Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lahtari - 23.01.08 - klo:23:14
-
***** Karhojen yhdistäminen alkaa olla tulevaisuudessa edessä, säästyy aikaa ja paljon muutakin. On tullut katseltua kaikenlaisia härveleitä ja tuli tuossa mieleen, kun on katsellut yhdessä paikassa ohi ajessa Kronen karhotinta, että minkälaisia ne on käyttää jne? Toki muutkin merkit kiinnostaa, mutta tuli tuossa vain mieleen tämä merkki.
-
oletko nähnyt tonuttia? itseäni kiinnostaisi se mutta pitäisi päästä näkemään jälki ensin. kyllähän ne kovasti sanoo ettei mitään karhoon joudu mutta onhan se itsekkin nähtävä.
-
oletko nähnyt tonuttia? itseäni kiinnostaisi se mutta pitäisi päästä näkemään jälki ensin. kyllähän ne kovasti sanoo ettei mitään karhoon joudu mutta onhan se itsekkin nähtävä.
***** Eipä tuota oo nähäny livenä, mutta Jyväskyläs Koneagrias videolta. hyvin se näytti menevän. Toisaalta vanhat miehet on kironnut, kun ennen vanhaan seivästivät heinää Viconin jäljiltä. Se kuulemma keräsi kaiken mitä pellosta löytyi ja kietoi yhdeksi mytyksi. Paalaimen sai ajaa karheen päähän ja koko rivi vain heilui. Vicon makasi koko painollaan pellon pinnassa toisin kuin tämä uusi versio, jossa on tukipyörät.
Kronesta ei näytä olevan kokemusta kellään, eikä paljon muistakaan merkeistä. ;D
-
Kronesta ei näytä olevan kokemusta kellään, eikä paljon muistakaan merkeistä. ;D
No riippuu tietysti siitä, montako karhetta pitäisi saada yhteen. Viime kesänä meille karhotettiin Elhon V-Twinillä ja kolmannen sadon kävi tuttu ajamassa Kuhnilla. Elhohan tekee yhdistetyn karhon keskelle ja Kuhn taas toiseen reunaan. Molempien jäljiltä ajo kyllä onnistui. Olisko mattoperä yksi vaihtoehto? Jäisi ylimääräinen ajo pois, tai teillä taitaa kyllä kuskeja piisata. ;)
-
entiselle viconille ei taidettu murskaimella ajaa ja sehän yleensä meni ilman mitään apupyöriä.
-
entiselle viconille ei taidettu murskaimella ajaa ja sehän yleensä meni ilman mitään apupyöriä.
***** Niinhän mä kirjoitinkin viimeisellä rivillä. Kai tää Tonutti paree on. ;D
-
Kronesta ei näytä olevan kokemusta kellään, eikä paljon muistakaan merkeistä. ;D
No riippuu tietysti siitä, montako karhetta pitäisi saada yhteen. Viime kesänä meille karhotettiin Elhon V-Twinillä ja kolmannen sadon kävi tuttu ajamassa Kuhnilla. Elhohan tekee yhdistetyn karhon keskelle ja Kuhn taas toiseen reunaan. Molempien jäljiltä ajo kyllä onnistui. Olisko mattoperä yksi vaihtoehto? Jäisi ylimääräinen ajo pois, tai teillä taitaa kyllä kuskeja piisata. ;)
***** Kyllähän kuskeja piisaa ja eikö se oo paree karhottaa niiton jälkeen, eikä aikana. Voi olla kuivuminen vaikeeta paksun karhon alla. Eipä paalaimelle paljon kannata karhottaa, jos ei oo ohkainen laiho. Tulevaisuudessa joko noukinvaunulle, tai silppurivaunulle saisi paremmin "syötävää", eikä tartte ajella niin lujaa ja silti homma on tehokasta. ;D
-
Kyllähän kuskeja piisaa ja eikö se oo paree karhottaa niiton jälkeen, eikä aikana. Voi olla kuivuminen vaikeeta paksun karhon alla. Eipä paalaimelle paljon kannata karhottaa, jos ei oo ohkainen laiho. Tulevaisuudessa joko noukinvaunulle, tai silppurivaunulle saisi paremmin "syötävää", eikä tartte ajella niin lujaa ja silti homma on tehokasta. ;D
Mä käytän niittomurskainta myös sillointällöin pöyhimenä ;).. Kuivaheinää tehessä eka pöyhinnän vedän murskaimen läpi, ja seuraavat wanhalla ketjuharavalla.. Myös jos oikein pahasti rehunteossa karhot kastuu ajan uudelleen murskalla..kuivuu nopeesti..
Niittomurskain imee nätisti karhon sisään eikä pöyhi maata joukkoon..
Luulisi sitä voivan myös mattoperämurskaimella jälestäpäin yhdistellä karhot jos on tarve paksumpaa karhoa saada, kuivumisesta tinkimättä.. ??? ::)
Kuvassa pyöröpaalaimelle yhdistetty kaksi karhoa ketjuharavalla, ja murskaimella tasataan möykyt pois...
-
Kyllähän kuskeja piisaa ja eikö se oo paree karhottaa niiton jälkeen, eikä aikana. Voi olla kuivuminen vaikeeta paksun karhon alla. Eipä paalaimelle paljon kannata karhottaa, jos ei oo ohkainen laiho. Tulevaisuudessa joko noukinvaunulle, tai silppurivaunulle saisi paremmin "syötävää", eikä tartte ajella niin lujaa ja silti homma on tehokasta. ;D
Mä käytän niittomurskainta myös sillointällöin pöyhimenä ;).. Kuivaheinää tehessä eka pöyhinnän vedän murskaimen läpi, ja seuraavat wanhalla ketjuharavalla.. Myös jos oikein pahasti rehunteossa karhot kastuu ajan uudelleen murskalla..kuivuu nopeesti..
Niittomurskain imee nätisti karhon sisään eikä pöyhi maata joukkoon..
Luulisi sitä voivan myös mattoperämurskaimella jälestäpäin yhdistellä karhot jos on tarve paksumpaa karhoa saada, kuivumisesta tinkimättä.. ??? ::)
Kuvassa pyöröpaalaimelle yhdistetty kaksi karhoa ketjuharavalla, ja murskaimella tasataan möykyt pois...
***** Todella kätevää. 8)
-
Kyllähän kuskeja piisaa ja eikö se oo paree karhottaa niiton jälkeen, eikä aikana. Voi olla kuivuminen vaikeeta paksun karhon alla. Eipä paalaimelle paljon kannata karhottaa, jos ei oo ohkainen laiho. Tulevaisuudessa joko noukinvaunulle, tai silppurivaunulle saisi paremmin "syötävää", eikä tartte ajella niin lujaa ja silti homma on tehokasta. ;D
Mä käytän niittomurskainta myös sillointällöin pöyhimenä ;).. Kuivaheinää tehessä eka pöyhinnän vedän murskaimen läpi, ja seuraavat wanhalla ketjuharavalla.. Myös jos oikein pahasti rehunteossa karhot kastuu ajan uudelleen murskalla..kuivuu nopeesti..
Niittomurskain imee nätisti karhon sisään eikä pöyhi maata joukkoon..
Luulisi sitä voivan myös mattoperämurskaimella jälestäpäin yhdistellä karhot jos on tarve paksumpaa karhoa saada, kuivumisesta tinkimättä.. ??? ::)
Kuvassa pyöröpaalaimelle yhdistetty kaksi karhoa ketjuharavalla, ja murskaimella tasataan möykyt pois...
Kyllä mattoperäkoneella kohtuullisesti onnistuu valmiinkin karhon yhdistäminen. Sotketut kohdat jäävät peltoon. Kiiloja joskus siivonnut jälestäpäin.
Heikossa heinässä ajoin karheen niittämättömän päälle kun ei tahtonut heinä lentää vastatuuleen.
-
Kronesta ei näytä olevan kokemusta kellään, eikä paljon muistakaan merkeistä. ;D
No riippuu tietysti siitä, montako karhetta pitäisi saada yhteen. Viime kesänä meille karhotettiin Elhon V-Twinillä ja kolmannen sadon kävi tuttu ajamassa Kuhnilla. Elhohan tekee yhdistetyn karhon keskelle ja Kuhn taas toiseen reunaan. Molempien jäljiltä ajo kyllä onnistui. Olisko mattoperä yksi vaihtoehto? Jäisi ylimääräinen ajo pois, tai teillä taitaa kyllä kuskeja piisata. ;)
***** Kyllähän kuskeja piisaa ja eikö se oo paree karhottaa niiton jälkeen, eikä aikana. Voi olla kuivuminen vaikeeta paksun karhon alla. Eipä paalaimelle paljon kannata karhottaa, jos ei oo ohkainen laiho. Tulevaisuudessa joko noukinvaunulle, tai silppurivaunulle saisi paremmin "syötävää", eikä tartte ajella niin lujaa ja silti homma on tehokasta. ;D
laakasiilorehua ei saa liikaa kuivattaa jos haluaa tiivistää rehun kunnolla eikä leikkiä laadulla. lisäksi jokainen ylimääräinen ajokerta pellolla kuluttaa polttoainetta ja aiheuttaa pellolle rasitusta. esikuivatus oli vain pyöröpaalien aikaansaama muotivillitys ja tulevaisuudessa ajankäyttö ratkaisee enemmän kuin se että esikuivatetaanko rehua vai ei. karhottimien hinnat ovat lisäksi ruhtinaalliset joten sekin puoltaa perhosyhdistelmää matoilla varustettuna. eikö elho twinin hintakin ole yli 15 tuhatta?
-
oikeassa olet siinä suhteessa että elho twin maksaa kyllä. 19 900e. mutta kaikki ei näin paljon.