Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 288 289 [290] 291 292 ... 294

Viestit - metsajussi

Miten nuo CR vehkeet kestää pidempää käyttöä? Tarkoitan että kun koneella on 10-15 000 tuntia takana, niin millaisia remontteja on odotettavissa? En usko että ihan 50e per reikä riittää :-/

Omia perus-perus-jakajapumppuja on mennyt hoitoon juuri tuossa kymppitonnin huitteilla, viimeksi viime talvena yksi meni täysin sohloksi. Mäntäparin rullien pinnat olivat alkaneet hilseillä, ja sitten ne hilseet tietysti pyörivät siellä ympäriinsä, tunnetuin seurauksin. Tilanne huononi todella nopeasti, muutamassa tunnissa. Ennen hoitoon lähtöä kone oli niin voimaton, että ketjut päällä tyhjä pöllikärry perässä ei jaksanut tasaisella tiellä enää mennä kuin alle kävelyvauhtia ja käyntiin ei lämmintä konetta saanut kuin jipoilla.
Kävin tuossa kokeilemassa uutta VerkusSonnia, ja kyllä se Sisun CR-kone minusta kävi todella nätisti. Tyhjäkäyntikin vaan pehmeää hyrinää. Ja en moottorin käyttöominaisuuksiakaan moittisi.

Kestävyys, kulutus ja esim. koneen peruskorjauksen hinta ovat sitten oma juttunsa, ainakin cr:n osat ovat varmasti tyyriitä jos ja kun varaosatarvetta ilmenee. Ei tarvinne kuin vaihtaa suuttimet, peruskorjata se korkeapainepumppu ja vähän muuta pientä niin voipi olla kuutoskoneen kohdalla kymppitonni kyljellään ?
Ainakin kuulin hevosmiesten tietotoimistosta että suuttimet olisi about tonnin kappale.

Kävi lähes yhtä kauniisti kuin jotkut ikivanhat 3000-sarjan JD:t :-)
"Aerodynamics is for those who can't build decent engines", Enzo Ferrari.

Tätä voinee soveltaa myös nostolaitteisiin..

No juu, joskus harkitsin Lemkeneitä mutta sitten päätin ajaa entisillä.

hyvä on verrattuna lemkeniin  ;D

Mikä Lemkenissä on vikana - paitsi hinta?
Mä olen ostanut M+S:t PolarTeknikiltä, mutta kai niitä muualtakin saa.
Minä en Valmeteista tiedä mitään, mutta siinä lienee sähköinen nostolaite kuitenkin?

Nostaako normaalisti jonkin matkaa, mutta ei sitten loppuun saakka?

Jos nostaa alhaalta saakka pelkällä 'pakkonapilla' niin miten silloin toimii?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna-VT
: 17.10.11 - klo:09:35
Mitä tuossa Dyna VT:ssä tuo VT tarkoittaa ?

Onko nuukilta massikkamiehiltä jääneet vain vokaalit ostamatta  ;D

Juu se on vi.... VOITTO :-)

Lienee VariableTransimission ?
Pitääkö maa kannatuspyörän alla samalla tavalla (välillä märkää, kovaa, pehmeää) joka kohdassa peltoa, onko maalajivaihtelua yms olosuhteista johtuvaa?  Kun edellinen avovako on mennyt eri syvyyteen, sekin muuttaa seuraavan  ''säätöä''.  Olis kynnön kannalta kivaa jos maalaij olisi lohkolla sama kaikkialla sekä kosteus.


Ja traktorikin painuu pehmeämmällä maalajilla jonkinverran enemmän -> aurojen työsyvyys muuttuu. Mä en ainakaan ole nähnyt auroja, joiden säätöön ei tarvitsisi koskea kun maalaji vaihtuu savesta turpeeseen.

Puolihinattavien pyörän kokoluokka onkin jotain ihan muuta kuin nostolaitevälttien 'apupyörä'.

    Jos mulle iskis puimurin vaihto päälle niin kyllä kävisin tota Averoa syynäämässä tarkemmin. Kyllä se hieman korkeampi hinta tulee vuosien jälkeen takaisin parempana jälleenmyyntihintana ja luulisin että joku tyhjänpäiväinen laakerivaihtokin jäis tekemättä. :)

Niimpä, taitais jäädä yhdet tai kahdet , jopa kolmet välirahat käyttämättä vrt pellintäristimen vaihto tuon tuosta.....
Nimim. 19 vuotiaasta jopa ekaa kertaa kiristettiin hihnoja...

Täällä 21 vuotias. Aiemmin ei mitään, nyt vuotaa vesipumppu, kolaketjut pitäisi vaihtaa ja ensimmäinen hihnakin pitäisi vaihtaa. Tekniikkahan on vanhaa ja hyljeksittyä, ei oo hydroa, ei sähkösäätöjä, ei ilmastointia. Mutta puimaan on kiva lähteä kun tietää että sen kun vaan pui sen mitä on suunnitellut. Ei tarvitse epäillä että saako lohkon pois sateen alta vai alkaako taas jokin remontti.


Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli havelin tekemä työkalulaatikko Valmet 840:ssä.  

Paras työkalulaatikko minkä olen nähnyt oli 3070 E:ssä, hytin vasemman kulman edessä, kätevä napata kourien pallot hytistä tullessaan työlaitetta kiinnittämään mennessään.  :-X

Joskus laittanu 3080 ssa pallot ja pari tappia sinne ovitaskuun ja kun paukautti oven kiinni pallot ja ovitasku oli toisella ovella hätäsesti. ;D

Siinä on kyllä saanut paukattaa jo tosissaan oven kiinni, luulis jo että olis kahvakin jäänyt käteen...  :o

 Ei se kovan muovilaatikon murtuminen paljoa voimaa vaadi...mulla sälähti kerran koko sivulasi siruiksi...se missä on sellanen silikonisarana lasissa.  ;D

Teidäthän tarttis laittaa johonkin suljettuun tilaan metrisen ratakiskon pätkän kans purkamaan tuota patoutunutta voimaa!!  :o

Lienee se kolmitonnisten muovinen ovilaatikko hajalla kaikissa vanhoissa koneissa. Ainakaan en ole täysin ehjää vielä nähnyt. Mulla se on tyylikkäästi vahvistettu reikäpannalla ja popniiteillä...
Osta yksi kutakin ja kerro kokemuksistasi meille vuoden kuluttua  ???

Mä haluisin kyllä tietää remontit sun muut vaikka 5 vuoden ajalta. Tai 10 vuoden. Vai onko tarkoitus vaihtaa konetta joka vuosi :-)
Kone Forumissa oli joku Predator-merkkinen, kokonaispaino muistaakseni 27 t. Hintaa taisi olla aika reippaasti..

Tuossa jonkunlaista kuvaa, klikkaamalla kuvaa saa isomman - hitaasti:

http://www.kuivanto.fi/index.php?view=detail&id=222&option=com_joomgallery&Itemid=52


> Ei Opelia pidä mennä ostamaan jos ei pidä vanhan vaseliinin tuoksusta  :D


Niinpä. Tässä yksilössä on ollut eniten sähkömurheita - esim kone alkaa nykiä eikä vedä kunnolla, merkkikorjaamolla eivät löydä mitään vikaa (eikä välttämättä siellä nyikään) vaan tilanne toistuu taas parin päivän päästä. Tyhjentelee akkuaan salaperäisesti seisoessaan, jarruvikoja, alustavikoja...
Kaverilla on työnantajan puolesta Vivaro työautona, ja siitä ei ainakaan ole murheita puuttunut.
Ideahan on ihan hyvä. Monta kertaa itsekin miettinyt että hyvällä kelillä ja kevyellä maalajilla tulisi siipiä samalla vaivalla kolmannes enemmän perässä kuin siellä tiukimmalla savikolla ja keljummalla kelillä.

Näiden eri tavoilla hinattavien ja raahattavien kohdalla vetokykyä rajoittaa lähinnä vetäjän paino,  voi aina laittaa pienempää tupaan jos vaan pyörä pitää. Sitä voi sitten taas ajatella ihan itsessään että kuinka massiivisella pelillä haluaa peltojaan tiivistellä.... minusta suomalaisissa olosuhteissa ei kannata millään omapainoltaan 10 tonnin pelillä survoa.

Miten olis lisätehoa antamassa etuaura - sen voisi helposti jättää ilmaan/kotiin jos ei ylämäkeen muuten kulje tai lohko on epäedullinen? Luultavasti ketterämpikin kuin yksi iso vaunuversio - leveät päisteet tarvitsee kumpikin.
Sivuja: 1 ... 288 289 [290] 291 292 ... 294