Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - erkkik

Siirtovaunun ei tietenkään kannata odotella pellon reunassa, kun sen pitäisi hakea lisää sillä aikaa kun se letkuhelvetin hässäkkä roiskii lietteen pitkin peltoja ja ojan pohjia. Mikäli olet oikeasti kiinnostunut agromiljöön kaltaisista laitteista, kannattaa heti suosilla hypätä vaikka paska-altaaseen. Sillä laitteistolla kun ei tunnu olevan todellisuudessa muuta virkaa, kun kylvettää kuski mahdollisimman monesti päivän aikana paskaan. Kylvyn saa halvemmallakin, pelkkien tikkaiden hinnalla. Hyppäät altaan reunalta niin monta kertaa, kun luonto antaa myöden, kiipeät ylös haet uudet haalarit hyppäät uudestään. Kun alkaa todella vituttamaan, pitää hypätä vielä muutama kerta lisää. Mikäli hermo ei muuten meinaa palaa, niin valitse kuuma, kärpäsien täyttämä kesäpäivä toimintaasi ja pyydä muutama naapuri tai utelias kylänmies altaan reunalle soittamaan poskeaan. Siinä hyppiessäsi voit miettiä kuinka monta kuutiota on jo tullut levitettyä sillä aikaa muut vanhoolliset isännät kelkkoo lietettä pellolle kärrypelillä. Siinä ehdotus agromiljöösimulaattoriksi. Siihen pitäisi vielä lisätä levitysletkun solmunoikaisutalkoot, teiden ja ojien puhdistus, paskan polttamat läiskät heinäpellossa, toukomaa jossa paskan pehmittämiä silmiä jota ei vo kylvää yms. kivaa. tee tätä vaikka seitsemän kesää ja päätä sitten oletko valmis hankkimaan agromiljöön. Voihan se vika olla tietty käyttäjässäkin. Toimiva laite kerrassaan.
No onnea yritykseen. kirjoittele sitten kun vaihdat sen johonkin muuhun. Haluaisn muten nähdä kun joku vaihtaa kumialtaan toiseen paikkaan ehjänä...
Itsellä on 1000 kuution pressuallas ja se on pelannut ihan hyvin. Hinta selviää kaupasta. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LAITA KUMIALLASTA. Olen yhden sellaisen laittanut ja kaivanut pois. Se on syvältä....
Meillä meni ilmoitusmenettelyllä.

No mikäs kumialtaassa??? kerro lisää??

KUMIALTAASEEN TULEE KUITENKIN JOSAIN VAIHEESSA SE PIENI REIKÄ ESIM KIVESTÄ TAI SITTEN ALLASTA TYHJENNETTÄESSÄ/SEKOITETTAESSA. MATON ALE MENEE HIUKAN PASKAA JOKA KAASUUNTUU JA PULLISTAA MATTOA. SEN JÄLKEEN ON KUPLA JOLLIAN KEINOIN PUHKAISTAVA TAI SE PUHKEAA JA MATON ALLE MENEE LISÄÄ PASKAA JA TULEE LISÄÄ KAASUA JA LISÄÄ REIKIÄ. PARI REIKÄÄ JAKSOIN PAIKATA, SE ON USEAN PÄIVÄN PASKAN LIPPOAMINEN, EIKÄ SEKÄÄN AUTA. SE VANHA PASKA VAAN KAASUUNTUU. KAASUPUTKISTO POHJALLA EI AUTA. NAAPURILLA MYYRÄT SÖIVÄT IHAN *****UTTAAN KUMIALTAAN KULMISTA TÄYSIN SEULAKSI. TIIVIS SININEN SAVI MATON ALLA VOI PELASTAA, ELI SE KUMI SIINÄ KAIVANNOSSA ON VIRANOMAISIA VARTEN. VOITHAN AINA KOKEILLA JOS ET USKO...PRESSU ON SIIS PAREMPI. SE ON TOIMINUT AINAKIN IHAN HYVIN.
Itsellä on 1000 kuution pressuallas ja se on pelannut ihan hyvin. Hinta selviää kaupasta. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LAITA KUMIALLASTA. Olen yhden sellaisen laittanut ja kaivanut pois. Se on syvältä....
Meillä meni ilmoitusmenettelyllä.
No niin nythän löytyi todellista asiantuntemusta. Jos ei ole oikeasti mitään asiaa, ei kannattane puuttua keskusteluun....
Meillä oli viime kesänä JF-Stollin 1050 jonka eteen niitettiin Elhon 280 etukoneen ja 320 menopaluun yhdistelmällä ja näistä kolme karhoa yhteen. Silppuri veti todella nöyrästi ja nopeasti rehua sisään ajonopeuden ollessa noin 5-6 km/h. Veturina vain Valtra T140 ja pellot todella mäkisiä.Kuljetuksesta vastasi kolme n. 23 kuution kärryä. Aloitimme kytkemällä kärryn silppurin perään, mutta se oli todellista tunaamista. Puolentoista päivän kikkailun jälkeen kokeilimme rinnalla ajoa, eikä siitä ajotekniikasta ollut enää paluuta. Homma toimi joutuisaan ja vanhat isännätkin opppivat yllättävän nopeasti ajamaan rinnalla. Siinä jää monta turhaa työvaihetta pois. Mitä pienempi lohko, sitä suurempi etu rinnalla-ajon hyväksi. Siis suosittelen. Etenkin hinta-teho suhde todella kohdallaan vrt. ajosilppuri...
Suunnitteilla rakentaa mahdollisimman huokea siirtovaunu lietteelle pelkkään maantieajoon. Ajatuksissa joku kuorma-auton runko akseleineen, joita saa edullisesti ja siihen joku pytty ja pumppu puomilla. Eniten askarruttaa pumpun värkkääminen. Onko jollain tietoa moisen rakentelusta.? Tiedättekö mistä saisi esim vanhoja pa-rekan säiliöitä n. 15 m3?? Vielä yksi. Miksi JCB fast trackit on niin edullisia käytettynä suhteessa muihin traktoreihin???
Sivuja: [1]