Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 124

Viestit - jusu

jos parsiversio niin mikä kaltevuus toimii?
pituus?
onko mattomerkiis susia?
entäs parsikalusteis?
täälläpäin tavara loppuu vaan 160 milliin.  se ei ihan toimi tuon tarpeen kans. 250 oli tarve.    ja kookle ei moista taloon.com tarjonnu ekalla 20 tarjonnalla.     nooo, ehkä en osaa homma tuon kanss.   ja kun tarve tälläseen aikaan on et viikola 1-2 eikä 22 -23 niin en ihan kehtaa alkaan ruveta kinukkia kiusaan.              nooo, nyt on jo kaikki valmiina vaan niperen toimitus uupuu, sit alkaa viljat pöllytä.                  mutta en ihan uskonnu et moinen koko nuin harvinainen olis kun sentäs ilmanvaihtoon liittyy..                    nooo , oppia ikä kaikki!

ethän vain valssimyllyä sieltä ostanu?
noo mites nuo muut asiat?



miten parren pituus toimii?
mikä vinokuivikealueen pituus?
hyvät ja huonot puolet?
mitä tekisit toisin?
mitä olisit jättäny tekemäti?
mitä jäi tekemäti?
ilmanvaihto?
miten hoituu ruokinta? vietkö lypsäviltä jääneet hiehoolle vai omat kaikille? siivoatko ruokintapöytää/kaukaloa?
vesiastiat? mikä hyvä mikä huono?
ryhmäkoko?
kalusteet ruokinta aidat väliaidat hyvät ja huonot puolet ja minkä merkin?
minkälaasia ratkaasuja käytös?
karsina vai parsi?
vino vai kestokuivike?
miten parren pituus toimii
palioko lukkoparsia?
hyvät ja huonot puolet?
mitä tekisit toisin?
mitä olisit jättäny tekemäti?
mitä jäi tekemäti?
ilmanvaihto?
onko erillinen rati vai vanhas kii?
miten hoituu ruokinta?
vesi?
ryhmäkoko?
meillä kun on tuota pinnan muotoolua vielä kumminki jäljellä ja rehunurmia kierrossa, sanelee pinta ja rehukoneet päisteen pituuren, oli lohkokoko mikä tahansa, jopa kuviokyntöä (keskelle yleensä, poislukien harvat harjukohorat) tarvittaessa käytetään.. ikiviljalohkoolla sitten vain pinta määrää

mutta pääsääntöisesti päisteet on 15-18m, kunnossa olevilla lohkoolla porrastusta eli ei joka vuosi/kyntökerta samaan kohtahan, takasiivellä matalia merkkiä silimämäärääsesti hytistä kiintopiste ojaan

viljalohkoolla vaon tulles pellon puolelle voi vaon teherä matalaksi, nurmella ei taharo onnistua matala vako maalajista riippuen pääsääntöösesti mätästää

muutenki kyntösyvyyttä vaihrellaan vuorovuosin
kaikkien liiasta hiekootuksesta nurisevien, hiekootusta vastustavien ja muuten vain välipitämättömien pitääs mennä kokeelehen yhyristelmällä ajelua sinne peilijäiselle tai huonosti hiekootetulle tielle.. viä joku maitoauto niin oppiis vähä tosiasioota..
Riippuen emäterän kulmasta valitset sellaisen rungon että tappien kulma tiehen on n.45astetta.
Liian jyrkän tai loivan kulman takia tapit eivät pyöri kiinnityksessään ja kuluvat sen takia vain toisesta reunastaan

pureva vai luovuttava kulma? tästäkin tulee kaikilta eri mielipuoli.. sitä en vain jaksa uskua että tappi pysyys kii luovuttavas 45 kulmas ja pureeko se viä?
ja ajoalusta on...?   ja poistettava tavara on...?

soratie, mursketta
jäinen/luminen soratie, polannetta/jään karhennusta
mikä soveltuu mihinkäki parhaiten?

kulumia on tarjolla 25 45 60 asteisia ja tappia on terävää tylppää kapiaa ja leviää ja näiren yhyristelmiä..


jos ny ajatellahan että asennuskohore on 90asteesesti pystys ja luovuttaa tavaraa vaikka 30asteen kulumas
joskus rakentelin kouran ku oli ylimääräästä aikaa, tottapa se kevyttä on mutta täs pilkki luokas hirasta ja ku tuostaki tuli turhan järiä.. kyllä sahalla tekeeki sentäs jotain.. mutta ny ku aika on kortilla niin haaveellu ku sais aikaaseksi just tommosen nisulamallisen niin sais oltua huonollaki kelillä mettäs, pakkaas aina silloon keriitä ku ei oo keliä..
Monikymmenvuotisella kokemuksella noista ainakin vanhempien vallujen valuosista sanoisin että ovat kuin puristettua tuhkaa, mutta onneksi on aika hyvin hitsattavaa ja ehkä tuonkin voisi liimailla Kempillä vielä kasaan, ja jos vielä mahtusi jotain lisätukea kylkiin/selkään sopimaan niin tulis vahvempi kuin tehtaalta lähteissä..

pitää vain huomata täs että kaikkien ei sitä tartte kokeella hitsata, ihan yleesen turvallisuuren nimiski, seppiä kunon moneen lähtöhön..

kyse on kuitenki nostolaitteesta ja mikä tahansa putuava ja maharollisesti viä 30-50 vauhris ei tee hyvää kellekkää osalliselle..

  Kyllähän akkuvehkeet muuttu siinä vaiheessa aivan eri vehkeiksi ,kun litium-akut tulivat niihin. Paineilma vehkeet
katoavat ensin ja sitten johdolliset ,se on nääs mukavuus joka loppupelissä ratkaisee suosion ,näin tulee käymään
sähköautojenkin kanssa.

mä suosin pajalla paineilmaporaa ennemmin ku akku/johtovehejestä, ei lämpene eikä tartte akkuja vaihrella, toki näis on sitte se että vääntöä ei niinkään ole ja sitte pitää esim jengat teherä akkukoneella mihin ei svkierteytyskoneella pääse.

kyllä akkukoneis on tulevaisuus pajaolosuhteiski jahka akut ja tehot viä kehittyy lisää ja hinta putuaa.. paljon käytettäes kolhut kolahrukset kastuminen yms on arkipäivää jolloon niitä turmioota tulee väkisinki ja silloon kunnossapiron hinta ratkaasoo aika lailla..
kyllä hullulta tuntuu että esim milvaukee akku maksaa ny vaikka 135e ja saat kaks samaa akkua, laturin ja runkokoneen rennolla kaharella sataa
Olisko säästöä väärästä päästä jos mirkkelöisi tuosta männästä nuo purseet pois ja pistäisi takaisin ?

Mä luulen että se " korva" tai miksikä kutsuiski on pettäny ensi siinä nytkährykses ja sitte kokeeltaes tuo männän varsi on menny ohi ja vääntäny sivuittain ja lohkaassu palan.. eli säröaineella tarkistaasin männän, varren ja sylinteputken. Josei ihmeempiä ni kasaan niillä ja uusvanhat loput kalut..
jaaha ei muuta purkupojille tai ikhlle..
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 124