Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 11 Päivää  (Luettu 31368 kertaa)

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
11 Päivää
Saapi nähä vaikka koko maa kalpenis. Mitä ton valtran sivun vaan avasin...

articla

  • Vieras
Vs: 11 Päivää
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:18:25 kirjoittanut articla

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: 11 Päivää
Eikö nyykkäris oo ollu  tämän tyylinen vaihteisto?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: 11 Päivää
Onkos minkäänlaista hajua kun uhkaavatten tehoja nostaa.....?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: 11 Päivää
Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 11 Päivää
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: 11 Päivää
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG

olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: 11 Päivää
Onkos minkäänlaista hajua kun uhkaavatten tehoja nostaa.....?

Taitaa olla tää se tehon nosto ;D ;D
http://www.profi.com/news/Seven_cylinders_for_500hp_Sisu_engine/413

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: 11 Päivää
No mitä katton sisun antamii tehoi ja vertan valtran antamiihin nii valtran keulal siel se 260 saattas löytyy.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: 11 Päivää
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.

He,hee  ;D

Wolkkarin suorakytkentä vaihteiston siihen laittaneet, ääännnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnn :P DSG

olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.

Ei ole ainakaan nykyinen varion loota. Mutta voi olla uusi versio siitä, paremmalla hyötysuhteella.
Fendt:in loota on ylivoimainen jopa tehon hävittämisessä ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: 11 Päivää


olisiko siel fendtin laatikko?

valtran omaa ei ainakaan  ole, koska sen kehitys lopetettiin kuulemma.
[/quote]

Ei ole ainakaan nykyinen varion loota. Mutta voi olla uusi versio siitä, paremmalla hyötysuhteella.
Fendt:in loota on ylivoimainen jopa tehon hävittämisessä ;D
[/quote]

jos ne on Valtran tehtaalla kehittäneet varion laatikkoa paremmaksi.  ;D ;D

Cepu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: 11 Päivää
Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.

Itseasiassa Jd:n käyttämäissä eccomeissa on myös alueita 4.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 11 Päivää
Paljastan salaisuuden:
silloin esitellään suurelle yleisölle se Valtran "portaaton", joka perustuu kahden ajokytkimen vuorotteluun välityssuhteen vaihdossa. Pikavaihteita on 6 kpl nykyisen kolmen sijaan.
Eli kyseessä ei ole "aito" portaaton kuten Fendt/MF:ssa. Tuntuma portaattomuuteen saatu aikaiseksi em. järjestelyin. Kuitenkin jouhea ajettava, ei nykäisyjä, eikä kepin hämmentämistä muuta kuin alueen valinta 0-30 km/h tai 30-60 km/h. 

Tämä varma tieto perustuu niin hämäriin lähteisiin ettei siihen kannata uskoa ennenkuin omin silmin näkee.
Eihän toi oo sit edes "portaaton" vaan hienosti toimiva automaattilaatikko...

Todennäköisesti valtran "portaattomassa" lootassa mekanisen vedon osuutta on lisätty. Fendt/MF loota on tehohyötysuhteeltaan huonompi kuin jontikan (takapyörateho 70% mootoritehosta, Jontikassa 73%).
Eli siinä on "alueita" nähtävästi neljä, mitä Variossa/MF ja JOntikassa on kaksi. Casessa kolme. Tällä konstilla saadaan mekaanista voimansiirtoa lisättyä. Kaikki alueet toimii 0 km/h ylöspäin mekaanisesti välitettyyn huippunopeuteen asti. alueita voi vaihtaa traktorin liikuessa.
Kyllä mä pystyn ton kolme prosenttia hyväksymään... On se muuten niin paljon etevämpi tuo Vario ML160 voimansiirto, kun muut laittaa vielä "vaihteistojaan"...
tethering holes to their concave windings

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: 11 Päivää


Itseasiassa Jd:n käyttämäissä eccomeissa on myös alueita 4.
[/quote]

Sen myös huomaa ajaessa, kun alueet vaihtuu..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: 11 Päivää

Jos vertaa noita automatisoituja ja portaattomia, niin onko ne nimenomaan ominaisuudet (Mitä ne on? Poljinajo?) jonka vuoksi aito portaaton olisi parempi? Jos automatioitu toimii hyvin, hyötysuhde on hyvä niin mikä ihmeen ongelma siinä sitten on, ainakin siten että se vaikuttaa monelle olevan ihan uskon asia?  ???
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä