Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia  (Luettu 82911 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Eli onkos se tämä kuikan D- sarja mikä on rimpula ja aiheuttaa putkinäkyvyyttä?

Stollista pitänee ottaa tarjous myös, mutta siinä en varmaan sähköistä hallintaa viitsi valita.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Käyttökokemuksia
Onko niissä Jontikan kuormaajissa oikeasti jotain vikaa? Hinta?

Uuteen koneeseen ottaisin ennemmin valmistajan ensiasennusvaihtoehdon.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia
Onko niissä Jontikan kuormaajissa oikeasti jotain vikaa? Hinta?

Uuteen koneeseen ottaisin ennemmin valmistajan ensiasennusvaihtoehdon.

Kuikan D ja jontikan uusi H- mallin kuormain ei merkittävästi eroa hinnaltaan. Laite on kuitenkin traktoriin suunniteltu, siksi itseäkin mietityttää että onko siinä oikeasti jotain mikä mättää. Ei se kuikkakaan ylivoimainen kuormain minusta ole.

Massikassa ja Valtrassa on ensiasennuksena kuikka ja nyykkärissä Trima. Fendtiin kannattanee pultata Fendtin oma kuormain. Jos päivitetty HSX- setka ehtii koeajolle, siinä lienee tehtaalla asennettu Trac-lift..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Onko niissä Jontikan kuormaajissa oikeasti jotain vikaa? Hinta?

Uuteen koneeseen ottaisin ennemmin valmistajan ensiasennusvaihtoehdon.

Kuikan D ja jontikan uusi H- mallin kuormain ei merkittävästi eroa hinnaltaan. Laite on kuitenkin traktoriin suunniteltu, siksi itseäkin mietityttää että onko siinä oikeasti jotain mikä mättää. Ei se kuikkakaan ylivoimainen kuormain minusta ole.

Massikassa ja Valtrassa on ensiasennuksena kuikka ja nyykkärissä Trima. Fendtiin kannattanee pultata Fendtin oma kuormain. Jos päivitetty HSX- setka ehtii koeajolle, siinä lienee tehtaalla asennettu Trac-lift..
New hollandeissa ensiasennus kuormain on kyllä Stoll niinkuin Deutsissa  ;) 

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia


ok. Trima taitaa sitten olla jotain agritekin ihan omia perversioita.  :D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia


ok. Trima taitaa sitten olla jotain agritekin ihan omia perversioita.  :D
Juurikin näin  ;D 

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Onko muuten 6534 Deerestä (premium) kokemuksia? Jaksaako mennä tuolla neloskoneella? Paino taitaa sijoittua nelosen ja kutosen väliin, varmaan kulutuskin riippuen hommista. Onhan tuo kaikkea muuta kuin ketterä yleiskone, mutta yks olis vielä soppelisti jäljellä.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia

Onko muuten 6534 Deerestä (premium) kokemuksia? Jaksaako mennä tuolla neloskoneella? Paino taitaa sijoittua nelosen ja kutosen väliin, varmaan kulutuskin riippuen hommista. Onhan tuo kaikkea muuta kuin ketterä yleiskone, mutta yks olis vielä soppelisti jäljellä.
No ainakin mukavampi varmaankin huoltaa kun konehuoneessa on enemmän tilaa mitään muuta järkeä en tuossa näe  ;D  Mutta hiukan kun piristää niin jaksaa kyllä kulkea... 

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Käyttökokemuksia

Eli onkos se tämä kuikan D- sarja mikä on rimpula ja aiheuttaa putkinäkyvyyttä?

Stollista pitänee ottaa tarjous myös, mutta siinä en varmaan sähköistä hallintaa viitsi valita.
Kaikki nämä uudet X5 ja X6 sarjat, näethän kuvistakin missä malleissa on suojat.

Tuossa vielä kuva aiheesta. Sen paskan näkyyyyden aiheuttaa siis tuo vaaleampi osa missä Q65 lukee.

Meille ei ainakaan deereä suositeltu ollenkaan, quickea hieman mutta kotimainenkin kelpasi kyllä myyjälle.

Tuo 6534 on kyllä karjatilalle aika turha traktori.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Käyttökokemuksia

Onko muuten 6534 Deerestä (premium) kokemuksia? Jaksaako mennä tuolla neloskoneella? Paino taitaa sijoittua nelosen ja kutosen väliin, varmaan kulutuskin riippuen hommista. Onhan tuo kaikkea muuta kuin ketterä yleiskone, mutta yks olis vielä soppelisti jäljellä.

Eikö se oo yhtä loistava malli kun valtran M. Nelosen voimat yhdistettynä kutosen kokoon ja kääntyvyyteen. Ennemmin sitte vaikka se 6530...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käyttökokemuksia
 Mulla on ollut 2 Deeren kuormaajaa(eka ja vika.) Stolli oli yhdessä Deutzissa ja se oli ihan ok, paitsi maahantuoja/jälkimarkkinointi oli todella olematon ja onneton. Fendtin kuormaaja on siihen tehty ja sinällään täyttänyt paikkansa. Quickeja on ollut useita ja on nytkin 2 kpl ja siinä ainakin jälkimarkkinointi pelaa. Kotimaiset on sitten sellainen osa-alue, joista ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti ne on jollekulle tietynlainen uskonto. Ainakin MP-liftissä on surullisen kuuluisa asennuspalvelu(sinänsä varmaan toimii, mutta...) Itse vierastan todella paljon vaihtokoneita, missä on suomalaiset aisat nokalla....jostain syystä.


 Edit: Ps. hauskana detaljina loppuun: Muistaako kukaan yhtään kuormaajakeskustelua , jossa Zetor 8045 ei olisi Stollia käynyt kehumassa?  :D :D ;)

Viimeksi muokattu: 09.01.13 - klo:08:33 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Juu, tuollaisella kuormaimella olen vähän töitä kokeillut tehdä mutta ei ole erityistä muistikuvaa näkyvyydestä. Toki 960 tuntui aika avaralta sen jälkeen. Ensin luulin että kuvan kuormaajan kyljessä lukee "FUCK"  ;D

Taitaapi tosiaan 6534 olla enemmän vaikka viljatilan kone.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Jos ålön kuormaimen haluaa niin ota trimana, mulla on q75 ja Trima +5.0p. Onhan tuolta triman takaa ihan erilainen näkyvyys kun niitä koteloita ei ole edessä. Isme oli muutoin hyvä kuormain, mutta ne helkkarin putkisokat varisi tapeista, jolloin tappi pääsi liukumaan pois. Se oli joka aamuinen homma kiertää kuormaimen tapit.
Mp-lift ei varmaan ole huono, mutta ei se silti oikein vakuuta.

Se jd 6534 on tosiaan suora vastine vallun m130 mallille, eli en ihmettele miksei ole mennyt kaupan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Käyttökokemuksia
Ei mulle osattu Hankkijassa perustella kuormaajaa kumpaankaan suuntaan. Asiakas saa päättää mitä haluaa. Quickessa on kai varustelutaso parempi, jos niitä kaipaa. Ja se on ehkä enemmän Pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltu. Tarkoittaa sitä, että siihen löytyy puskutuet valmiina paketteina. Jonnun kuormaajaan joutuu sellaisen teettämään paikallisella pajalla.

On tuo M-sarja ihan asiallisen oloinen peruskone. Mutta pienet asiat tekee monesti sen suurimman närästyksen. Jos menee koneen taakse polvilleen ja tsekkaa sinne taka-akselin alle, niin ei voi olla ihmettelemättä niitä roikkuvia letkuja. Pari kappaletta kovia putkituksia ja takimmaisilta lohkoilta lähtee taipuisia letkuja jonnekin eteen. En tiedä olivatko etukuormaajaan vai etunostolaitteeseen liittyviä. Oli mitä oli, niin ei tuommoisia. Vaikkei mettään olisikaan menossa, niin aina sitä joku risu tai kivi on sellaisessa paikassa, että letkut on vaarassa. Olen ihan varma, että tuollaiset saa halutessaan parempaankin paikkaan.

Päivän paras oli karvalakkipäinen vanhempi herrasmies, joka löi porukalle faktat pöytään. -Kyllä Jontikka paras traktori on, siitä saa käytettynäkin vielä jotain vaikka koneen ostaisi velaksi. Noi muut merkit on sellaisia leikkikaluja.

 :D ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Käyttökokemuksia
Itse vierastan todella paljon vaihtokoneita, missä on suomalaiset aisat nokalla....jostain syystä.
Naapurikin sanoi kun jontikan näki, jotta hyvä kones muuten mutta kuormaaja (isme) menee varmaan vaihtoon aika nopsaa kun aisat katkee ::) Noh, eipä ole vielä katkennut eikä entisistä massikoistakaan ismet katkenneet eivätkä edes murtuneet. Tokikaan meillä ei mitään auroja keulalla roikuteta, mutta on niitä kiviä väännetty ylös sekä nostettu aika paljon suositeltua suurempia massoja hätätilanteissa.
Kaatokulmissa en näe ongelmia, varaosia ei ole kai yhteenkään itse kuormaimeen tarvinnut, pelkästään ohjausvipuun nappi piti uusia ensimmäisessä. Tässä uusimmassa (180B) jotkin letkut oli aika huonosti kiristetty kyllä uutena, mutta realistin mainitsemaa tappiongelmaa ei ole.

Vanha mp-lifti on massikassa, siitä en kyllä tykkää vaikka ei siinä sinänsä mitään vikaakaan ole ollut. Mitä nyt vettä siellä vaijerin seassa, niin pitää talvisin puoli tuntia pitää konetta käynnissä ennen kuin kuormain liikkuu mihinkään.