Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Fuse - 27.02.10 - klo:09:46

Otsikko: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Fuse - 27.02.10 - klo:09:46
Mitä suositellaan? Isolla lavalla, vetokoukku ja ei ongelma, vaikka se olisi kuorma-autoksi rekisteröity. Lähinnä jenkkiautoja ajattelin. Mistä kannattaa pysyä erossa ja mikä kestää?
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: +200 - 27.02.10 - klo:10:08
No niistä jenkkiautoista kannattaa pysyä eros ;D ;D
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Mies Hevosena - 27.02.10 - klo:10:28
Aika perverssejä rohjoja.Joskus haaveilin scottsdalen ostoa,mutta onneksi tuli testattua yhtä kaverin autoo. Ohjaamossa kyllä piisasi tilaa vaikka hevoselle  :D Onhan noissa tietysti jotain kehittymistä sittemmin tapahtunut .

Entisenä siipiautomiehenä en suhtaudu kuitenkaan mitenkään kielteisesti jenkkiautoon nykyäänkään.Olen huomannut seurailevani noita myynti-ilmoituksia huolestuttuvan tarkkaan lähiaikoina.

Kuitenkaan hyötyajomielessä ei noista kummempia bonuksia tule kaukoitäritsaan verrattuna.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Fuller - 27.02.10 - klo:11:07
Dodge Ram Cumminsin koneella,kestää täältä ikuisuuteen.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 27.02.10 - klo:11:11
BuaAAAAAAAAAAAAH     8)

Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: natikka - 27.02.10 - klo:11:49
varmastikki järkevin vaihtoehto on tuo dodge rami... se on kestävä ja saa tarvittaes voimaa. ja moottori on hyvä, sama motti 5000-srj ja MX-srj natikoos.  ;D luja...
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Verku - 27.02.10 - klo:12:24
Mitä suositellaan? Isolla lavalla, vetokoukku ja ei ongelma, vaikka se olisi kuorma-autoksi rekisteröity. Lähinnä jenkkiautoja ajattelin. Mistä kannattaa pysyä erossa ja mikä kestää?

Olisi yksi nelivetoinen, neliovinen (neljä normaalisti aukeavaa ovea, ei semmonen kaappariovimalli), maalattu, uudella bed linerilla oleva 6.5TD 3500HD silverado tiedossa jos kiinnostaa... Vm taitaa olla '98
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: SomeBody77 - 27.02.10 - klo:12:41
Dodge Ram Cumminsin koneella,kestää täältä ikuisuuteen.
Komppaan.

Näistä oli aikaisemminkin täällä keskustelua. Haulla varmaan löytyy.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: mwm - 27.02.10 - klo:13:01
Aika pitkälle makuasia. Käy koeajamassa niin huomaat, että chevy on ajettavuudeltaan ihan erilainen kuin dodge tai ford. Ei ne Dodgetkaan mitään ikiliikkujia ole, varsinkaan uudemmat 24 venttiilisellä koneella olevat.
Kantavuudethan on käsittämättömän pienia jenkeissä verrattuna japseihin.
Kaikkiin jenkkimerkkeihin on saanut lukuisia alusta ja jousitus vaihtoehtoja, joten mallimerkinnältään samanlaisista autoista toinen saattaa olla kivireki ja toinen aivan pehmeä kuoppaisella soratielläkin.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: SomeBody77 - 27.02.10 - klo:13:08
Kantavuudethan on käsittämättömän pienia jenkeissä verrattuna japseihin.
Tä? Ookko ikinä kattonu mitä niillä vedetään...
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: mwm - 27.02.10 - klo:13:19
Kantavuudethan on käsittämättömän pienia jenkeissä verrattuna japseihin.
Tä? Ookko ikinä kattonu mitä niillä vedetään...

Tarkoitin suomessa. Ne Jenkeissä olevat manuaalivaihteiset paripyöräperäiset puolikkaan veturit on asia erikseen. 
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 27.02.10 - klo:13:27

Jenkki pick up eilla ei tee mitään, nooh ehkä Ford 150  vois ostaa tai avalanchen,,,,,

Hilux  päihittää nuot mennen tullen kun otetaan kokonaisuus huomioon;

Mitä teet isolla koneella kun pitoa ei kuitenkaan ole ?
 ::)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Timppa - 27.02.10 - klo:13:30
http://www.nettiauto.com/ford/f250/3063946

Siitä vaan...
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Fuse - 27.02.10 - klo:14:38
http://www.nettiauto.com/ford/f250/3063946

Siitä vaan...

Sais olla isolla lavalla...
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Köyhä - 27.02.10 - klo:15:29
No niistä jenkkiautoista kannattaa pysyä eros ;D ;D
Eikä . Ne on niin monikäyttöisiäkin  ;)
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/12/8143010478552475658orig.jpg
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: kyntaja - 27.02.10 - klo:16:10
Ford ovat kuin traktoreita.
Dodge työkone,ajettavuus jämäkkä,ehken liian jämäkkä.
Chevy henkilöautomainen lulla,muttei meinaa pysyä nipussa.

Itsellä 95 vuosmallin dodge,vaihtuu tänä vuonna uudempi kertaseen dodgeen tai chevyyn.

Hiluxia mitin muttei mahdu porukkaa kyytiin.saatikka kunnolla mitään lavalle.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: dmem - 27.02.10 - klo:18:13
Onko kellään kokemusta tuosta uudemmasta 6.7 litraisesta, paitsi koivumäellä Nyykässä:

http://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4

350 hevosta ja vääntöä 880 Nm.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: zetor8045 - 27.02.10 - klo:18:18
Onko kellään kokemusta tuosta uudemmasta 6.7 litraisesta, paitsi koivumäellä Nyykässä:

http://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4

350 hevosta ja vääntöä 880 Nm.

Ompas vääntöä hukassa jossain  :o
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: dmem - 27.02.10 - klo:18:21
350 hevosta ja vääntöä 880 Nm.

Ompas vääntöä hukassa jossain  :o

Joo, jostain syystä traktoreissa otetaan näistä koneista enemmän vääntöä.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: kyntaja - 27.02.10 - klo:18:36
Onko kellään kokemusta tuosta uudemmasta 6.7 litraisesta, paitsi koivumäellä Nyykässä:

http://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4

350 hevosta ja vääntöä 880 Nm.

Ompas vääntöä hukassa jossain  :o

Teeppä kestävä automaattilaatikko kustannustehokkaasti joka kestäisi yli 1000nm väännöt joka täppärillä.
Ehkä siinä syy
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: dmem - 27.02.10 - klo:18:45
Ne väännöt on tosiaan ohjelmallisesti rajoitettu. Saa ne toki säädettyä kohdalleen. Silloin tosin pitää teettää vahvistettu laatikko Nätkinin Pekalla: http://www.autotransmission.fi
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: zetor8045 - 27.02.10 - klo:18:48
Onko kellään kokemusta tuosta uudemmasta 6.7 litraisesta, paitsi koivumäellä Nyykässä:

http://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4

350 hevosta ja vääntöä 880 Nm.

Ompas vääntöä hukassa jossain  :o

Teeppä kestävä automaattilaatikko kustannustehokkaasti joka kestäisi yli 1000nm väännöt joka täppärillä.
Ehkä siinä syy
  Eikun joo mä luulin että noi oli tuon nyykkärin tehot sori  :D
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Hesator - 27.02.10 - klo:19:37
En tosin tierä mitä muutoksia laatikoihin noissa on tehty, tehot on sääretty kyllä kohilleen, ei taira l200 ja hiluxilla olla jakoja..

http://www.youtube.com/watch?v=58PxH5_NRp0
http://www.youtube.com/watch?v=iKFH1qey4QA

Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: bdr-529 - 27.02.10 - klo:19:47
Mitähän ne sanoos K-1 katsastajilla jos tuollaasta menis päästömittarille tarjoomaan?
http://www.youtube.com/watch?v=9PjQlcBVhRk&feature=related
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Shrek - 27.02.10 - klo:20:30
Dodge Ram Cumminsin koneella,kestää täältä ikuisuuteen.

Kone ehkä kestää, vaihdelaatikko ei... ::)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 27.02.10 - klo:21:02

Chevy henkilöautomainen lulla,muttei meinaa pysyä nipussa.


Avalanche kyyl kova peli
 ???
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: jaskatheman - 28.02.10 - klo:09:50

Jenkki pick up eilla ei tee mitään, nooh ehkä Ford 150  vois ostaa tai avalanchen,,,,,

Hilux  päihittää nuot mennen tullen kun otetaan kokonaisuus huomioon;

Mitä teet isolla koneella kun pitoa ei kuitenkaan ole ?
 ::)


Kateellisten persaukisten vinkunaa... 8)

Jenkki pickupeja (2kpl) ollut meillä nyt 14 vuotta. Kaksi vetoniveltä ja yksi nelivedon kytkennän solenoidi rikkunut, joten mielestäni melko varmoja rasseja.

En heti keksi hiluxista mitään muuta ku ketteryyden, joka olis parempaa ku jenkeistä.

Omas  2003 Ramis 425hv +1000nm ja kulutus 8,4 - 15l/100km normaalissa ajossa.
Rekisteröity 6 hlölle, Dieselvero 165€, ei käyttömaksua, ei nopeudenrajoitinta.

Pitoja on kyllä kun rengastus on oikea.

Oon jo 15 vuotta ihmetelly että miksei ne vinosilmät saa moottoreistaan voimaa irti, kun ne kumminki vie soppaa ihan siinä missä jenkitki.

5,9 Cumminssihan on legenda......
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 28.02.10 - klo:10:33
Hengetönhan tuo cumminssi on jo traktoreissakin

Ja autoissa siinä hienoa lähinnä se ÄÄNI

Sitten vielä se kun ei pitoa niin ei pitoa,,,,,,
 ???
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: bdr-529 - 28.02.10 - klo:10:50
Cumminsis on kyllä potentiaalia ja jos on neliveto niin ainakin kesällä on pitoa.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: natikka - 28.02.10 - klo:12:58
mikä tuota teromania vaivaa, aivan varmasti joka aiheessa jotain se nuliaa... vaikkei tietäskään ::)

jossen auton aivan oikeisiin töihin ostaa tai lavaauto yleensäkkin, niin se on jenkki. eikä mikään muu...  kulutuksen takia sitä en itse jättäisi ostamatta, sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 28.02.10 - klo:17:20
sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.

Sulla on nyky autoista väärää tietoa jäänyt kovalevylle soimaan,,,,,,

Nykyjapsit menee 6 Litralla , Jenkit 16 Litralla

pitoa ei ole ja möhlö käyttää monessa hommassa nuot jenkit,,,,,,
 :o


Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Fuse - 28.02.10 - klo:17:47
sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.

Sulla on nyky autoista väärää tietoa jäänyt kovalevylle soimaan,,,,,,

Nykyjapsit menee 6 Litralla , Jenkit 16 Litralla

pitoa ei ole ja möhlö käyttää monessa hommassa nuot jenkit,,,,,,
 :o
Painu sinä Teroman *****un siitä sotkemasta asioita! Oot tietävinäsi joka asiasta kaiken, vaikka itse asiassa et tiedä mistään yhtään mitään!


Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: 115 - 28.02.10 - klo:17:51
"Nykyjapsit menee 6 Litralla , Jenkit 16 Litralla

pitoa ei ole ja möhlö käyttää monessa hommassa nuot jenkit,,,,,"

Moniko japsi pick up menee 6l/100km? Ehkä se 9-10l/100km useammin lähempänä?
Ja jos hieman kuormaa niin sitten 13-15l.

Jenkeistä ei mitään kokemusta, ilmeisesti osa menee alle 10l/100km jos nätisti ajelee...

Sitten mielenkkiinnosta kysyn että miksi jenkki picupeissa ei ole pitoa? Ainakin painoa on riittävästi, vai... eikö pyörä vedä?
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: natikka - 28.02.10 - klo:18:04
ei ikinä mene alle 8L/100km. toinen mitsu carisma menee siihen 6L/100km, 1.6 pensa.. kuormitettuna L200 ottaa het sen 10L, ainakin talvella kun neliveto on päällä.. 2,5L TD. ei ne ole pieniruokasia....se on fakta.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: kyntaja - 28.02.10 - klo:18:57
sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.

Sulla on nyky autoista väärää tietoa jäänyt kovalevylle soimaan,,,,,,

Nykyjapsit menee 6 Litralla , Jenkit 16 Litralla

pitoa ei ole ja möhlö käyttää monessa hommassa nuot jenkit,,,,,,
 :o




Paskan marjat.4x4 hilux yms ei mee varmaan alle 8L/100km ja tiukkaa tekee sekin 9-10 lähempänä,kärrin tai kuorman kanssa pomppaa 12-14l satkulla.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 28.02.10 - klo:19:43
Just Forzan saunassa tarkistin ;

Dodge Ram  18 L / 100 km

Hilux uus    6 L  / 100 km

Isuzu   6,5  / 100 km

Chevy v8 diesel 14 L / 100 km

vertailun vuoksi vielä

Kiminkinen 5 L   ja kärryllä 5,5 L / 100 km

vanha pösö pick up indenor 7 L

jne jne jne    kommentit ? 8)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: mwm - 28.02.10 - klo:19:53
Teroman perus myyntimies, 6 tyhjänpäivästä kommenttia, eikä vielä yhtään vastausta alkuperäiseen kysymykseen.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: IsoK - 28.02.10 - klo:19:54
Teroman vois lopettaa ton Forssan saunan jauhamisen, ei ne tunnu siellä tietävän mitään. Monta juttua mitä mitä Tero on kertonut ns. varmana tietona ei sit ole ollutkaan. Joskus jopa vakavissani meinasin jotain tuotteita Teromanilta kysellä mutta onneksi tulin järkiini. Koneet ja vehkeet hommaan kyllä jostain muualta.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: 37peuse - 28.02.10 - klo:20:14
sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.

Sulla on nyky autoista väärää tietoa jäänyt kovalevylle soimaan,,,,,,

Nykyjapsit menee 6 Litralla , Jenkit 16 Litralla

pitoa ei ole ja möhlö käyttää monessa hommassa nuot jenkit,,,,,,
 :o



*** niin varmaan tyhjänä kesäkelissä ja ilman nelivetoa kulkeekin tuolla  6l alamäkeen. Mutta kun pannaan kuormat päälle esim. 1500 kg lavalle tai vetokoukkuun niin saat laittaa ykkösen silmään ja ykkösen tuon 6 eteen. Ja jos katsotaan runkorakentaita, niin sulla on menossa jo kolmas japsi kun taas RAM senkun porskuttaa, porskuttaa, porskuttaaaaaaa....
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: bonneville - 28.02.10 - klo:20:32
12 vuotta ajellu chevyn lava-autolla eikä vieläkään oo tullu syytä vaihtaa ( v8 kulutus ajosta/ajotavasta riippuen 12-16 l/100km) ;)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Fuller - 28.02.10 - klo:20:38
Näitä juttuja kun lukee niin Tero terskaturpa luulee tietävänsä joka asiasta kaiken. Oikea paskanjauhaja tuo Tero Hokka,muuta ei voi todeta.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 28.02.10 - klo:20:45
Forzan voimakkaat miehet tietää nuot kulutukset, niillä just tuo dodge ajossa ;

Dodge Ram  18 L / 100 km

Hilux uus    6 L  / 100 km

Isuzu   6,5  / 100 km

Chevy v8 diesel 14 L / 100 km
 :o
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Halliorja - 28.02.10 - klo:20:47
ei ikinä mene alle 8L/100km. toinen mitsu carisma menee siihen 6L/100km, 1.6 pensa.. kuormitettuna L200 ottaa het sen 10L, ainakin talvella kun neliveto on päällä.. 2,5L TD. ei ne ole pieniruokasia....se on fakta.
tyhjänä ja kesägummeilla paljolla rengaspaineella pääsee alle kympin, kun laitetaan painoa lavalle ja koukkuun isompi kärry niin helposti yli 15 litran, nuo euro ja japsilaviskat.

Oma 6,5 vani normiajolla 11-12l sataselle, kolmen tonnin kuorma perässä 13-15l ja ei kakistele, pitokin riittää varsin hyvin, kevyt riisikaukalo nuljuaa koko ajan isomman vaunun edessä, ei aina tiedä kumpi vie kumpaa.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Hasse - 28.02.10 - klo:20:54
Kaikki pikkarijenkit on kestäviä ja mukavia tienpäällä.Ei voi verrata "japanilaisiin" se on jo liian julmaa,jenkit kun on ihan eri kokoluokkaa.Toyota Tundra on samaa luokkaa,mutta niitä ei liiemmin ole täällä näkynyt.Itse ajan Chevyllä,ja olen tyytyväinen.
ps tuo teromannin pitoteoria on tosi naivi kommenntti.Näitä kun komenetaan isovarpaalla,ja tehoa löytyy mitä tarvitsee joka tilanteeseen,vaikka halus tehdä "donitsit"asvaltilla.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: mlahti - 28.02.10 - klo:21:00
ei yli 3 tn:n malmikasa vähällä liiku. niitä on myös monenlaisilla kantavuuksilla. kuoma-autoksi rekisteröinti välttää autoveron ja käyttömaksu on pieni. miinusta tietysti on ajokorttivaatimuset ja 80 km/h kattonopeus mutta silti ei riemulla rajaa ku kasilla ajaa..
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Shrek - 28.02.10 - klo:22:12
Mulla on takapotku-Mazda pick-up ja sillä ei pääse alle 15 litran muuten kuin hinaamalla. Bensakone....  ;D ;D
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Köyhä - 28.02.10 - klo:22:40
Hengetönhan tuo cumminssi on jo traktoreissakin

Ja autoissa siinä hienoa lähinnä se ÄÄNI

Sitten vielä se kun ei pitoa niin ei pitoa,,,,,,
 ???


No tuossa on ainakin sitten pitoa tarpeeksi
http://dodgeram.org/ki4cy/ram_picts/Trex.htm
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: kyntaja - 01.03.10 - klo:00:31
Forzan voimakkaat miehet tietää nuot kulutukset, niillä just tuo dodge ajossa ;

Dodge Ram  18 L / 100 km

Hilux uus    6 L  / 100 km

Isuzu   6,5  / 100 km

Chevy v8 diesel 14 L / 100 km
 :o

Hähä hä

Etkö tiedä.........

Chevyssä on ISUZU duramax kone....Eli chevy söis 6,5L satkulle->Ehken turhan optimistinen,sanoisin 10 ennemmin satkulle
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: SomeBody77 - 01.03.10 - klo:07:40
Kyyyl ne Jenkit jotain vetää. Pito kyllä loppuu lopussa...  :P

http://www.youtube.com/watch?v=75kLUvu94rs (http://www.youtube.com/watch?v=75kLUvu94rs)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Hasse - 01.03.10 - klo:08:08
Mun tapauksessa ei ole merkitystä polttoainekuluilla,se on mukavampi tapa maksaa veroa.
Japsitpikkarit siitä surkeita kun vaan 2-paikkasia pienellä verolla.Kokeilin espanialaista Navaraa takaovilla,surkeat oltavat takana amerikkkalaisiin verrattuna.Ja korkea vero,kun ei saa kuorma-autoksi.Ostohintakin on itsetuotuun jenkkiin verrattuna korkeampi.Kv kokeilussa oleva hiluxi maksaa jo lähemmäs 60 000 eur.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 01.03.10 - klo:08:23

nooh kovin meni taas henk kohtaiseksi,,,,,

Ajatus oli vaan herättää keskustelua oikeasta kulutuksesta,,,

Se on makuasia ostaako jenkin tai japsin ?

Chervolee 2 ja 4 vetoa ajaneena bensa ja diesel automaatti ja keppi lopputulema ;

En hankkisi käyttöön.

Avalanche vois mennä silleen hupi autona

Tai se 150 fordi , sitä vaan ei taideta tuoda suomeen
 8)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: bdr-529 - 01.03.10 - klo:08:36
Kyyyl ne Jenkit jotain vetää. Pito kyllä loppuu lopussa...  :P

http://www.youtube.com/watch?v=75kLUvu94rs (http://www.youtube.com/watch?v=75kLUvu94rs)
[/

Laittaa paripyörät niin pääsee samaan pitoon helpommin.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: icefarmer - 01.03.10 - klo:09:39
Just Forzan saunassa tarkistin ;

Dodge Ram  18 L / 100 km

Hilux uus    6 L  / 100 km

Isuzu   6,5  / 100 km

Chevy v8 diesel 14 L / 100 km

vertailun vuoksi vielä

Kiminkinen 5 L   ja kärryllä 5,5 L / 100 km

vanha pösö pick up indenor 7 L

jne jne jne    kommentit ? 8)
vai pääsis nelivetosella japsipikkupilla lähes yhtä pienellä kulutuksella kuin tunnetusti pieniruokasilla volsun tiisseleillä ;D ;D ;D ;D. miten nuo jenkit menestyy tämmösenä talvena metsä-autoteillä kun ovat nuin leveitä, luulis että oisivat ihannepelejä kuskata sitä polttoainesäiliöö. luulis olevan myös käypiä pelejä ravimiehille, hirvittää monesti kun vanhalla ruosteisella hiluksilla vanhat papat kiskoo hevosvankkuria kelillä kuin kelillä
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: 115 - 01.03.10 - klo:10:34
"miten nuo jenkit menestyy tämmösenä talvena metsä-autoteillä kun ovat nuin leveitä, luulis että oisivat ihannepelejä kuskata sitä polttoainesäiliöö."

eIpä jenkkejä ole näkynyt metsäkone/maanrakennus urakoitsijoilla, ellei lasketa ikivanhoja raatoja. Jostain syystä Hiluxia suosivat???
Jenkkiin taitaa varaosia kuitenkin löytyä Suomestakin aika hyvin, yleensä.
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 01.03.10 - klo:11:18

Näin olen myös ymmärtänyt että Hilux on se joka toimii , toimii, toimii

Jenkit sopii johonkin torin kiertämiseen ja kun vielä laittaa pystyputket paukku äänin VRT 

HD miehet,,,,,

Niin jo on miehinen Olo ?
 8)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: bonneville - 01.03.10 - klo:12:36

Näin olen myös ymmärtänyt että Hilux on se joka toimii , toimii, toimii

Jenkit sopii johonkin torin kiertämiseen ja kun vielä laittaa pystyputket paukku äänin VRT 

HD miehet,,,,,

Niin jo on miehinen Olo ?
 8)




ei taira hiluksin jousitus/runko kestää puoliakaan siitä kuormasta mitä jenkeillä kuljetellaan ;)
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Hasse - 01.03.10 - klo:14:05
Mitä suositellaan? Isolla lavalla, vetokoukku ja ei ongelma, vaikka se olisi kuorma-autoksi rekisteröity. Lähinnä jenkkiautoja ajattelin. Mistä kannattaa pysyä erossa ja mikä kestää?

Minkä ikäistä/hintaluokan pikkaria ajattelit?
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Verku - 01.03.10 - klo:14:19

Näin olen myös ymmärtänyt että Hilux on se joka toimii , toimii, toimii

Jenkit sopii johonkin torin kiertämiseen ja kun vielä laittaa pystyputket paukku äänin VRT 

HD miehet,,,,,

Niin jo on miehinen Olo ?
 8)


Kyllä se niin on että Jenkkiharrastajat ja Harrikkamiehet on tosimiehiä eikä ainakaan mitään huomionkipeitä hinaajia jotka ajelee yliäänekkäillä menopeleillään turuilla ja toreilla kattellen alaspäin kanssa ihmisiin........

;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 01.03.10 - klo:14:57

Massikka miehille

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/06/14/8143010478551503424orig.jpg

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/06/14/8143010478551503387orig.jpg

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/06/14/8143010478551503242orig.jpg
 8)


Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: - 01.03.10 - klo:15:16
"miten nuo jenkit menestyy tämmösenä talvena metsä-autoteillä kun ovat nuin leveitä, luulis että oisivat ihannepelejä kuskata sitä polttoainesäiliöö."

eIpä jenkkejä ole näkynyt metsäkone/maanrakennus urakoitsijoilla, ellei lasketa ikivanhoja raatoja. Jostain syystä Hiluxia suosivat???
Jenkkiin taitaa varaosia kuitenkin löytyä Suomestakin aika hyvin, yleensä.

Itse haaveilin myös dodgesta, mutta kyytissä olleena ja vähän ajaneen totesin ettei sovi mun käyttötarkoituksiin. Lähinnä nuo isot ulkomitat ja kankeus on suurin ongelma. Käännäppä tuollainen talvella metsätien päässä kolme metriä leveällä tiellä yhtä kapeaa liittymää hyväksikäyttäen  ;D Tuloo vähä turhan paljon peruuttelureissuja! Mahtavahan tuo on valtateillä päästellä ja kuljetuskapasiteettia löytyy, mutta siihen se sitten jääkin...
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: mlahti - 01.03.10 - klo:15:23
"miten nuo jenkit menestyy tämmösenä talvena metsä-autoteillä kun ovat nuin leveitä, luulis että oisivat ihannepelejä kuskata sitä polttoainesäiliöö."

eIpä jenkkejä ole näkynyt metsäkone/maanrakennus urakoitsijoilla, ellei lasketa ikivanhoja raatoja. Jostain syystä Hiluxia suosivat???
Jenkkiin taitaa varaosia kuitenkin löytyä Suomestakin aika hyvin, yleensä.

no meidän perällä on jenkkejä metsäkonemiehilläki..
Otsikko: Vs: Jenkki/pick-up.
Kirjoitti: Teroman - 15.03.10 - klo:14:52


ei taira hiluksin jousitus/runko kestää puoliakaan siitä kuormasta mitä jenkeillä kuljetellaan ;)

Voipi olla ?
Yleensä nuot Jenkki pick upit on lava ihan tyhjänä,,,,,,
Siis en muista nähneeni kuormattua jenkkiautoa pitkään aikaan
 :o