Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karhotusta  (Luettu 3573 kertaa)

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Karhotusta
Kenelläkään kokemuksia että toimiiko sivulle karhottava miten ketjussa noukkarin (CFS Strautmannin) parina? Myös hiehoheiniä, kuivaaheinää ja olkia pitäisi saada karhotettua paalaimelle.

Sivulle karhottava tuntuisi äkkiseltään monipuolisemmalta että sais kerättyä heikommissa paikoissa enemmin heinää karhoon ja myös pehmeistä paikoista voisi saada karhoja siirrettyäkuivalle maalle.
Mutta mietityttää että pitääkö sellaisella sitten suosiolla unohtaa paalaimelle karhoitus jos joku sattuu kyselemään töihin omien reuhuntekojen ulkopuolella että onko se keskelle karhoittava kuitenkin turvallisempi vaihtoehto. Lähinnä nyt käytettyä kinteärunkoista 2 rootorista ajatellut en matomallia.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Karhotusta
onnistuu.  noukkarille ei mitään ongelmaa. paalaimellekkin onnistuu, mutta keskikarhotin siinä hommassa parempi.

mulla olis sivulle karhottava hyväkuntoinen kuhn 8020 myynnissä. vm 2012

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Karhotusta
En tiedä onko ollut karhoittajassa vika vai noukkarin kuskissa, eli itsessä kun karhottu rehu laukaisee tosi useim pöttingerin ylikuormitus kytkimen. Sitten revitään taas käsin noukkaria auki. Karhoituksen tekee urakoitsija elhon keskelle karhottavalla.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Karhotusta
En tiedä onko ollut karhoittajassa vika vai noukkarin kuskissa, eli itsessä kun karhottu rehu laukaisee tosi useim pöttingerin ylikuormitus kytkimen. Sitten revitään taas käsin noukkaria auki. Karhoituksen tekee urakoitsija elhon keskelle karhottavalla.

Mä en saanu viimekesänä CFS Strautmannii silleen tukkoon kun kerran että käsineni vähän autoin ja uskon että kokemattomuuttani sinne menin silloinkin sönkkimään. Úseesti laulo räikkä tai sitten kerran esitteykoneen ulosoton pakka. Terät alas ja kuormaa taakse ni aina lähti. Tosi urakoitsija sai oman Jumbonsa kuulemma tukkoon useasti ja aina käsineen repimään. Mä vetelin todella huolettomasti omalla päisteissä karhonpäälle et kai niissä vaan on noukkareissakin eroja. Saman keskelle karhottavan perässä ajettiin toki eri pelloilla.

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Karhotusta
Minulla Kvernelandin 9071 S evo karhoitin ollut 3 kesää ajossa karhoitan kuivaa heinää ja vähän olkea, opetuttaa alkuun karhoittamaan mutta nyt kaksi kesää ollut MF265 perässä joka kääntyy paikallaan takaisin niin erittäin helppoa yksi kierros ympäri päisteeksi ja sitten edes takas ajoa tunnissa ajaa 3-6 ha riippuu ihan heinän määrästä tekee yhdeltä puolelta hieman toislaitaisen karhon mutta ei ainakaan minulla ole haitannut pyöröpaaliin paalatessa