Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Metsähake

Koneet, laitteet ja tekniikka / Pottinger
: 24.11.08 - klo:09:17
 Vaihtaa tallia...Turun Konekeskuksen edustukseen...
Toi tempon 2 kelainen levitin on itseasiassa italialainen.
Eli jossain muussa merkissä sama levitin.

Juu, ainakin JF ja Samsonin pienemmät mallit taitaa käyttää samaa kelaa. Varmasti moni muukin merkki.

Jaa taitaa olla ainostaan jf:ssä mutta ei samsonin kärryissä ainakaan vaan tekee itse alusta loppuun voimansiirron.

Kehitystä itä-vehkeissäkin, Tempon yksi akseliseen taitaa nykyään saada jonkin sortin aisajousituksen ja siihen suurimpaan telikärryyn jousitetun akseliston.
[
Täyttää EN standin... Huhu kertoo että jentil ei täyttäs muuta kuin myyjän puheissa?ja kolanvaihdossa ei tarvita rälläkää vaan kolan mukana tulee pohjakuletin lenkit.No onko jentilissä nykyisin automaatinen ketjun kireyden säätö?Ja toinen seikka jonka huomasin on se että samsonissa näkee kärryn sisälle ja pohjan traktorista kun taas jeantilistä ei..tästäkin on hyötyä.Kuten sanoinkin niin jeantil on varmaan ihan hyvä kärry kun otetaan hinta huomioon ja ajomäärät on kohtuulisia,mutta kun aletaan homaa tekeen oikein tosissaan niin kärryllä ja kärryllä on eroa.Onhan samson tehnyt levittemiä jo 60v.

Joo en epäilekkään samsonin paremmuutta... Onkos siinä sitten ketjussa kolan etu- ja takapuolella ketjulukot vai miten se uus kola saadaan paikalleen. Tuo pohjan näkeminen on kyllä plussaa, tai sanotaanko et olis hyvä nähdä kolat.

Mitä muuten tarkoitat automaattisella ketjun kiristimellä? Ilmeisesti siinä on hydraulinen pohjaketjun kiristys? Mitkään jousisysteemithän ei oo automaattisia kiristimiä. Kuuluuko hydraulinen kiristin vakiovarustukseen?
Hydraulinen ja automaatinen kiristys ketjuilla on,ja pitäs olla vakio varuste?Kola vaihdetaan löysäämällä ketjut, tapahtuu päästämällä paine kiristys sylintereistä ja sitten kola lähtee pois kun normaali lenkin vaihto..voi olla vähän työläänpi mitä jentilin pultti systeemi, mutta kolat mennee aika harvoin mutkalle kun ovat jotain erikoisterästä nekin,menee vain jos kuljetin työntää jotain isoa kiviä kelaa vasten,joskus ollaan valtavalla  prässillä painettu suoraksi niin tuntuu uskomattoman lujalta suoristaa.Kolia on mennyt uusiksi 3kpl ja 3 kolaa on oikastu. Kärryllä on ajettu n.65tuhatta kuutiota.Niin ja muista katsoa että saat siinä jeantilissä laajakulmanivelakselin kauppaan!
Joo joo,teräspulteilla mutta terän malli ja tuenta on erilainen  ja pulteja katkeilee tosi harvoin vaikka lannan seassa on kiviä.Ja vaihdelaatikon hammasrattaille asti ei pääse iskut koska väliillä on kuminen suoja kytkin,Niin näistä ratkasuistahan se hinta ero alkaa muodostuun...Tiesitkö muuten semmoista, että samson on kulutus teräksestä valmistettu...

Saako samsoniin aisan jousitusta, muuta kuin kumipalaa? Täyttääkö samsonin peruslevitinmalli tän EN-standardin? Onko pohjakulettimen kolat vaihdettavissa ilman rälläkkää

Täyttää EN standin... Huhu kertoo että jentil ei täyttäs muuta kuin myyjän puheissa?ja kolanvaihdossa ei tarvita rälläkää vaan kolan mukana tulee pohjakuletin lenkit.No onko jentilissä nykyisin automaatinen ketjun kireyden säätö?Ja toinen seikka jonka huomasin on se että samsonissa näkee kärryn sisälle ja pohjan traktorista kun taas jeantilistä ei..tästäkin on hyötyä.Kuten sanoinkin niin jeantil on varmaan ihan hyvä kärry kun otetaan hinta huomioon ja ajomäärät on kohtuulisia,mutta kun aletaan homaa tekeen oikein tosissaan niin kärryllä ja kärryllä on eroa.Onhan samson tehnyt levittemiä jo 60v.
Joo joo,teräspulteilla mutta terän malli ja tuenta on erilainen  ja pulteja katkeilee tosi harvoin vaikka lannan seassa on kiviä.Ja vaihdelaatikon hammasrattaille asti ei pääse iskut koska väliillä on kuminen suoja kytkin,Niin näistä ratkasuistahan se hinta ero alkaa muodostuun...Tiesitkö muuten semmoista, että samson on kulutus teräksestä valmistettu...
Muutama tonniko vaan..no ajattelin että jos on kymmeniä!!!Jaa millä ne terät on kiini jos ei pulteilla??? Ja niitä saa olla repullinen mukana!Niin sitä vaan että kuorma liikkuu samsonissa aina ja kaikenlaisella tavaralla, kun sen lava levenee taakse päin...jentilässä taas pehkunen tavara ei liiku kun kolat lyö tyhjää..tämä on nähty ihan omin silmin! Niin ja ainakin valtran takalasiin on tullut kiviä ja uusiksi menny.
No leviteelehän sillä mutta ei voi samana päivänä puhua samsonin kans mutta antaa tieten tasotusta hinnassa samsoniin, mutta jos tosi urakkaa aletaan ajaan niin kyllä samson on ykkönen edeleen!
Jentilissä on muutama paha miinus,juuri ne pultit ja siitten matala etuseinä päästää taaksepäin sinkoilevat kivet traktorin takalasille asti.Ja samsonissa juuri ne keskipako siivet siinä kiinteän lautasen tilalla on plussaa..mietippä mitä tapahtuu kun paskan seasta vyöryy vaikka kivi siihen kovasti pyörivän lautasen päälle ...keskipakolapa antaa periksi...miten kiinteä lautanen?Ja samsonissa taaksepäin levenevä lava on kans iso plussa kun ajetaan hyvin olkista lantaa,kuorma liikkuu taakse päin aina ja ei käy niin kuin jentilissä näkyy käyvän!No nämä ei merkkaa paljoo jos levitettävät määrät on muutamia satoja motteja vuodessa mutta silloin kyllä kun hommaa tehdään tosissaan..
Niin itse en ymmärrä tätä nelipyttysen ihanointia,niin mitä tässä sillä saadaan...kun on kankianpi ja saman painoinen mitä muiden merkkien kutoset..Ja janoisenpikin tuntuu olevan,mitä meillä koeajo koneella vedettiin 4metristä lautasäestä,niin tankilla piti ennen iltaa käydä.Oma 150hp kuutonen meni samassa työssä 35 % vähenmällä polttoaineella.Ja minä en ainakkaan saanut lukkoventtillillä varustettua takalanaa pyörähtään ympäri..siis kysessä oli advance 141,Soitettiin sitten myyjälle ja hänenkään neuvoilla terän kääntö ei kuolleen kohdan yli onnistunut,onko muilla ollut samaa huomiota.Joten entisenä valtralaisena  vajaan viikon koeajo ei vakuutanut :-[ Sääli sinäänsä kun ootokset oli tosi korkealla.
Ja nyt mitä tästä kestävyydestä olen kuullu ihan läheltäkin niin ainakin yhden 141 tiedän josta laatikko porsi, no takuu hoiti mutta ei sekään ikuisuuksia korvaa.
Sivuja: [1]