Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uudet traktorit täysiä paskoja  (Luettu 67402 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Kaikki traktorin valmistajat kilpailuttaa kaikki osat eri alihankkijalla. Alihankkija taas kilpailuttaa kaikki osat sen alihankkijalla. Joka portaan pitää saada oma voittonsa ja näin ollen käytetään paskoja komponentteja. Itse olen ollut johdinsarjoja tekevässä yrityksessä ja hinta kilpailu oli todella kovaa. Tuotteilla oli aina niin kiire että niitä ei ehditty kunnolla testaamaan. Nyky koneissa on satoja antureita ja liitoksia niin aina niistä joku temppuilee. Sit viat monesti alkaa keskittymään koska joka kerta kun liitos aukaistaan on vaara että liitos löystyy tai vahingoittuu. Eli kun etsitään jotain vikaa, revitään kaikki liittimet auki ruiskutetaan mitä tahansa öljyä minne sattuu. Saattaa yksi vika korjaantua mutta toinen vika saada samalla alkunsa. Toinen ongelma on huoltomiehet. Huoltomiesten koulutus uuteen tekniikkaan on liian vähäistä ja vaihtuvuus liian suurta. Ei tule kokemuksen luomaa varmuutta ja vikaa arvotaan joka kerta.

Jotvire??
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Kyllä mää ainaki tarvin läppäriä mun koneiden korjaamiseen. Katon masinistipalstalta remonttiohjeita 8)

Köntys

  • Vieras
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Kyllä mää ainaki tarvin läppäriä mun koneiden korjaamiseen. Katon masinistipalstalta remonttiohjeita 8)

Täältähän saa parempia ohjeita  :D

roadman

  • Vieras
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Näistä uusista traktoreista puhetta.
Minä olen sitä mieltä traktorien kehitys loppui tuonne 70 luvulle. Meinaan kuljettajan ergonomiaa. on totta hallintalaitteet ovat parantuneet. mutta edeleen kuski istuu kahden pakaran välissä kopin ajatus on sama kuin silloin kun pappa ensimmäisen kopillisen traktorin osti, sillä erotuksella ett näkyvyys on vieläkin huonompi pois lukien fiatin pinifarina ohjaamoa

Sittemmin on viritetty näitä taakse ajolaitteita. nämäkin soveltuvat hyvin rajallisiin töihin ja edeleen samat lähi kautta taakse näkyvyys ongelmat tosin päinvastaisen suuntaan.
Mielestäni Fentin kääntyvä ohjaamo on suurin keksintö traktori rinatmalla sitten 70 luvun ajatellen kuljettajan terveyttä.
Joku nyt sitten parkuu jotta kallis. tänä päivänä valmistetaan kääntyviä ohjaamoja niiden valmistus määrät ovat Pieniä josta johtuen hinta nousee, mutta kun saadaan suuremmat voluumit ohjaamon valmistukseen niin varmasti hinnat laskee.

Nim. kohta 40v kahden pakaran välissä istunut.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20001
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Mää en saa uutta nykyautoa käymään. Painat mitä nappia painat, polet jarrua, polet kytkintä, rukoilet etu- ja takaperin, haukkuu vaan ruudussa bitte sehr, eikä ole edes starttiavaimenreikää missään.

Vielä vähemmän uutta traktoria saisi käymmään.

Sen takia pitää pysyä kohta kakskymmentä vuotta vanhassa autossa ja 40 v vanhassa traktorissa. No, puimuri sentäs on uusi se on vaa 26 vuotta vanha.

-SS-

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Näistä uusista traktoreista puhetta.
Minä olen sitä mieltä traktorien kehitys loppui tuonne 70 luvulle. Meinaan kuljettajan ergonomiaa. on totta hallintalaitteet ovat parantuneet. mutta edeleen kuski istuu kahden pakaran välissä kopin ajatus on sama kuin silloin kun pappa ensimmäisen kopillisen traktorin osti, sillä erotuksella ett näkyvyys on vieläkin huonompi pois lukien fiatin pinifarina ohjaamoa

Sittemmin on viritetty näitä taakse ajolaitteita. nämäkin soveltuvat hyvin rajallisiin töihin ja edeleen samat lähi kautta taakse näkyvyys ongelmat tosin päinvastaisen suuntaan.
Mielestäni Fentin kääntyvä ohjaamo on suurin keksintö traktori rinatmalla sitten 70 luvun ajatellen kuljettajan terveyttä.
Joku nyt sitten parkuu jotta kallis. tänä päivänä valmistetaan kääntyviä ohjaamoja niiden valmistus määrät ovat Pieniä josta johtuen hinta nousee, mutta kun saadaan suuremmat voluumit ohjaamon valmistukseen niin varmasti hinnat laskee.

Nim. kohta 40v kahden pakaran välissä istunut.

Ei taida perus käytössä olevaan rakyoriin sopia toi pyörivä koppi. Työskentely kun tapahtuu eri suunissa kun mihin ollaan menossa niin ei taida pyörivä koppi auttaa. Eri asia on sitten vaikka metsäajossa tai nosturikäytössä oleva kone jossa koppia voi käänellä sinne missä työ tapahtuu.

Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo:15:46 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
MItes Case ja Fendtastiset?

Ei vikoja???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Tonniperä

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1168
Kullatut liittimet
MItes Case ja Fendtastiset?

Ei vikoja???
Pistetääs tähän vanha pätkä *****tetuista liittimistä yms:

"Huom Valtra ja Dyna VT omistajat:
Magneti Marelli on teitä kaikkia yhdistävä tekijä,
vanhempana sitte jaatte kokemuksia ja vihjeitä
kuinka ongelmatilanteissa toimitaan... ;)

Vanhan Fiatin omistajat jo sen tietävät ja MB Vito
omistajiillekin se on tullu tutuksi: SÄHKÖLAITEHÄIRIÖT  :-\

Toista se on Fendtti omistajalla, jo vuodesta -89 ollu
sähköliittimet kullattuja (eipä hapetu) tästä vois
muotoilla uuden kuolemattomattoman lausahduksen:

Fendt Favoritin *****tettua ylivoimaa !
(Fendtissä on munaa;) )"

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=194.msg1396#msg1396

Köntys

  • Vieras
Vs: Kullatut liittimet
Toista se on Fendtti omistajalla, jo vuodesta -89 ollu
sähköliittimet kullattuja (eipä hapetu) tästä vois
muotoilla uuden kuolemattomattoman lausahduksen:

Fendt Favoritin *****tettua ylivoimaa !
(Fendtissä on munaa;) )"

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=194.msg1396#msg1396

Mulkvisteille munanjatkeet *****tetuilla liittimillä  :P

roadman

  • Vieras
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Näistä uusista traktoreista puhetta.
Minä olen sitä mieltä traktorien kehitys loppui tuonne 70 luvulle. Meinaan kuljettajan ergonomiaa. on totta hallintalaitteet ovat parantuneet. mutta edeleen kuski istuu kahden pakaran välissä kopin ajatus on sama kuin silloin kun pappa ensimmäisen kopillisen traktorin osti, sillä erotuksella ett näkyvyys on vieläkin huonompi pois lukien fiatin pinifarina ohjaamoa

Sittemmin on viritetty näitä taakse ajolaitteita. nämäkin soveltuvat hyvin rajallisiin töihin ja edeleen samat lähi kautta taakse näkyvyys ongelmat tosin päinvastaisen suuntaan.
Mielestäni Fentin kääntyvä ohjaamo on suurin keksintö traktori rinatmalla sitten 70 luvun ajatellen kuljettajan terveyttä.
Joku nyt sitten parkuu jotta kallis. tänä päivänä valmistetaan kääntyviä ohjaamoja niiden valmistus määrät ovat Pieniä josta johtuen hinta nousee, mutta kun saadaan suuremmat voluumit ohjaamon valmistukseen niin varmasti hinnat laskee.

Nim. kohta 40v kahden pakaran välissä istunut.

Ei taida perus käytössä olevaan rakyoriin sopia toi pyörivä koppi. Työskentely kun tapahtuu eri suunissa kun mihin ollaan menossa niin ei taida pyörivä koppi auttaa. Eri asia on sitten vaikka metsäajossa tai nosturikäytössä oleva kone jossa koppia voi käänellä sinne missä työ tapahtuu.

Kääntää 90 astetta menosuuntaan nähden,  niin voi istua suorassa ei tarvii istua kroppa kierossa. Samalla tulee noissa sivu ja takasivu näkvyydet ihan eri sfääreihin kuin nyky malleissa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Noin kolmekymmentä vuotta alkaa olla aikaa ensimmäisestä ajokokemuksesta valmet 502:lla. Parasta en oo vielä nähnyt. Tosin JD 6210r tuntu jo melko mukavalle kokeilyssa. Nykyinen on muuten asiallinen, mutta ohjaamo on liian meluisa.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
MItes Case ja Fendtastiset?

Ei vikoja???

Ei oo vikoja ei... 

Paikallisen korjaamon pihalla oli viisi fandtastista traktoria, ei ollut esittelykoneita vaikka uusia ja uudenkarheita olikin. Kaikissa sama vika, sähkövika...... Ei paljon auta kullatut liittimet, jos jo johtosarjatkin on niin hienosti tehty, ettei toimi. Todella pieniä ja hentosia johtoja, onko ne oikeesti alumiinijohtimia??

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Noin kolmekymmentä vuotta alkaa olla aikaa ensimmäisestä ajokokemuksesta valmet 502:lla. Parasta en oo vielä nähnyt. Tosin JD 6210r tuntu jo melko mukavalle kokeilyssa. Nykyinen on muuten asiallinen, mutta ohjaamo on liian meluisa.
Se on totta.7530 on desibelein mitattuna hiljainen,mutta äänen korkeus ottaa korviin.
Itte kuitenki jos lähties saan valita(ja mähän saan) otan ennemmin 6920apn kuin 7530 :-[

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Noin kolmekymmentä vuotta alkaa olla aikaa ensimmäisestä ajokokemuksesta valmet 502:lla. Parasta en oo vielä nähnyt. Tosin JD 6210r tuntu jo melko mukavalle kokeilyssa. Nykyinen on muuten asiallinen, mutta ohjaamo on liian meluisa.
Se on totta.7530 on desibelein mitattuna hiljainen,mutta äänen korkeus ottaa korviin.
Itte kuitenki jos lähties saan valita(ja mähän saan) otan ennemmin 6920apn kuin 7530 :-[

Pitäiskö Skännän hankkia uudempi rattori. Kulkee Loimaan torillaki kuulosuojaimet päässä .  :'(
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Uudet traktorit täysiä paskoja
Noin kolmekymmentä vuotta alkaa olla aikaa ensimmäisestä ajokokemuksesta valmet 502:lla. Parasta en oo vielä nähnyt. Tosin JD 6210r tuntu jo melko mukavalle kokeilyssa. Nykyinen on muuten asiallinen, mutta ohjaamo on liian meluisa.
Se on totta.7530 on desibelein mitattuna hiljainen,mutta äänen korkeus ottaa korviin.
Itte kuitenki jos lähties saan valita(ja mähän saan) otan ennemmin 6920apn kuin 7530 :-[

Pitäiskö Skännän hankkia uudempi rattori. Kulkee Loimaan torillaki kuulosuojaimet päässä .  :'(
Skänä on niitä kelkasta pudonneita,jotka yrittää omia valintojaan puolustella:Happamia,sano kettu pihlajanmarjoista.
Oikeesti skänä ei saisi juuri kummempia koneita irti,mitä sillä jo on.Hyvä kun pystyy niitä tuunailla bilteman mittareilla ja halpis coolereilla ;D ;D