Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Viestit - Väsynyt

Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
Aika surullista touhua :o ykkös sarjan koneista lähti jousitettu etuakseli eriteille... tapit/ öljypohjan korvakko poikki...
Kyllä muuten on
saa huudattaa niin saatanasti että menee mäen  ylös...

 ;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
Ei ole valmetti kierroskone.
http://www.youtube.com/watch?v=rXdx5K5uWv8
Kylläpä näkkyy vetoja olevan ja noppee pykällettävä..... :o ;D
 
jabra wawe ykkönen,,, ostin plantronicksin myöhemmein ja se jossain hukka teillä,,, koska en ole kaivannu,,, kiertää ääni ja painaa korvassa vs. jabero.... pitäs ostaa toinen kun liimattu jo kasaan kolme kertaa..... jotkut hurjat käy jopa suihkusssa jaberon kanssa kun eivät huomaa olevan korvassa.... ite otan pois joulupöydässä... toiset ei
8)
Joskus noin kuukausi sitten näin Claasin livenä. Iski hiukan kennoihin, että mitä helvettiä. Sitten arvelin että joku on tuonu itelleen erikoisemman koneen, että erottuu näistä Fendt-kavereista joita jo kuhiseen riesaksi asti. Mut sitten arvelin, että meinaakohan Kesko alkaa myymään niitä, kun ison K-myyjän lähistöllä kone kurvaili.
Missä päin suomee??
Minkämoisila välineillä olette paalainten yms teriä teroitelleet?

Kestääkö rälläköintiä vai pitäiskö liipata niinkuin viikatteen terät?
Tähän tarkoitetulla terien teroituskoneella ;)
kysytään nyt jontikka asian tuntijoilta että kannattaako erehtyä olis 09 vm ajettu joku 2700h ja autopower ???
aattelin lumihommiin ja kylvökoneen eteen hankkia pientä kärrin vetoakin !
onko jotain perus vikoja  ;)
Kansipahvi ja egr :'(
Osta pois...
Mulla N121ht -08 Quicken 55 etukuormaimella ja ajettu vajaa kolmetonnia josta puolet meillä.
Kone ns.ykköskone jolla pääasiassa vedetään isohkoa vaunua. Junkkarin 16tn alustalle laitettu 13m3 kuorma-auton soralava ja maastot todella mäkiset.
Voimaa sais olla enemmän mutta mukavammin se sitä kärriä kuitenkin vetää kun 6550 tai sitä ennen siinä käytössä ollut 655t.

Kone 50 lootalla koppi ja aisajousilla. Mukavasti ja tasaisesti kulkee eikä näillä sorateillä juuri ole tullut etujousitusta ikävä. Tosin kyllä se seuraavaan varmaan jousia sitten katsellaan.
Aika paljon myös etukuormain käyttöä johon mielestäni soveltuu aika hyvin. Painosuhde kohdallaan kun rehun irroituksessa käytän Stollin 2 metrin kahmarikauhaa ja rehu tuoreena tehty laakasiiloon. Siilolta navettaan noustaan lyhyt ja jyrkkä mäki peruuttamalla eikä siinäkään tunnu perä nousevan vaikka ei kone kunnolla kulje siinä tyhjänäkään takaveto päällä. Nyt 80kg vannepainoja /puoli joka varmaan vähän auttaa.

Miinuksia.
Koppi pitää ihme natinaa/narinaa kun nokalla paljon painoa ja ajelee epätasaisella alustalla. Ääni on lähes kuin hankaisi ilmapalloa kämmentä vasten. Kuuluu jostain tuulilasin nurkasta mutta ei ovia ahdista ettei koppi niin paljon vielä "elä".
Koppijouset liian herkät ylöspäin kun soraa mättää epätasaisella alustalla ja isolla yleiskauhalla. Takapuolituntuma kärsii kun tuntuu että meinaa heittä ratinpäälle mahalleen vaikkei takapyörät edes irtoaisi maasta. Ei tosin ole ongelma siinä pihapyörityksessä.
Ohjaamossa ei juuri yhtään säilytystilaa ja kaikki tavarat pyörii lattialla.
Ne ulkopuolisen hydrauliikan venttiilin on laitettu sen verta V mäisesti että letkut joutuu käytännössä asentamaan/irroittamaan 1-2 lohkon vasemmalta ja 3-4 lohkon oikealta.
Parkki- vilkku varren muovi on hajonnut vaan kerran vaikka mökkiläisellä on niin pienet tilustiet ja koneet että joutuu nuohoomaan kaikki puskan reunat.

Vikoja.
Suurin vika ollut 4 vaihtee syncro joka oli mystisesti hajonnut ulkomaanmatkani aikana. Teetti töitä mokoma aika paljon kun joutuivat purkamaan koko koneen yhden muuteman kympin osan takia. Lasku oli useita tonneja.
Syyläri vuotaa vähän niinkuin kaikissa muissa samaa ikäluokkaa olevissa Valtroissa.
Nyt keväällä sen valjastin 3 metrin VM eteen ja siinä oikein hyvä vehje mutta penteleen ilmastointi oli purkanut kylmät talvella. Saadaan varmaan viilennys kuntoon kunhan kylvö urakat on siellä suunnassa missä huoltomiehetkin.

Plussaa.
Käteen sopiva ja miellyttävä yleiskone.
Turbiinikytkin: ehdottoman hyvä varuste ei varmaan osaa enää ajaa koneella jonka saa sammumaan vaihteella..
Lähes viaton ollut.

Voisin suositella mekaanisesta hallintalaitteista pitävälle tälläistä.

Ei taida lähteä talosta ihan hetkeen ainakaan vaihtamisen ilosta. Ostaisin vieläkin.  ;D
Tarkista kopin etunurkan kumityynyt että on kireällä....
Findiesel.fi
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

samoon rikkinääsellä laturilla saa vahinkua tehtyä pakoolle..

Hep! Kahesta t-sarjalaisesta menny pakat laturin takia.. Sillon oli vaan laturi paskana. Sillon myös saa pakat jumiin jos on ihan _vitusti_ valoja niin laturi ei vaan jaksa enää tuottaa tarpeeks.
Eikö muka laturin merkkivalo syttyny...???
Tuossahan keppejä kun vanhainkodin eteisessä ;D
Oikeen piti tuota kommenttia varten rekisteröityä :o
jostain se on alotettava :P
 
IKH, Ihanin Kalju Homppeli.

Kauhajoki,

Körttiläiset
Avartaa
Unissaan
Homojen
A
nuksia
Ja
Onanoivat
Kotona
Itsekseen
:P
290 löyty tapin päästä... sen jälkeen dynö heitti vapaalle. ;D
Eli yli kolmeensataan mennään.
ps. 260 tapista ilman lisätehoa,ahdot 1.6bar  ;D  Vakio 6930 1.8-1.9bar....
Lisäteholla ei muistettu seurata....

Tyytyväinen 8)
kyl se Arttu on ainoa oikea tekijä tällä alalla....Nyt itsellä 6830 ap 2500h viritykset sisässä (n.260hv moottorissa) ei lämpö ongelmaa 79-89 astetta työstä riippuen....
Savutus aivan olematonta ei erota vakiosta... toinen kone 6930 PQ  286hv meinas leikkiä lämpöjen kanssa, mutta syy löyty termareista olivat jotain tarvike juttuja... Nyt en ole saanut 84 asteen yli nousemaan näillä keleillä katotaan sit kesä helteillä... hetkellinen kulutus n.54l/h ja ap n.50l/h
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.
3 ännää kävi ja oli kaikissa ihan uskomatttomia vikoja..... 1v ja 3kk vanha 6830 ap 3100h ja ei vielä ihmeenpiä vikoja... talvella vaihtu loput valtrat deereen...
Oikeat asiakkaat saa hänet kyllä kiinni. Jonniinjoutavat *****ilijat katsokoon peilistä, mikä patti siellä hartijoiden välissä möllöttää, ja kysyä, oisko vika siinnä?

Agrimafialla on valikoimissaan tonuttin/wolagrin pöyhimet, niistä juttelin pääjehun kanssa koneagriassa!
No ei tuota kaiffaria tunnu saavan kiinni vaikka ei oo edes *****iltu :o :o
Jos ne ovat kuluneet loppuun kun niillä on surffailtu niin paljon  ???
agrihuijaus ja k-usetus ovat tehneet yhteistuumin verkkoiskun ja kaataneet sivuston kilpailun pelossa :(
Eikös ne sivut ollu jossain vaiheessa päivityksen alla??
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6