Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6300, hyttiin paleltuu  (Luettu 28993 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.

Kansi pitäisi oikaista AINA kun se käytetään irti.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Hei

Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa?   :-\

--onhan kaikki varmaan jo vastattu mutta:

-kato nyt termostaatti ekaksi
-sitten se kannentiiviste.Muistaakseni massatiiviste vaihtui terästiivisteeseen jossain vaiheessa
-alkuperäinen vesipumppu lienee pieni,kuten aiemmin todettu sen vaihtaminen voi auttaa.

Me jouduttiin kevyissä hommissa 6800:n keulaan asentamaan pahvi kovilla pakkasilla.Tosin sitten meinas ruveta hihna luistaan.
6800n kannentiiviste kans vaihdettiin aikanaan,massatiivisteestä terästiivisteeseen.Murheet sen osalta loppu siihen

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.

josei venttiilejä tarvi pirellä, niin alta satkun makso mettoon kannen oikasu..

ja kyllä se kannattaa aina oikasta, ja mitata onko putket puronnu tai lohko pettäny..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Tonniin sisältyy venttiilinohjaimet uudet,kumit  ,oikaisu ,venttiilien läppäys,kansipahvi, kaikki työ.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Kapula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Hip hei valtra pajasta ulos ja 1800 euron lasku. Kannentiivistesarja, parit suuttimet kun oli jumissa ja meni rikkipoikki ja kannen oikaisu osat tonnin ja loput työtä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Tonniin sisältyy venttiilinohjaimet uudet,kumit  ,oikaisu ,venttiilien läppäys,kansipahvi, kaikki työ.
Myytiinkö sulle venttiilinohjaimen kumit valmettiin ;D
pessimisti ei pety!

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Tämä aihe kerkesi jo jäädä vähän pimentoon. Kirjoitan tähän vielä lopputuloksen, jotta tästä olisi hyötyä muillekkin.  :)

Valtraan vaihdettiin kannentiiviste. Vaihdon yhteydessä rikkoontui yksi suutinrunko ja kantta ei oikaistu. Hinta jäi alle 1k€.

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 536
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.

krmhnn!

ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

ugh!
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Oikein silmätsuureni että mitä helv*****? :o Vametin/valtran hytissä ei tarkene. Mullakun saa olla ovikin/ovet auki ja siltikin on kuuma jo näilläkin keleillä :-[ Vaikkei lämmitys päällä oliskaan.  Perän öljynlämpö kun änkeää sinne hyttiin varsin tehokkaasti. Moottori lämmöt on kyllä alhaalla. Mutta juu jos kansivikaa tai edes termostaatissa niin voi olla kyllä että ei lämmintä puhalla. Mutta tosiaan jos siellä on jotain kipua. Niin auki kokkare ja HETI!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
paa pallohana lämppärin letkuun kesäksi ja kiinni.. omat hanat vuotaa aikaa myöre läpi, etenki josei nesteitä oo palio vaihreltu..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Voisko olla niin yksinkertainen asia et lämmityslaitteen kenno on vuosien myötä menny täyteen paskaa, allekirjoittaneella eräässä kilpailevassa merkissä kävi moinen.. paineilmaa vaan takoperin sinne puhaltimen reikiin.. jos jostain alkaa pöllyämään niin parasta olis jos pääsis suoraan siihen kennoon puhaltelemaan.

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 536
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa  letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa  letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.

tuolla vaivalla non pruukannu alaata.. ja on nuota uuremmaan mallisiaki menny vähällä ajolla jos on liki kiehuteltu.. tai sitte jos joskus on tehty jo jotain ja putket ei ookkaa koroos..
yks syy vois olla syyläri ruostees (tai lämppärin kenno) niinkun oli yhyres, 2v sitte vaihrettu syylärin kennosto ja ilmeisesti neste ei sopinu kennon kans tai sitte kenno on joku harakiri, seurantaan.. tuos tapaukses ei ollu lämppärillä mitään tukosta..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa  letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
no 1000 remppa ei oo ku kahvirahat ja se tiiviste on kumminki se syy eikä mikään ihme letku tai liitin uskokaa ny perkele eikä si tulla napiseen ku lohko paskana että maksaa