Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 26 27 [28]

Viestit - Highlander

Joo toi halvaantuminen on "tuttu juttu" sitä se joskus tehnyt painepesun jälkeen mut silloin se halvaantuu kokonaan ei liiku eteen ei taakse. Nyt se kuitenkin likkuu normaalisti taaksepäin mut se liikkeelle lähdössä eteen nykäsee "niskat nurin" pysähtyy sekunnix ja taas nykäsee mut sen jälkeen pelaa ihan normaalisti.

Pitää huomenna sitten ottaa taas yhteyttä huoltoon. Tosin eilisen mitä sillä kylvökonetta vedin n.12h niin kertaakaan ei oireita ilmenny.
Tähän mennessä oireet ilmenny vain kun ajaa tiellä muuteman kilometrin, mutta taas kun kone seisoo hetken ongelma poistuu. Ilkee odotella risteyksessä pari minuuttii enneku uskaltaa taas lähtee liikkeelle rupee pian muut tiellä liikkujat hermostuu .

Se itseasias tilttas sen jälkeen kun 2 viikkoo paskavaunun edessä seisoi ajamatta.

Kai se vaan suuttu ku kuski lähti välimerelle ja joutu siel tuhkapilven takia olemaankin reilusti ennakoitua pitempää  :D

Mutta takas asiaan.
Tänään se jotain yritti morsettaa 2 lyhyttä ja tauon jälkeen 4 lyhyttä. Mut hyvin se tän päivän on VM vetäny.

Ei kellään samanlaista vikaa ilmenny?
Meiltäkin löytyy sellanen 655. 655T taitaa virallisesti olla malliltaan. Siin on autocontrol, turbo ja turbiini. 83hv ollu joskus nyt reilusti enemmän tunteja lähes 10t. Vienoa ujellustahan sekin kytkin ylhäällä pitää!

http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet705_89.htm

Tuolla sanotaan että!
Vuoden 1990 alussa lisättiin 655:n ja 705:n väliin vielä yksi malli: 655T (83 hv). Malli oli saatavissa turbiinikytkimellä tai ilman.
Tässä toukotyöt täydessä vauhdissa mut rupee 6550 hitec temppuilee.

Koneen kun ajaa lämpimäx tai pitemmän matkan yhtä soittoa, rupee suunnan vaihto eteen takeltelee eli kun yrittää lähteä eteenpäin kone nytkähtää rajusti muuteman sentin eteen - pysähtyy noin sekunnix ja lähtee taas rajun repäsyn jälkeen eteenpäin. Vika esiintyy suunnanvaihtimen, kytkinpolkimen ja nappikytkimen kanssa. Eli kytkin ei luista yhtään vaan ottaa heti kiinni jo kytkinpolkimen puolessa välissä. Taaksepäin toimii normaalisti ja myös silloin, kun kone seisoo muuteman minuutin paikallaa niin toimii taas hetken normaalisti!

Mitään vikakoodia ei mittaristossa ole näkynyt, kone on vuodelta -02 ja tunteja reilu 3500 takana.

Mikähän tässä nyt mahtaa olla?
Kukas näitä jälleenmyy, kun tarvetta olis juur tollaselle 4000nm vääntimelle.
Nykyään 2 (90kg) miestä saa 2 metrin jatkovarrella olevalla avaimella vääntää ihan kaikilla voimilla 55mm muttereita. Ja minun matematiikalla saadaan hyvinkin lähelle toi 4000nm vääntöä jos saapas lumella pitää.
EI sitä vääntöö ainakaan isot jakarit kestäny mut nykynen iskulenkki on kestänyt!
Vai pitäskö hommata aasi tai hevonen pyörimään siihen avaimen varteen?

Ja onko kuvaa millanen murikka toi avain oikein on?
kuinkas monta eekkeria tilalla on viljelyksessä? satoa ei varmaankaan tule montaa tonnia eekkeeriltä.
Amerikassa isoimmat grain cartit vetävät yli 60m³ viljaa, jos en ole väärin ymmärtänyt.

Tässä on kans hyvä video. On tuolla ukrainassakin meno muuttunut sitten neuvostoaikojen

Hehtaareita oli muistaakseni 3600 viljeltynä ja koneet muuten omia paitsi toinen puimuri (case :o) ja rekat.
Sadoista en tarkkaa muista mut tais 3tn/ha vehnällä oli jo huippu ja parhaillaan puimurit liikku 16km/h pellolla  :D
miksähän noin pienet kärryt ???. näyttää rutikuivalta maastolta, kantaas kolome kertaa suurempaaki yhyristelmää.

siinä on 110 tonninen kärry

[/quote]

36 tonninen suurin joita Austraalian aroilla tiesin, Tollaset 50-110tonnin (field binit) ovat vain puskurivarastoina pellonlaidassa ja siirrellään vain tyhjänä!

Kuvassa mun työ maalta vasemmalta JD8520 + perässä 28tonnin vaunu, 38 tonnin Semi, JD 4840 + 50tonnin Field bin ja JD 4960 + 20tonnin 1 akselinen omavalmisteinen vaunu. Porukkaan kuulu vielä pari varastoa 25 ja 35 tonniset ja muutema rekka. Pellolla pyöri JD 9660 ja Case 2388 molemmis 36 jalan pöydät.
Voisko saada rautalankamallia millai tuo vallun portaaton toimii?

Siis toimintaperiaate.
siinon ikiliikkuja periaatteella toteutettu varijaattori ;D

Eiköhä tää oo sieltä Suolahen pajalta??? :D
http://www.youtube.com/watch?v=pqsbCYx3jc0&feature=related
Runsas 20000 tuntia on meidän -05 sarjalaisilla ajettu ja itse olen ajanut niistä suurimman osan. Vaihteet pelaa hienosti ja keppiin ei tartte kurkottaa, kuten kolmetonnisissa.

Itsekään en ymmärrä tota -05 mollaamista meillä toiminu 655turbo, turbiini, autocontrol yhdistelmä hyvin vaik jopa lietesäiliössä kylellään käyny 7000h sitten nyt 10000 ajettu, sähkövikoja ollu yhtään uiton jälkeen vaan nostolaitten boxi vaihdettiin. Ja on ollu todella säälimättömällä käytöllä soraa/kiviä ajettu isoilla kuormilla ja raivioilla mellastettu hyvinkin paljon! Koskaa ei oo konetta katkastu tosin saattanu turbiini säästää voimansiirtoa! VIimeviikolla holkitettii vaihekepit ja toimii paremmin ku 2000h ajetussa 6550 hitekissä. Kaikin puolin ollu kyl hyvä ja vahva peli pitää vissii viel vanhoil päivil kuormain laittaa ni pääsee ton 1056 kuormainkoneen kaverix!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tempo
: 14.02.08 - klo:21:14



Onko tuo sinun spostiosoite kunnossa? Eikun ei suostunut siiihen laittamaan viestiä.

-Oli laatikko täynnä, mut nyt pitäs toimii.
Meillä oma polttaa nelivedon sulaketta ja neliveto jatkuvasti siinäkin päällä mistä tuota kannattas lähtee tutkimaan uus sulake kestää 100m - muuteman päivän mitä pari kokeillu!
Johtoja tutkinu ja kaikki näyttäs olevan kunnossa.
 
Toinen ongelma on et siintä ulkopuolisen hydrauliikan vipujen ympäriltä laski savut sellaisista mokkuloista. Varmaan ohjaa hydraulipumppuja? Siinä on kyllä kytkin ratin vieressä josta molemmat pumut saa päälle, ajaako nää samaa asiaa, niin että niitä mokkuloita ei tarvitsisi uusia?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tempo
: 13.02.08 - klo:22:16

Menikö ruttuun? ;D Laatu hyvin todennäköisesti laskenut, jos se vaan on mahdollista. Meillä oli ensiks just jotain vm 94 vaunu ja se vaihdettiin joskus 2000 -luvun alussa uuteen vastaavaan ryssäläiseen. Ja tuo uudempi oli vielä huonompi kuin edellinen. Esim maalit lähti ekana kesänä, ja pumput oli jumissa jo uudessa vehkeessä. Laakereita meni pyöristä ja tais toiselta omitajalta pudota pyöräkin pellolla:D Viimesenä vuotena laskettiin et remonttiin meni enemmän aikaa kun levitystyöhön. Viime vuonna kun tuli vaihto eteen niin yhdistelmä palmu+pamecon täyttöpuomi oli vain muutaman tonnin kalliimpi kuin tempo, joten palmu oli aika luonnollinen valinta.

-Petti peltotiellä ojan reuna ja nytkähti tankki kylelleen ojaan 3 vuotta sitten. Nyt rupee olemaan tosi pehmee takakulmista missä runkopalkit päättyy = pahoja vuotoja, et ei kehtaa yleisil teill enää ajella.
Kyl toi muuten on pelannu hintaansa nähden kohtuullisesti kun tuo reinin pumppu laitettiin.
Varmaan tulis tohon uuteenkin laitettuu se reini ni ei tarttis imeskellä sil omal pumpulla.
Oliko sinulla siin tempossa ne isot pyörät? Navatko ei kestä? Miel vanhas on pienet pyörät vaik onkin 11m3 vaunu! Ei oo muistaakseni laakereita menny vaik 1500m3/vuosi 1-4km matkoille ajettu! Joskus kumi paikkattu, sisältä löyty kumi joka oli paikattu jo useita kertoja!

JOten oma valintani olisi käytetty kotimainen, hiukan tietysti kattosin kotimaisten kuntoakin.

-Juu pari livakkaa ja palmua ois tarjolla pitä niitä käydä katsastaa.

Ongelmana tuossa täyttöpuomissa on tietysti et saako sen kunnolla kylkeen. Imukärsän nivel on aika alhaaalla joten äkkiseltään vois kuvitella et ei saa yhtä syvälle ja sitten tuon tollasen imukärsän lasku tuntuis jotenkin hankalalta sellaseen kanneliseen säikiöön.Toi reinin pumppu on viksu kun imu on "pohjasta". Tuossa pamecossa on pumpun sisääntulo kyljessä, joten sillä on mahdoton saada kaivoa tyhjäksi. Jos tarvetta niin voin tietysti laittaa tuosta pamecon ratkaisusta sulle kuvia.

-Puomi tulis omiin korvakkeisiin miten toi tankin kylkeen hitsaaminen, rupeeko ruostumaan sisältäpin kun joku pikipinta niissä varmaan on?
Toi kärsä vaan sattu silmään netissä et varmaan se kuormain tulee laitettuu kun lähes uus on tuos vanhas ylimääräsenä!
Kuvia vois kyl katsella. Laita tänne tai spostiin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Tempo
: 13.02.08 - klo:20:02
On vanha -94 venäläinen imuvaunu uusimiskunnossa, pienen onnettomuuden jäljiltä. Nyt harkinnas käytetty n.10m3 kotimainen levitysvaunu n.vm 98-02 tai sitten uusi tempon imu- tai levitysvaunu! Onko noista uusista tempon tankeista kokemuksia tai mikä niissä on muuttunut 15vuodessa! Muu kuin hinta, sehän lähes sama nyt mitä silloin oli markoissa!
Jos ostas levitysvaunun ni siihen ois tarkoitus hitsailla vanhasta vaunusta jäänyt pumppukuormain kylkeen, tai tehdä Lame tyylinen imukärsä.
http://www.koneforum.net/2004/gallery/21-10-2004/Imuk_rs
Molemmissa vaihtoehdoissa ois reinin pumppu letkussa.
Onko kukaan tehnyt vastaavaa viritystä? Ja jos on niin löytyykö kuvia?
Mitähän tuossa vois olla mahdollisia ongelmia?
Sivuja: 1 ... 26 27 [28]