Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe digitoinnista  (Luettu 4701 kertaa)

tuohi

  • Vieras
digitoinnista
Onko muilla alat pienentynyt? Täällä on monella lohkolla vaikka reunat on hoidettu. Onko joku määräys muuttunut? Mitäs tämmösen kanssa? voiko hakea uutta mittausta jostain?

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8709
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: digitoinnista
Pienennetään vanhoja pinta-aloja, niin riittä enemmän tukia raivioille.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: digitoinnista
Pienennetään vanhoja pinta-aloja, niin riittä enemmän tukia raivioille.  :D

Kannatetaan! ;D

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: digitoinnista
Täällä tuntuu vaihteeksi pinta-alat hieman kasvaneet niin itsellä kuin muillakin. Tätä ennen uudelleendigitointi on aina tarkoittanut pinta-alan pienenemistä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: digitoinnista
pienellä otannalla 80% laskenut ja 20% noussu. Itte kuulun jälkimmäiseen  ;D . Mutta nuo mun  pinta-alan nousut , noh , luultavasti sokeutuminen ei ole este digitoijana toimimiselle , tai sitten vaan on ollut maanantaiaamun karsastusta  8) Vai olenkohan enne käsittänyt väärin tuon suojakaistan, taitaakin olla niin että 3m vesistöä kuuluu vielä peltoon  :o

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: digitoinnista
pienellä otannalla 80% laskenut ja 20% noussu. Itte kuulun jälkimmäiseen  ;D . Mutta nuo mun  pinta-alan nousut , noh , luultavasti sokeutuminen ei ole este digitoijana toimimiselle , tai sitten vaan on ollut maanantaiaamun karsastusta  8) Vai olenkohan enne käsittänyt väärin tuon suojakaistan, taitaakin olla niin että 3m vesistöä kuuluu vielä peltoon  :o

Jotain voi päätellä tarkkudesta, kun soramonttu digitoitu peltoon.  ;D

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: digitoinnista
Viime vuoden arvonnassa pellot turposivat hehtaarin verran. Siinä sitten riitti ihmettelemistä , että mistäs tukioikeus lisääntyneelle alalle: hain vanhalla alalla.  :(

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: digitoinnista
pienellä otannalla 80% laskenut ja 20% noussu. Itte kuulun jälkimmäiseen  ;D . Mutta nuo mun  pinta-alan nousut , noh , luultavasti sokeutuminen ei ole este digitoijana toimimiselle , tai sitten vaan on ollut maanantaiaamun karsastusta  8) Vai olenkohan enne käsittänyt väärin tuon suojakaistan, taitaakin olla niin että 3m vesistöä kuuluu vielä peltoon  :o

Jotain voi päätellä tarkkudesta, kun soramonttu digitoitu peltoon.  ;D
Yhel isännällä oli pellolla olevasta lietesäiliöstä puolet piirretty peltoon kuuluvaksi.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: digitoinnista
Mulla kävi kivasti, viimme syksynä ristiintarkistukses pieneni 0,041 ja nyt
digitoinnis kasvo isommaksi mitä itte olin ilimottanu. Pitäisköhän vaatia
takaisin viimme vuoden leikkausta korkoineen, kokonaista 4 eur 71 cent  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

nilihaara

  • Vieras
Vs: digitoinnista
pienellä otannalla 80% laskenut ja 20% noussu. Itte kuulun jälkimmäiseen  ;D . Mutta nuo mun  pinta-alan nousut , noh , luultavasti sokeutuminen ei ole este digitoijana toimimiselle , tai sitten vaan on ollut maanantaiaamun karsastusta  8) Vai olenkohan enne käsittänyt väärin tuon suojakaistan, taitaakin olla niin että 3m vesistöä kuuluu vielä peltoon  :o

Jotain voi päätellä tarkkudesta, kun soramonttu digitoitu peltoon.  ;D
  Äkkiä kauraa soramonttuun niin tulipa nopeasti montulle tukioikeudet. :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: digitoinnista
mitähän muuten katsotaan em. tapauksessa sadonkorjuuksi, soran vai kauran otto?                 kyllä olis kiva tietää missä nämä nyt on taas tikitoitu!   kukahan tekikään tällä kertaa halvimmalla?

              töihin palkattu taas ne samat kuuromykkäsokeat ketkä toissa kerralla mämmäs!       mullakin peltotie siirtyi yli 400 metriä pohjoisempaan ja siitäkö haloooo!                 ei niin mitään järkeä!      .... sillä silmällä tehtynä , kai!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: digitoinnista
Meillä mitattiin yksi lohko vuonna 2008 .Nyt digitoinissa sen ala väheni 7 aaria.Viime vuonna hain tuet 7 aaria suuremalla eli mittauksessa saadulla pintaalalla.Tuli syksy ja kuuleminen minä vastasin että hallinnon mittaus vastaan hallinnon digitointi meinasivat leikata tukia ,mutta vaadin mittauspöytäkirjaa heiltä
näytille ja lähetin piruttaan oman kappaleen ,lupasi juippi soittaa kunhan löytävät oman kappaleen ei ole soitellut eikä hyvksynyt minun kopioo uskomatonta.Muutaman viikon päästä tuli valvonnan tulos aina vaan väitti siinä pintaalaa 7 aaria pienemmäksi ,mutta jostai syystä kuulemisessa kyseli vain 2 aarista eikä sen takia voinut tukia leikata ei ainakaan vielä ole tullut pankkisiirtoa jos tulee lähetän sen takaisin sille juipille.
Aika sekasin ne on kun omia mittauksiakaan eivät usko .
Saappa nähä haenko suuremmalla pintaalalla tukia ja niin tulee kuuleminen jossa voin vaatia mittausta taas uudelleen.Näin se byrokratian mylly jauhaa.Myöskään mittauksessa ei noudateta lakia vaan soveltavat itse niin kuin parhaaksi näkevät juttu on selvitetty yhden kerran aivan mavia myöten,eikä selvyyttä tullut.
Siltä juipilta kun tulee kirjeitä niin ei ole edes puhelinnumeroa laitettu etten vaan soittaisi.Sanoinkin sille että jonakin aamuna olen siellä toimistolla ja sitten katellaan niin kauan että kyseinen pöytäkirja mittauksesta löytyy ja saadaan asia selväksi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: digitoinnista
Miten te olette hoitaneet ilmiselvät digitointi virheet? ( siis liian suuriksi digitoidut) Annatteko olla vai laitatteko karttamuutosta kehiin. Tilaako sillä varman tarkistuksen? Pers.... yleisesti ottaen lohkot pieneni ja pari iloista yllätystä  ;D Sitten tarkemmasti kattelin yhtä lohkoa ja reunassa kulkeva tie oli digitoitu pelloksi (niin varmaan entisissäkin kartoissa) Siitä pitäis tehdä 25a vähennys ja sähköisesti näyttää olevan aika helppo korjaillakkin, mutta ... toisaalta omatuntokin jo kolkuttelee. Niin ja se tie menee puusto varjostuksen alla , joten paperikartoista on ollut vaikea kyllä havaita  ??? 

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: digitoinnista
Kasvi-ja perunamaa vähennyksiähän voi käyttää vapaasti.  ;D

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: digitoinnista
Miten te olette hoitaneet ilmiselvät digitointi virheet? ( siis liian suuriksi digitoidut) Annatteko olla vai laitatteko karttamuutosta kehiin.
Jokavuotinen riesa. Digiviivat menee jossakin lohkojen ulkopuolella. En laita karttakorjauksia, vaan ilmotan digialaa pienemmät alat.
...suurimpiirtein eise niinnoo aarimpäälle...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."