lappiin puun siirtokuljetuksiin. Pituutta on tarkoitus muuttaa 30metriin niin että saadaan yksi nippu lisää. Akselimääristä en tiedä muuta kuin mitä uutisissa näin kun siinä näytettiin tilaisuudesta missä ne harjoitteli lentokentällä kääntyvyyttä ym. 3aks ppv vetoauto+3aks ppv + 4aks tpv ja muistaakseni 4aks vetoauto + 4aks tpv + 3 keskiakselipv mutta siinä muistaakseni sanottiin että koe käyttö yhdistelmissä käytettiin kalustoa mitä oli jo tarjolla.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pitkät rekat
Mikäs näissä ongelmana, kunttajullit vetelee 5-akselisilla yhdistelmillä tälläki hetkellä 40t painoilla pitkin kylänraitteja. Parastaan jarruttomilla...

serge

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Pitkät rekat
Ei näissä mitään ongelmia pitäis kai tullakkaan, varsinkin kun kaikki menee hyvin. Ei näitä 100 ja 76 tonnisia oo tarkoitettukaan kun siirto ajoon, keräily nupilla ja eri autoilla. Mutta näihin kun laitetaan edullisia hyviä miehiä rajojen takaa tai ammattitaidottomia suomalaisia niin kyllä niitä ongelmiakin saa..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pitkät rekat
Kun aina haluaa visioida niin miltä kuulostais erillinen 5 akselinen kärry missä olisi vaikka 300 heppanen moottori joka auttaisi etenemisessä. Tämän kun jättäisi johonkin laanille ja hakisi normaalilla autolla puut mettästä ja sitten purkais laanilla kuorman tähän kärryyn eli käytännössä menisi kolme nippua puuta yhteen kuormaan. Sitten kun seuraava kuorma on haettu niin nämä systeemit kytkettäisi jonoon ja hinattaisi koko komeus tehtaalle. Voisiko homma toimia. Eli yksi auto ja kuski saisi tuotua kaksinkertaisen kuorman perille. Näyttää ainakin paperilla aika tehokkaalta. Miten tien rasitus suhteessa kahteen erilliseen yhdistelmään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wtf

  • Vieras
Vs: Pitkät rekat
Ajoradat ja kaistat leveemmäksi, niin ehkä silloin.

Perä vispaa näin: http://www.youtube.com/watch?v=vKRMwONElno

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26148
  • vastustan
Vs: Pitkät rekat
Ajoradat ja kaistat leveemmäksi, niin ehkä silloin.

Perä vispaa näin: http://www.youtube.com/watch?v=vKRMwONElno
siellä ei kuski kahtaa kertaa mieti liukkailla ylämäessä kiilataanko traktorimies penkalle vai hiljennetäänkö kiltisti perään kolmenkympin vauhtiin ;) ;D 8) ::)

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pitkät rekat
Ajoradat ja kaistat leveemmäksi, niin ehkä silloin.

Perä vispaa näin: http://www.youtube.com/watch?v=vKRMwONElno
siellä ei kuski kahtaa kertaa mieti liukkailla ylämäessä kiilataanko traktorimies penkalle vai hiljennetäänkö kiltisti perään kolmenkympin vauhtiin ;) ;D 8) ::)

Teoriassa mun mielestä ei tollasen omalla moottorilla toimivan vetävän kärryn toteutus pitäisi olla mikään ongelma. Tiedän kokemuksesta että 100 hepan agregaatti maksaa sen 10000 ja vetävät akselit päälle. Tekniikkaa se vaatii jonkinverran että kärry osaa itse auttaa vetämiseen mutta ei pitäisi olla mikään mahdoton. Kuitenkin kasvanut kuljetuskapasiteetti on huima ja ennalta määritellyillä reiteillä voisi olla hyvinkin toimiva.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Pitkät rekat
Ajoradat ja kaistat leveemmäksi, niin ehkä silloin.

Perä vispaa näin: http://www.youtube.com/watch?v=vKRMwONElno
siellä ei kuski kahtaa kertaa mieti liukkailla ylämäessä kiilataanko traktorimies penkalle vai hiljennetäänkö kiltisti perään kolmenkympin vauhtiin ;) ;D 8) ::)

Teoriassa mun mielestä ei tollasen omalla moottorilla toimivan vetävän kärryn toteutus pitäisi olla mikään ongelma. Tiedän kokemuksesta että 100 hepan agregaatti maksaa sen 10000 ja vetävät akselit päälle. Tekniikkaa se vaatii jonkinverran että kärry osaa itse auttaa vetämiseen mutta ei pitäisi olla mikään mahdoton. Kuitenkin kasvanut kuljetuskapasiteetti on huima ja ennalta määritellyillä reiteillä voisi olla hyvinkin toimiva.

Pitää kaivaa historian arkistoista uudelleen käyttöön Sisun Nemo-puutavarakärryn vetosysteemit tähän päivään päivitettyinä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.