Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suursäkkinostin?  (Luettu 33397 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Suursäkkinostin?
Tarpeeksi iso kuormainkone ja avarat säilytystilat niin varmaan pärjää ilman säkkinostinta, mutta oma varasto on sellainen, johon säkki tuodaan roklalla oville, ja ovilta saa kurkotettua säkin nostimella ulos.
Eikö ne yaran kilpailijoiden säkit kestä muutamaa viikkoa pihalla?

Taas yksi hyvä syy ostaa yaraa, ei tarvi rakentaa hallia apupaskan säilytykseen, säästyy kustannuskriisiltä.

On siinä vaan puuhailu huipussaan kun käsin lykitään apulantasäkkiä jostain aitan nurkasta ;D

Jokaisessa pussissa lukee, että ei sovellu säilytykseen ulkosalla. Jos säkeissä on vikaa, ei ole takuun kanssa sitten mitään sanomista. Aina on säkit ollut sisällä, eikä ole tarvinnut itkeä, että on kovia kokkareita tai että tavara sulaa syöttökoneistoihin jne...  ;)

Muuten sivuhuomio, MP-liftin nostin tilattu  8)

Ja tuon jokakeväisen 5-8 lannoitesuursäkin vönäämisen pikkuvarastosta roklalla ei vie paljoa aikaa... eriasia jos niitä olisi kymmenittäin...

Viimeksi muokattu: 17.01.14 - klo:21:50 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Suursäkkinostin?
En ole vielä keksinyt syytä hankkia suursäkkinostinta tälläsen pientilallisen käyttömäärille ku nosteltavaa on 70-80 säkkiä vuodessa, kivitalikolla menee kätevästi ja vielä 2 säkkiä kerralla  8) Ja kun kylvökonekkin on vielä nostolaite mallia niin ylettääkin aivan ongelmitta


Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Suursäkkinostin?
En ole vielä keksinyt syytä hankkia suursäkkinostinta tälläsen pientilallisen käyttömäärille ku nosteltavaa on 70-80 säkkiä vuodessa, kivitalikolla menee kätevästi ja vielä 2 säkkiä kerralla  8) Ja kun kylvökonekkin on vielä nostolaite mallia niin ylettääkin aivan ongelmitta


Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\
Mua ihmetyttää enemmän se, että miksi täytyy nostella kahta säkkiä kerrallaan jos on nostolaitekone  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Suursäkkinostin?
En ole vielä keksinyt syytä hankkia suursäkkinostinta tälläsen pientilallisen käyttömäärille ku nosteltavaa on 70-80 säkkiä vuodessa, kivitalikolla menee kätevästi ja vielä 2 säkkiä kerralla  8) Ja kun kylvökonekkin on vielä nostolaite mallia niin ylettääkin aivan ongelmitta


Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\
Mua ihmetyttää enemmän se, että miksi täytyy nostella kahta säkkiä kerrallaan jos on nostolaitekone  ;D

Onhan se komean näköistä, kun voi jättää sen tilan isoimman traktorin seisomaan pihamaalle säkki ek:sta roikkuen. Näkee naapuritkin, että nyt on tosiurakat käynnissä. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Suursäkkinostin?
En ole vielä keksinyt syytä hankkia suursäkkinostinta tälläsen pientilallisen käyttömäärille ku nosteltavaa on 70-80 säkkiä vuodessa, kivitalikolla menee kätevästi ja vielä 2 säkkiä kerralla  8) Ja kun kylvökonekkin on vielä nostolaite mallia niin ylettääkin aivan ongelmitta


Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\
Mua ihmetyttää enemmän se, että miksi täytyy nostella kahta säkkiä kerrallaan jos on nostolaitekone  ;D

Onhan se komean näköistä, kun voi jättää sen tilan isoimman traktorin seisomaan pihamaalle säkki ek:sta roikkuen. Näkee naapuritkin, että nyt on tosiurakat käynnissä. ;D

Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)
Power By Perkins

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Suursäkkinostin?
En ole vielä keksinyt syytä hankkia suursäkkinostinta tälläsen pientilallisen käyttömäärille ku nosteltavaa on 70-80 säkkiä vuodessa, kivitalikolla menee kätevästi ja vielä 2 säkkiä kerralla  8) Ja kun kylvökonekkin on vielä nostolaite mallia niin ylettääkin aivan ongelmitta


Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\
Mua ihmetyttää enemmän se, että miksi täytyy nostella kahta säkkiä kerrallaan jos on nostolaitekone  ;D

Onhan se komean näköistä, kun voi jättää sen tilan isoimman traktorin seisomaan pihamaalle säkki ek:sta roikkuen. Näkee naapuritkin, että nyt on tosiurakat käynnissä. ;D

Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Kylvökonetta täyttäessä joutuu joskus roplaaman säkin tyhjennyssukkaa, joten mitä vähempi rautaa pään päällä niin sen parempi. Pintalevittimen täyttö onnistuu toki pitkävartisen teräaseen avulla turvallisen välimatkan päästä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Naturalis

  • Vieras
Vs: Suursäkkinostin?
Jokaisessa pussissa lukee, että ei sovellu säilytykseen ulkosalla. Jos säkeissä on vikaa, ei ole takuun kanssa sitten mitään sanomista. Aina on säkit ollut sisällä, eikä ole tarvinnut itkeä, että on kovia kokkareita tai että tavara sulaa syöttökoneistoihin jne...  ;)

Muuten sivuhuomio, MP-liftin nostin tilattu  8)

Ja tuon jokakeväisen 5-8 lannoitesuursäkin vönäämisen pikkuvarastosta roklalla ei vie paljoa aikaa... eriasia jos niitä olisi kymmenittäin...
Saattaa tuo syöttölaitteiden tukkeutuminen aiheutua ihan siitäkin että jokuset ajaa lannoitetta niistä läpi päivässä sen mitä sä koko keväänä...  ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: Suursäkkinostin?
Jokaisessa pussissa lukee, että ei sovellu säilytykseen ulkosalla. Jos säkeissä on vikaa, ei ole takuun kanssa sitten mitään sanomista. Aina on säkit ollut sisällä, eikä ole tarvinnut itkeä, että on kovia kokkareita tai että tavara sulaa syöttökoneistoihin jne...  ;)

Muuten sivuhuomio, MP-liftin nostin tilattu  8)

Ja tuon jokakeväisen 5-8 lannoitesuursäkin vönäämisen pikkuvarastosta roklalla ei vie paljoa aikaa... eriasia jos niitä olisi kymmenittäin...
Saattaa tuo syöttölaitteiden tukkeutuminen aiheutua ihan siitäkin että jokuset ajaa lannoitetta niistä läpi päivässä sen mitä sä koko keväänä...  ;)

Ilman lannoitteen sekoitinakselia oleva Tumeni ainakin sanoo lannan syötön yhteistyön irti, jos seisoo yhdenkin yön lannat säiliössä suojassa. Vaikka lanta on varastoitu katon alla. Tosin voihan se ruveta kulkemaankin, mutta itse olen pyrkinyt jättämään lannoite säiliön lähes tyhjäksi ja sekoittanut aamulla sitten vaikka lapiolla säiliössä olevaa tavaraa. Ainakaan kiertokokeessa se ei tiputtele oikein mitään jos ei vähän sekoita :(

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Suursäkkinostin?
Jusu ei selvästi ole hereillä? Mitä sellainen kahden säkin nostin maksaa?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Suursäkkinostin?
Jokaisessa pussissa lukee, että ei sovellu säilytykseen ulkosalla. Jos säkeissä on vikaa, ei ole takuun kanssa sitten mitään sanomista. Aina on säkit ollut sisällä, eikä ole tarvinnut itkeä, että on kovia kokkareita tai että tavara sulaa syöttökoneistoihin jne...  ;)

Muuten sivuhuomio, MP-liftin nostin tilattu  8)

Ja tuon jokakeväisen 5-8 lannoitesuursäkin vönäämisen pikkuvarastosta roklalla ei vie paljoa aikaa... eriasia jos niitä olisi kymmenittäin...
Saattaa tuo syöttölaitteiden tukkeutuminen aiheutua ihan siitäkin että jokuset ajaa lannoitetta niistä läpi päivässä sen mitä sä koko keväänä...  ;)

Mulle on ihan sama kun levitän vain yhtenä päivänä/kesä  8) ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Suursäkkinostin?
Liperin Kone ja Kuljetuksen yhen säkkin nostin oli 470 euroo veroineen, muutama vuos sitten. Nyt pitäs vaan olla kolmen säkin nostin, kun huiskuttimeen menee se 3 säkillistä nykyään.  ;D

jf

  • Vieras
Vs: Suursäkkinostin?
http://www.ikh.fi/tuotehaku/tyhjennysventtiili
tuollanen ollut muutamana keväänä käytössä säkin tyhjäämisessä,kylvölannoittimeen helppo laskea tavaraa,on suljettavissa ja jos säkkiin jää tavaraa voi putken ottaa pois ja laskea säkin maahan.Ei ole vielä irronnut säkin pohjasta vaikka näytti epäilyttävältä ensin että pysyykö,hintansa fäärti mielestäni.

Viimeksi muokattu: 18.01.14 - klo:12:53 kirjoittanut jf

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Suursäkkinostin?
Muistaakseni tuolla pystyisi nostamaan nuppikuormallisen kerralla, notta vauhdilla  8)

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Suursäkkinostin?
Onko tehdastekosena kahden säkin nostimia. Moni kuitenkin kikkailee jollain rukkipiikeillä mutta nostokorkeus on niillä kuitenkin rajallinen eikä ne muutenkaan ole kovin hyviä.
joskus olen miettinyt että jos olisi laajamittaista viljanviljelyä kaukana kotoa niin etäpelloille kannattaisi tehdä jonkinnäköinen orsi mihin saisi kylvöraktorilla säkit roikkumaan ja sitten peruttaa kylvökone alle. Säästyisi ylimääräiseltä ajolta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Suursäkkinostin?
Onko tehdastekosena kahden säkin nostimia. Moni kuitenkin kikkailee jollain rukkipiikeillä mutta nostokorkeus on niillä kuitenkin rajallinen eikä ne muutenkaan ole kovin hyviä.
joskus olen miettinyt että jos olisi laajamittaista viljanviljelyä kaukana kotoa niin etäpelloille kannattaisi tehdä jonkinnäköinen orsi mihin saisi kylvöraktorilla säkit roikkumaan ja sitten peruttaa kylvökone alle. Säästyisi ylimääräiseltä ajolta.

Tuossa on jopa jotain ideaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.