Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uudet traktorit täysiä paskoja  (Luettu 67403 kertaa)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Mitäs mitäs... uudet autotkin täysiä paskoja?  :-\

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/07/14/autojen-sahkoviat-lisaantyneet-66-naissa-merkeissa-eniten-vikoja/20149779/304
Saabissa taitaa olla nykyään eri sähköosat kuin Opelissa koska Saabbi on listalla korkealla. Ja Opel ei ollenkaan  ???
kyllä ne noissa on samoja mutta uuden 9-5 mallin nelivetoversioissa oli anturivikoja.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8438
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Tässä lukijakommentissa voi olla muuten perää. :o

"Yhä kasvava osa nykyisistä elektroniikkavioista johtuu EU:n RoHS-direktiivistä. EU on kieltänyt lyijyn käyttämisen juotoksissa, mikä johtaa siihen että juotoksista puuttuu sitkeys.

Ilmiö korostuu kaikkialla, missä on lämpötilaeroja ja tärinää. Lasimaiset RoHS-juotokset särkyvät helposti. Lisäksi RoHS juotoksissa tapahtuu kemiallisen hajoamisen tuloksena ilmiö, jossa juotosten pinnalle kasvaa eräänlaista "karvaa". Tämä sitten aikaansaa oikosulun piirilevylle. RoHS-juotoksilla kasattu elektroniikka ei kestä normaalia elektroniikan elinikää, vaan särkyy ennenaikaisesti.

Tällä tavoin vihreät ovat taas jälleen kerran saaneet aikaan tilanteen, jossa luonnonvaroja kuluukin aiempaa enemmän. Elektroniikan valmistus kuluttaa valtavasti luonnonvaroja ja niitä kuluu vain entistäkin enemmän, kun laitteet eivät kestä kasassa edes niiden suunniteltua käyttöikää, ja ne joudutaan korvaamaan uusilla ennen aikojaan."

Vai lobbasiko elektroniikkateollisuus lisää töitä itselleen, kun joutuu varaosaa tekemään päivät pitkät?

Toista se oli kylmän sodan aikana, kun kilpailtiin vähän joka asiassa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Meillä tuli 70-luvulla ykköstraktoriin 165 Verkuun 500 h vuodessa. Kuivat jarrut laitettiin joka toinen talvi ja kytkin tais kestää 4 vuotta. Super Dexta olli siinä vaiheessa hiukan kevyemmässä käytössä ja sillä ajettiin 400 tuntia vuoteen. Super Porschella ajettiin muutama tuhat kilometriä vuoteen. Pikkuvikoja niistä korjailtiin. Vuoskymmenen puolivälin jälkeen tuli ykköskoneeksi 674 Natikka ja siinä oli aikalailla vikaa.
N111 on nyt ollut vajaan 4 vuotta ja ajettu 2200 tuntia. Parikertaa on valittanut vedestä polttoainesuodattimessa, muita vika koodeja ei ole ollut. Hydrauliikan pääputki murtui, se pysäytti työt.
Just näin.... mutta näitäpä isoisät eivät enää muista  ;D Mää muistan miten 824 Natikka oli kans katkaistuna kolmesti 80-luvun alkupuoliskolla.

Mutta eipä suurella viljatilalla se Prentti juuri yli 500 h vuodessa kerää ? Mitäpä tilan töitä sillä oikein krassutetaan, jos kylvävät 25 ha/vuorossa,  500 ha menee 150 h ajoilla, äestys tuskin sitäkään ?

Monella pienellä tilalla viistonninen silti ennen aikaan oli kulkenut jopa 4000-5000 h ilman kytkinremonttia, oikeastaan ilman mitään remonttia. Tai huoltoakaan. Nipat kuivana, polkimissa klemppaa, olka-akselit loppu, ohjauskammen keskilaakeri rasvaamatta. Jarruja ei juuri ennen 10000 h ollut laitettava, jollei öljy ihan moskaa tai jaru jäänyt kiinni. Se oli haraohjaamollisten Foordien riski jarruille, että se oikean jalan ja lokasuojan välissä oleva käsijarruvipu jäi hiukan ylös.

-SS-

Ford oli liian hyvä traktori, ja on edelleen kenellä niitä on.

mah

  • Vieras
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Meillä tuli 70-luvulla ykköstraktoriin 165 Verkuun 500 h vuodessa. Kuivat jarrut laitettiin joka toinen talvi ja kytkin tais kestää 4 vuotta. Super Dexta olli siinä vaiheessa hiukan kevyemmässä käytössä ja sillä ajettiin 400 tuntia vuoteen. Super Porschella ajettiin muutama tuhat kilometriä vuoteen. Pikkuvikoja niistä korjailtiin. Vuoskymmenen puolivälin jälkeen tuli ykköskoneeksi 674 Natikka ja siinä oli aikalailla vikaa.
N111 on nyt ollut vajaan 4 vuotta ja ajettu 2200 tuntia. Parikertaa on valittanut vedestä polttoainesuodattimessa, muita vika koodeja ei ole ollut. Hydrauliikan pääputki murtui, se pysäytti työt.
Just näin.... mutta näitäpä isoisät eivät enää muista  ;D Mää muistan miten 824 Natikka oli kans katkaistuna kolmesti 80-luvun alkupuoliskolla.

Mutta eipä suurella viljatilalla se Prentti juuri yli 500 h vuodessa kerää ? Mitäpä tilan töitä sillä oikein krassutetaan, jos kylvävät 25 ha/vuorossa,  500 ha menee 150 h ajoilla, äestys tuskin sitäkään ?

Monella pienellä tilalla viistonninen silti ennen aikaan oli kulkenut jopa 4000-5000 h ilman kytkinremonttia, oikeastaan ilman mitään remonttia. Tai huoltoakaan. Nipat kuivana, polkimissa klemppaa, olka-akselit loppu, ohjauskammen keskilaakeri rasvaamatta. Jarruja ei juuri ennen 10000 h ollut laitettava, jollei öljy ihan moskaa tai jaru jäänyt kiinni. Se oli haraohjaamollisten Foordien riski jarruille, että se oikean jalan ja lokasuojan välissä oleva käsijarruvipu jäi hiukan ylös.

-SS-

Ford oli liian hyvä traktori, ja on edelleen kenellä niitä on.

Ai? Silti ovat isäntäpoloiset myyneet ne *******paroille afrikkaan. :'(

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20001
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja

Ford oli liian hyvä traktori, ja on edelleen kenellä niitä on.

Ai? Silti ovat isäntäpoloiset myyneet ne *******paroille afrikkaan. :'(

Olisiko tämäkin sitten yksi syy lisää kadehtia ********** ?

-SS-

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8438
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
New Hollandiin ovat heikentäneet taka-akselistoa voortin ajoista. Yks turveukko kirosi, kun vaihtoi osaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
eiköhän joka merkki ole viilannu kertoimia alaspäin niin rakenteissa kuin voimansiirroissakin.    ite katellu noita rakenteita uusissa värkeissä ja aika himmeleitä ovat nykyään.                ja nuo johto ja letkuhässäkät on kivan näkösiä huoltojen ja kunnossapidon kannalta.                                   vanhoissa värkeissä oli sentäs laitettu jopa piuhat perille asti eikä pätkitty muutamaan osaan niin kuin nyt ja niissä liittimissä yleensä se suurin vika.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
eiköhän joka merkki ole viilannu kertoimia alaspäin niin rakenteissa kuin voimansiirroissakin. 

Miksi sitten melkein joka merkin uusi 100-180 hv traktori on 1000 kg painavampi kuin 5 vuotta vanhat? Esim. JD 6330/6105R 4540/5445 kg, MF 6465/7615 5240/6400 kg

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Mun mielestä traktoreiden paino on nyt aikalailla oikeassa luokassa tehoon nähden kunhan vaan liikutaan oikeaan aikaan pellolla sopivan kokoisten koneiden kanssa.

Mutta täytyy kyllä myöntää että ottaa päähän tuossa massikassa kaikki nuo piipittimet jotka huutaa esim. jos penkiltä nousee ilman että käsijarru (joka on muuten valtamerkeistä massikoissa kaikkein huonoiten toteutettu) on päällä jne. ja sitten nostolaitteiden ja vaihteiden jatkuva "kuittailu" jos käyttää eri säätimiä niihin.

Jontikalla ajaminen on vain niin paljon helpompaa 8)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Etelässä kymmenvuotias on vielä uudehko. :(
Mystinen kesälaatumies

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Etelässä kymmenvuotias on vielä uudehko. :(

Niiseon täälläkin, sellaista kymmenvuotiasta traktoria mä oon etsinyt reilu rippikouluikäisen tilalle. Piti ostaa jo viime vuonna, piti ostaa syksyllä ja pitäs ostaa kevääksi...Himpun alamittainen tuo nykyinen, mutta taitaa olla pitää vain värkkäillä keväällä ja mennä näillä mitä on. Kaikkea muuta tuotantoon voi investoida, sellaista joka tuottaa, mutta nuo traktorit on vain koneiden vetäjiä :)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
niin sulla, meillä muilla jopa työntäjiä ja kantajiakin.   ei sen puoleen kyllä kohta pitää alkaa jostain ulkomailta kait ettiä vain kymmen vuotta vanhempia koneita töitä varten, ne on yleensä paremmin pidetty kuin täkäläiset pommituskohteet.                         uudemmat sitten voikin pitää korjaamoja varten.

kenni_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Olis ihan kiva tietää että kuinka isossa osassa kaikista suomen "uusista" traktoreista on jotain perustavanlaatuisia sähkövikoja. Jos täällä palstalla nyt muutama kymmenen on valittanu sähkövioista uudessa valtrassa tai jontikassa, niin väittäisin ettei oo vielä kovin suuri otanta.
Aina mahtuu paskaa sekaan ku tehään satojatuhansia vehkeitä. Ja pidolla on tietysti oma osuutensa asiaan. Jonkun hyvä pito on toisen täysi heitteillejättö.. Mutta mun mielestä jokainen saa ajaa sellasella aataminaikasella paskalla ku tykkää. Ite en tykkää.