Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claas 255 laakerinvaihtoremppa  (Luettu 12491 kertaa)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
 46:s tuo tuplaratas oli lopuksi jengalla paikallaan. Mullakin K-huollossa sitä leikattiin nätisti kaasulla auki , mutta koska leikattiin nätisti näki että siellähän on uloinmassa rattaassa kierteet. Siihen asti sitä oli revitty kaikilla käsi ja hyde ulosvetäjillä ihan "tötterölle" ;D Sitten vaan kopautus ja ratas irtos jengasta ja sisin ratas tumppeineen käsin vetämällä paikaltaan  ;D Olihan helppoa, tosin siinä alustavassa hommassa meni ensin puolipäivää :)
[/quote]

Tämä maailma on ihmeitä pullollaan, mutta sitä ihmettä ei ole, että joku välkky kaveri olisi kirjoittanut paalaajan korjauskäsikirjan.

Sillä tekisi rahaa.

Korjauskäsikirjat löytyvät kyllä turhempiinkin koneisiin ja Mikael Jungnerkin luki ohjekirjaa naidessaan. Siitä huolimatta pani akkansa kierrätykseen kun se oli väärää merkkiä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
46:s tuo tuplaratas oli lopuksi jengalla paikallaan. Mullakin K-huollossa sitä leikattiin nätisti kaasulla auki , mutta koska leikattiin nätisti näki että siellähän on uloinmassa rattaassa kierteet. Siihen asti sitä oli revitty kaikilla käsi ja hyde ulosvetäjillä ihan "tötterölle" ;D Sitten vaan kopautus ja ratas irtos jengasta ja sisin ratas tumppeineen käsin vetämällä paikaltaan  ;D Olihan helppoa, tosin siinä alustavassa hommassa meni ensin puolipäivää :)

Tämä maailma on ihmeitä pullollaan, mutta sitä ihmettä ei ole, että joku välkky kaveri olisi kirjoittanut paalaajan korjauskäsikirjan.

Sillä tekisi rahaa.

Korjauskäsikirjat löytyvät kyllä turhempiinkin koneisiin ja Mikael Jungnerkin luki ohjekirjaa naidessaan. Siitä huolimatta pani akkansa kierrätykseen kun se oli väärää merkkiä.
[/quote]


Varaosakirja kädessä tuotakin silloin katsottiin, että onko siihen piirretty jenka ? Mutta ihan pienillä kolauksilla ei kyllä lähtenyt pyörimäänkään, joten se lämmittäminen ja jähdyttäminen ja lopuksi rattaan osa halkaisu sai vasta jengankin aukeemaan, mutta jos tuon olis tiennyt heti, niin ei sitä olisi tarvinnut leikata, se on varmaa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Aikanaan noiden kiilojen kanssa sai tapella tunti tolkulla, nykyään avataan mutteri akselin päästä ja 3kpl 8mm pultteja- pieni kopautus ja laakeri on käsissä.

Ei oo muuten ikävä claa... eiku kiiloja.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllä tuo claasin mps-telasegmentti on yks insinöörien paskimmista keksinnöistä. Ei ainakaan 255 claasin paalit ole tiukkoja :-X Oletteko muuten miettineet mistä johtuu erot paalien tiukkuudessa eri merkeillä? Silpun pituudella suuri vaikutus, mutta täytyy olla muitakin tekijöitä?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllä tuo claasin mps-telasegmentti on yks insinöörien paskimmista keksinnöistä. Ei ainakaan 255 claasin paalit ole tiukkoja :-X Oletteko muuten miettineet mistä johtuu erot paalien tiukkuudessa eri merkeillä? Silpun pituudella suuri vaikutus, mutta täytyy olla muitakin tekijöitä?

Teloista! Riippuu paljon kuinka järeät telat on koneessaa. Kun teette 255 laakeri remppaa, niin kysykää hyvät ihmiset käykö siihen 355 tai 455 laakerit. muistaakseni siihen pitäisi käydä 355 laakerit kun laittaa pesineen paikalle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Ei se tiukkuus nyt teloista voi johtua :-\ Telojen ja laakerien järeys vaikuttaa kestoon mun mielestä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Noissa paalivehkeissä olisi kyllä kohtalaisen tärkeää että pajalla olisi keskivertoa järeämmät rattaiden ja laakerien irroitus työkalut. Istuvat meinaan yleensä keskivertoa tiukemmassa ja ovat viellä kookaat että vaativat astetta järeämmät ulosvetäjät.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Noissa paalivehkeissä olisi kyllä kohtalaisen tärkeää että pajalla olisi keskivertoa järeämmät rattaiden ja laakerien irroitus työkalut. Istuvat meinaan yleensä keskivertoa tiukemmassa ja ovat viellä kookaat että vaativat astetta järeämmät ulosvetäjät.
Kartio kiinnityksellä ei tarvita ulosvetäjiä, pajamoskalla kopautus rattaan toiseen reunaan niin irtoaa. Yleensä vaihdan laakerit pellolla jos hajoaa, reilu puol tuntinen menee yleensä laakerin vaihdossa.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Ainaski yks vicon mies oli tosi ärjyllä päällä, kun oli naapurin kans vaihtanu laakerin ;D

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Noissa paalivehkeissä olisi kyllä kohtalaisen tärkeää että pajalla olisi keskivertoa järeämmät rattaiden ja laakerien irroitus työkalut. Istuvat meinaan yleensä keskivertoa tiukemmassa ja ovat viellä kookaat että vaativat astetta järeämmät ulosvetäjät.
Kartio kiinnityksellä ei tarvita ulosvetäjiä, pajamoskalla kopautus rattaan toiseen reunaan niin irtoaa. Yleensä vaihdan laakerit pellolla jos hajoaa, reilu puol tuntinen menee yleensä laakerin vaihdossa.

Missä paalaimissa on kartiokiinnitys? nimim. yhtään laakeria ei ole paalaimesta mennyt ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65691
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
mielenkiinnolla seuraan tätä että mikä paalain inhimillisin huoltaa ja korjata.   kun joutuu ennemmin tahi myöhemmin kuiteski.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
mielenkiinnolla seuraan tätä että mikä paalain inhimillisin huoltaa ja korjata.   kun joutuu ennemmin tahi myöhemmin kuiteski.
Juu hyödyllisiä vinkkejä on satanut claasi remonttiin. Remonttitaitoinen pärjää claasilla hyvin ja tekee halpaa rehua.
Oon vaatimaton!

henttoman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
talvi kun koittaa niin laas saa uudet telojen laakerit kaikkiin rulliin ja segmenti lootaan.sitten osaan olla viisas kuten täällä hiekkalooralla pitää olla.laasssi on 355 uni.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.