Itse oon luottanut toistaiseksi manuaalivaihteisiin. Hilux ollut talossa parisenkymmentä vuotta ja viimeiset 10 vuoden ajan myös toinen lava-auto, jossa Cummins ( ei ole otettu voimaa, eli vakio 325hv /813nm), + NV5600 (6-vaiht. manuaali). Hilux näppärä ja hyvä ahtaammissa paikoissa ja hyvä kulkea esim. metsätöissä. Toinen vähän kömpelömpi, mutta jos jotain kuormaa otetaan kyytiin tai kärryyn niin sitten isompi parempi ja taloudellisempi. Remontteja ei ole paljoa ollut, hiluksiin vähän jarruja laitettu ja toiseen pari palloniveltä ja vetoakselin ristikko. Tietty normaalia huoltoa, öljyt, suodattimia ym. on mennyt.
Kohta joku huutaa, miten paljon se hiluksi onkaan ollut parempi kuin se ameriikan lava-auto kun ei yhtään ristikkoo mene ensimmäiseen 800000 kilometriin, ja että ei se ameriikan auto voi olla taloudellisempi kuin hiluksi.
Itse kyllä tykkäsin ameriikan lava-autosta koska on tilaa, on "pakollista" mukavuusvarustetta jo lähtökohtaisesti, ja on menohaluja ihan kohtuudella jo tehtaalta. Ja kun on perässä traileri, niin sen olemassa olon huomaa oikeastaan vain peilistä. Oli siellä lasti tai ei.
Nykyisiä automaatteja en kyllä osaa jännätä juurikaan. Eri asia tykkääkö automaatilla ajella. Nykyisin tosin alkaa olla jo pykäliä sen verran paljon, että ei tunnu enää niinkuin pyöräkoneella ajaisi. Jämäkästi toimiva monipykäläinen automaatti on kyllä kuin ajaisi hyvällä täyspowershiftillä.