Projekti etenee:
[X] Kaikki tarvittavat osat tilattu ajoissa (ja maksettu)
[\] Viallisten ja väärien osien tilalle saatu uudet tai oikeat
[X] Aikaa palanut kohtuuttomasti
[X] Rahaa palanut kohuuttomasti
[X] Nälkä kasvanut syödessä
[ ] Laitteisto toimintakunnossa
\) Väärin toimitetut osat on vaihdettu oikeisiin, viallisia on vielä vaihtamatta.
Vaikuttaa siis tässä vaiheessa hyvältä (opettavaiselta) projektilta. Pumppua on sen verran päästy pyöräyttämään että ehkä tästä vielä ruisku tulee. Field-IQ himmelit itsessään vaikuttavat onneksi kohtuullisen yksinkertaisilta. Field-IQ -ohjaimelta näytölle päin löytyy kaapelointiohjeet, mutta ruiskun suuntaan oli tarjolla vain liitinkotelot merkinnöillä: Flow meter, Pressure 1, Pressure 2, Main valve, Bypass valve jne. eli "etsi itse oikea johdinjärjestys".
Letkutuksia tehdessä tuli mieleen että miksi ihmeessä ruiskuissa ei käytetä Common rail -tyyppistä ratkaisua. Tällöin neste voisi kiertää puomiston putkistossa jatkuvasti eikä tarvisisi esim arvuutella pesun ja ruiskutteen vaihtamisen jälkeen että milloin tehoaine on suuttimilla asti. Tietysti samalla tulisi suutinkohtainen hallinta käyttöön. Ja googlauksella selvisi että kyllä tuohon leikkiin näyttäisi olevan suutinrungotkin saatavilla:
http://www.aragnet.com/VediMacro/EN/246/products/?PRD=111015Siinäpä on sitten ajatus valmiina seuraavaan päivitykseen. Tosin tämä Field-IQ taitaa jäädä jo pieneksi (vanhaksi järjestelmäksi) tuossa vaiheessa kun suuttimia pitäisi(/saisi) ohjata suoraan CANillä.
Eli ei muuta kun "uutta ja hienoa tekniikkaa" käyttöön - homman valmistuessa voidaan sitten hyvillä mielin todeta että rojut saa kantaa museoon.