Niimpä tais olla, eihän siinä ollu sitten muuta eroa kuin väri ja nokkamerkki?
>>>Olihan siinä aika paljonkin eroa. Dextassa Simmssin rivipumppu, joka oli Fordson Dekstassa alipainesäätimellä ja Superissa keskipakosäätimellä. Pakkosyöttö oli hyvä puoli näissä. Massikas Cav;n jakajapumppu. Nostolaite oli alkeellisempi Dextassa (painonsiirto) Etukehto kokonaisuudessaan huonompi Dextassa ja etuakseli muutenkin.Mm.
olka-akseli lyhyempi, joka väljistyi helposti. Se Foortin kuulamutterisimpukka oli aika huono myös kaikenkaikkiaan.
Oliskohan vielä ollut niin, että Mansikkin lohko oli kuivilla putkilla, jotka porattiin paikalleen puristamisen jälkeen oikeaan kokoonsa ja Dextan märillä. On jo sen verran aikaa kun dekstan koneen laitoin ettei jaksa muistaa
Niin ja sen moottorin tyyppi on sitten Perkins 3.152 (152x16,4= 2,492 litraa) Ei pidä sekoittaa sitä "japanin Perkinssiin" joka on 4.154 ja aivan eri tyyppinen moottori. Niitä käytettiin teollisuusmoottoreina ja mm Volvon puimureissa. (830,1130)