Noniin,aiheena siis jo minulla kohta kirosanaksi muodostuva laakeriremontti claasin 255 paalaimeen. Tuossa 200 paalia sitten vaihettiin mps:ään vetävän puolen sisempi laakeri, jota vaihtaessa voi todeta, että pitää rikkoa toiselta puolelta ulompi ehjä laakeri, jotta saa segmentin pois sieltä hahlosta! Miten tää paalain on voitu suunnitella noin vaikeaksi?
Noh, nyt sitten tänään meni siitä segmentin yläpuolelta olevasta telasta laakeri ja ai että on muuten tiukassa se ratas!! Ensinnäkin se kiilan saanti on jo hirmu työn ja tuskan takana ku joutuu hitsaamaan kunnon massavasaran siihen jolla saa hakattua sen irti. Sen rattaan irrottaminen on vielä vaiheessa ku ei ulosvetäjällä ja lämmittämällä tapahu muuta ku se että ratas alkaa antaa periks. No ei muuta kun ulosvetäjä siihen rattaan ulkopuolelle hitsillä kiinni ja siitä sitten vääntämään.Milli kerrallaan se sieltä tulee pois päin, mutta nyt jo hitsi pettää niin pahasti, että piti lähtee yöpuulle ja hitsata aamulla se siihen kunnolla uudestaan kiinni.. Onko muilla ollu yhtä ''helposti'' lähteviä rattaita paalaimissa? taitaa olla viimenen laassi tässä talossa.. Tänä kesänä vaihettu melkein kaikki ketjut, nyt noi laakerit, yks voiteluöljyputki, verkonkatkaisusysteemin jousi... Tuo voiteluöljyputken vaihto on kans niin helppo, kun et saa site uutta putkee mahtumaan edes ilman sitä sisäholkkia sinne pumpun reikään mihin se pitäs saaha..siitä vaan vuole puukolla putken ulkopintaa hieman ohuemmaks, jotta sais sen mahtumaan.Noh sainhan sen lopulta sinne, mutta ei tuo kauaa kestäny paikoillaan ku ampu sen letkun sieltä pumpun päästä irti.. Nyt ei sit saa sitä lukitusmutteria auki, kun se pyörii tyhyjää siinä ni ei saa uudestaan sitä letkua sinne...