Mä olen nyt ajanut kutakuinkin kaikilla yleisimmillä keppilootaisilla ja portaattomilla TTV:tä lukuunottamatta, näistä puhutuista merkeistä. Koeajolla kannattaa huomioida, että aina säädöt ei ole kohdallaan. Olen esimerkiksi ajanut kahdella samanlaisella dyna-6 massikalla, jotka tuntuivat hyvin erilaiselta suunnanvaihdon ja pikavaihteiden osalta. Myös rengastus ja jouset sekä koneen malli (paino) vaikuttavat ajotuntumaan.
Usein jontikoissa on suunnanvaihto-ongelma, jota saa helpotettua ohjelmoinnilla. Tuossa valitsemassani koneessa suunta vaihtui varsin nätisti, niinkuin se vaihtuu omassanikin. Dyna-6 on kehittynyt valtavasti ja alue vaihtuu nopsaan, mutta ei sitä VT:een voi verrata. Eikä Jontikan autopoweriin. Autopower ei ole aivan yhtä sivistynyt kuin Fendtin loota, mutta ei siellä mitään isompia nykimisiä todellakaan ole- kone vähän aaltoilee sattuneesta syystä.
Kunnollinen koeajo on paras markkinointi, sen olen huomannut ja esimerkiksi menestyneet autokauppiaat sen ovat huomanneet. Fendtin koeajon jälkeen olin myyty ja jos tuota "kompromissi-deereä" ei olis löytynyt, valinta olis ollut Fendt. Itsekin suhtauduin 6630 varauksellisesti, mutta kokonaisuutena tuntui omalta koneelta. Kaikki muut tuntuu siltä, että niissä on huonoja ja hyviä ominaisuuksia.