Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Härkäpavun sato 2013  (Luettu 5363 kertaa)

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Härkäpavun sato 2013


Kirjoitellaan kuivana korjatun härkäpavun onnistumisesta viime suvena. Itsellä (herneen jälkeen) ensimmäinen viljelyvuosi
ja kohtuullinen 2800 kg sato 2,5 ha. Vähän oli tuleentuminen epätasaista kun tuli laitettua herneen torjunta-ainetta Senkoria.
puhdas oli kasvusto mutta vikuuttamisen seuraus oli varmaan epätasaisuus tuleentumisessa. Mikäli itävyys säilyi kylvän ensi
keväänä vähintään saman niin säästyy lehmien valkuaisrehun ostoissa. Analyysin mukaan aika kovaa tavaraa 280 g valk/ kg.
Kannattaa kokeilla jos lämpiä maita ja ehkä II vyöhykkeellä ja alempana.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun sato 2013
2300 kg/ ha hyvää tavaraa, 40 kg apulantaa + Basagran Sg..

Ensi vuonna ei enää tutoa kylvetä. Ei kannata.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Härkäpavun sato 2013
Neljä vuotta on ollut viljelyssä ja pysyy.Rikkatorjunta pitää tehdä fenixillä ennen taimettumista.Satoa melko tasaisesti parhaasta lapusta noin 4 tonnia ja poutivammat paikat 3 tonnia.Varjoon ei kannata kylvää.Heinältä kynnetty on tietysti  hyvä maa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun sato 2013
Neljä vuotta on ollut viljelyssä ja pysyy.Rikkatorjunta pitää tehdä fenixillä ennen taimettumista.Satoa melko tasaisesti parhaasta lapusta noin 4 tonnia ja poutivammat paikat 3 tonnia.Varjoon ei kannata kylvää.Heinältä kynnetty on tietysti  hyvä maa.

Tuo on jo hyvä  :o Mulla ennätys lannoittamattomalta alalta on 3300 kg/ha, tuo 4 tonnia vaatinee jo jotain satsausta  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

koivikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Vs: Härkäpavun sato 2013
Tänä vuonna härkkiksen keskisato 3,9t/ha luo muna...Lannoitus 0. Yli 4t/ha täys mahdollisuus. Minulla oli siemenmäärä kokeiluja ja n.40% pellosta oli laossa mikä söi satoa. harvemmasta ja pystymmässä tuli yli 4t/ha.
Mutta, mutta tää oli kolmas vuos minulla härkkiksessä ja aikaisemmin on tullut jotain 1,5t-2t väliin. Eka vuos menee omaan piikkiin, mutta 2012 vuos oli outo ettei satoa tullut enempää. Oma epäilys on että kukkimisen aikaan tuli pari viikon sade ja pölytys epäonnistui. Korressa oli pituutta, mutta vain alaosassa oli keskimäärin 4 palkoo. Yläosissa oli kukkia, mutta palkoja ei vaan tullu...? Tiijä häntä.
Ens vuonna uudestaan

hans

  • Vieras
Vs: Härkäpavun sato 2013
Yhden talon isäntä,kehu en 5tonnia olis tullut ja olis tullut enemänkin kun olis onnistunut  ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun sato 2013
Tänä vuonna härkkiksen keskisato 3,9t/ha luo muna...Lannoitus 0. Yli 4t/ha täys mahdollisuus. Minulla oli siemenmäärä kokeiluja ja n.40% pellosta oli laossa mikä söi satoa. harvemmasta ja pystymmässä tuli yli 4t/ha.
Mutta, mutta tää oli kolmas vuos minulla härkkiksessä ja aikaisemmin on tullut jotain 1,5t-2t väliin. Eka vuos menee omaan piikkiin, mutta 2012 vuos oli outo ettei satoa tullut enempää. Oma epäilys on että kukkimisen aikaan tuli pari viikon sade ja pölytys epäonnistui. Korressa oli pituutta, mutta vain alaosassa oli keskimäärin 4 palkoo. Yläosissa oli kukkia, mutta palkoja ei vaan tullu...? Tiijä häntä.
Ens vuonna uudestaan

Siis kai tuossa oli kuitenkin jotain kakkaa lannoitteena  ???

Aika tyypillistä on se, että satomäärä vaihtelee selittämättömistä syistä. Aina 30-40% alasta ei tuota oikein mitään ja parhaista paikoista tulee todella paljon. Mä luulen että papu tukehtuu omaan mahdottomuuteensa ja jotenkin vaan luovuttaa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

koivikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Vs: Härkäpavun sato 2013
Ei ollu mittää lannoitusta. Papu lannoitti ite ittesä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Härkäpavun sato 2013
Tämän vuoden härkäpapusato oli 100% prempi kuin edellinsen vuoden, pystyi puimaan...  ???
Nothing is Something Worth Doing

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Härkäpavun sato 2013
Tämän vuoden härkäpapusato oli 100% prempi kuin edellinsen vuoden, pystyi puimaan...  ???

Hyvällä tuurilla ensi vuonna tulee jopa myytävää... :)
It ain't over till the fat lady sings