Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: valtradriver97 - 08.01.19 - klo:10:40
-
Vihdoinkin a sarjaan pikavaihteet. Mielipiteitä? Kokemuksia massikan dyna 4 vaihteistolla, millä keskisarjan a sarja tulee olemaan?
-
Jos dyna -4 jotain miinusta keksisi (vanha versio), niin talvella öljyjen lämpiämisen odottelu, että vaihtaa vaihdetta. Toinen miinus perusvaihteen verkkainen vaihtaminen. Ittelle tuota ei ole paljonkaan vastaan tullut mutta joskus koneviestis moitittiin ja onhan se niin. 2D hidas, niin ei vaihda 3A lle vedätyksessä kuin vasta pysähtymisen jälkeen . Muuten kyllä tykkään. Ihmettelen vaan , että pitääkö kunnon valtramiehille tehdä oma T-joustikki. Ei kait ne alle metrin mittaiseen vaihdekeppiin satukaan.
-
Kuullostaa tervetulleelta uudistukselta saada järeä ja nykyaikaisempi voimansiirto, toivottavasti myös toteutus on hyvä. Onnettomia kyhäelmiähän ne tähän asti olleetkin.
-
https://www.youtube.com/watch?v=RB2pvqtV-_E
Meleko havainnollinen esittelyvideo. Alkaa olla 502:n perillinen melko haitekkiä...
-
Onpa kyllä. Pätevän oloinen pikkukone alkas olla jos vielä koolmipyttyseen pikkurunkoon tuon saa ja vielä läjässä pysyy.
-
itekin aattelin että oisko vielä vanhoilla päivillä valtua kokastava? ku alkavat nuitakin jo tehä..
-
https://www.youtube.com/watch?v=cS6HNnszbqo
Kumpi hytti parempi?
-
onko nuita saatavilla myös toisella hytillä? härmäläääne on iha paska..
-
Eikö MF:ssa ole noita ihan samoja moottoreita kuin Valtroissa ja jos tuo Dyna-4 on sama loota kuin Massikoissa on niin onko noissa mitään muita oikeita eroja kuin hytti ja todennäköisesti tietokoneiden ohjelmat? Merkin kertovien tarrojen tuomia fiiliksiä ei nyt huomioda...
-
Eikö MF:ssa ole noita ihan samoja moottoreita kuin Valtroissa ja jos tuo Dyna-4 on sama loota kuin Massikoissa on niin onko noissa mitään muita oikeita eroja kuin hytti ja todennäköisesti tietokoneiden ohjelmat? Merkin kertovien tarrojen tuomia fiiliksiä ei nyt huomioda...
Konepelti. :)
-
Mulla nyt 50 tunnin kokemus aikaisemmasta perusvaihde A104 mallista lumikoneena.Ainakin tuossa uudessa parempi käyttölogiikka etukuormaajan sähkötikussa.Pilarissa aikaisemmin ollut (kuten minulla),joutavanpäiväisellä lukolla oleva kuormaimen käynnistämisen keinuvipu on nyt viimeinkin tuotu oikeaan kohtaan eli tikun viereen ja on painonappi.Myös tuo kellunnan kytkeminen päälle ja pois on nyt viimein sellainen kuin se kuuluu olla.Laitoin tehtaalle 6 vuotta sitten jo postia että korjaisisivat tämän kellunnan käytön kömpelyyden,eli tikun sivunapista ensin painaminen/työntö eteen että menee päälle ja sitten taas kömpelösti kylkinapista taas painaminen samalla vetäen taaksepäin että kytkeytyy pois.Noh,tämä 6 vuotta siihen meni siis että keksivät tehdä kellunnan käyttämisestä nyt videollakin näkyvän.Tällaista toimintatapaa heille silloin jo tekstailin että pitäis olla.
-
Onhan tuollainen varmaan ihan mukava peli. Itte en traktorien kehitystä kovinkaan paljon ole viimeaikoina seurannut, mutta jos se halvimman pään kone alkaa olla kaikilla herkuilla varustettu, niin eihän se enää ole halpa. Vai onko nuo rakennettavissa rasti ruutuun menetelmällä. Perustana "502" ja siihen sitten herkkua toisensa perään lompsan vahvuuden mukaan. Toisaalta katselin massikan 5700 sarjaa, niin taisi siinäkin olla monenmoista variaatiota samoilla malli numeroilla.
-
Vai onko tää semmonen Luxus mallisto kaikilla herkuilla ja onko sitten saatavana tosi riisuttu hinta alkaen keppi vaihteisto ilman dps edes? Siis saman kokoisena, kuten noilla muilla valmistajilla
-
taisi vielä olla että S, M ja L alustasta vain M (A104 ja A114) alustalle sai nuo pikavaihteet ja muut pysyy ennallaan
-
taisi vielä olla että S, M ja L alustasta vain M (A104 ja A114) alustalle sai nuo pikavaihteet ja muut pysyy ennallaan
Ota vaikka N103H5 mieluummin jos valita täytyy.Itekkii taidan ruveta kahtelemmaan josko moiseen A104:n vaihdan.On totaalisesti pilattu turvallisuus hömpötyksillä esim. takanostolaite.Saa olla edestakaisin herättelemässä pakkonosto/laskunapeista että alkaa toimimaan ja huvikseni kellotin nostovarsien nousun ala-asennosta yläasentoon koukun aukasua varten ni pelkkä nostovarsien nostokin vei 15 sekondia aikaa että ylös nousi ja taas herättelyä napeista että saa alas lähtemmää ja yhtä hittaasti tietennii...
-
Edelleen ottasin ek hommiin ennemin vanhemman ännän ht 3 lootalla ja nestekytkimellä, kuin noita uudempia 4 tai 5 pikavaihteella.
-
itekin aattelin että oisko vielä vanhoilla päivillä valtua kokastava? ku alkavat nuitakin jo tehä..
ota aito valtra jossa ei mutteriakaan verkua ja siihen vähän metsävarustetta...
-
mikä valtu ja mitä metävarustetta? en aja nuilla metässä kuiteskaa.. ku on fiude.
-
mikä valtu ja mitä metävarustetta? en aja nuilla metässä kuiteskaa.. ku on fiude.
eikä se ois kääntyvä penkki, reilu maavara ja vedoton hytti luksusta kun rippikouluikä oli ja meni jo ajat sitte, ei ois niitä repijäisiä lihaksissa yöllä niinkuin tohtori vuulla :-\ :-\ :-\ :-\
-
kääntyvä penkki rotankolossa ja miulla on ollu jo vetoton koppi käytössä 1985 alkaen. reilu maavara on jo vakiona ollukii.. ja jopa neljältä kulmalta repivät pyörätkii; tappilukoilla.
-
Eihän tuossa valteemissa oo edes koukkuvaloa – miten tuolla näkee pimeessä koukuttaa kärryn
. Entäs nostolaite, jos mf laatua niin vetovarsien liike on luokkaa 2/3 osaa oikeiden traktorien vastaavasta, dynä 4 lootaa pitää kanssa odotella joka käynnistyksen jälkeen josko se olis sillä päällä notta voitaisiin päästä liikkeelle.
-
aha, elikkä unoha koko juttu.. hyvä tietää...
-
Edelleen ottasin ek hommiin ennemin vanhemman ännän ht 3 lootalla ja nestekytkimellä, kuin noita uudempia 4 tai 5 pikavaihteella.
Osta perse varalle.https://www.nettikone.com/valtra/n-101/1792325
-
itekin aattelin että oisko vielä vanhoilla päivillä valtua kokastava? ku alkavat nuitakin jo tehä..
ota aito valtra jossa ei mutteriakaan verkua ja siihen vähän metsävarustetta...
Hae sinä nyt vaan sieltä Pieksämäen siwasta tummelia...
-
. Entäs nostolaite, jos mf laatua niin vetovarsien liike on luokkaa 2/3 osaa oikeiden traktorien vastaavasta, dynä 4 lootaa pitää kanssa odotella joka käynnistyksen jälkeen josko se olis sillä päällä notta voitaisiin päästä liikkeelle.
Tuossa puhut kyllä asiaa. Siis nostolaite on kohottaja ainakin 5400 sarjassa. Vetovarret on todella lyhyet ja esim ruiskun perään laitto todella vaikeaa -varsinkin nivelen. Tietysti liikeratakin on vajavainen. Mutta reilun puolet vuodesta dyna-4 vaihtaa kyllä vaihdetta heti käynnistyksen jälkeen. Joku lämpötila raja siinä on, että vaihtaa , en vaan muista mikä. Mutta talvipakkasilla kestää kyllä lämmetä varmaan puolisen tuntia, että vaihtaa, joten ihan pikkukäyttöön ei talvella ole parhaimmillaan. Muuten tykkään kyllä ja en kaipaa pikavaihdeautomatiikkaa … helppo vaihtaa muutenkin ja vaihtaa pehmeästi.
-
. Entäs nostolaite, jos mf laatua niin vetovarsien liike on luokkaa 2/3 osaa oikeiden traktorien vastaavasta, dynä 4 lootaa pitää kanssa odotella joka käynnistyksen jälkeen josko se olis sillä päällä notta voitaisiin päästä liikkeelle.
Tuossa puhut kyllä asiaa. Siis nostolaite on kohottaja ainakin 5400 sarjassa. Vetovarret on todella lyhyet ja esim ruiskun perään laitto todella vaikeaa -varsinkin nivelen. Tietysti liikeratakin on vajavainen. Mutta reilun puolet vuodesta dyna-4 vaihtaa kyllä vaihdetta heti käynnistyksen jälkeen. Joku lämpötila raja siinä on, että vaihtaa , en vaan muista mikä. Mutta talvipakkasilla kestää kyllä lämmetä varmaan puolisen tuntia, että vaihtaa, joten ihan pikkukäyttöön ei talvella ole parhaimmillaan. Muuten tykkään kyllä ja en kaipaa pikavaihdeautomatiikkaa … helppo vaihtaa muutenkin ja vaihtaa pehmeästi.
Ihan hyvä että loota tietää isäntää paremmin milloin vaihteen voi vaihtaa, saattaa vaikka voimansiirto kestääkin pidempään kuin takuuajan.
-
Edelleen ottasin ek hommiin ennemin vanhemman ännän ht 3 lootalla ja nestekytkimellä, kuin noita uudempia 4 tai 5 pikavaihteella.
Osta perse varalle.https://www.nettikone.com/valtra/n-101/1792325
Oisko palaneesta koneesta ? Noilla tehoilla tuo perä on kyl viimeinen mikä hajoaa, jos se vaan on koottu osapuilleen oikein...