Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siirtykää valioon  (Luettu 7558 kertaa)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Siirtykää valioon
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Siirtykää valioon
aatu jo säykytteli pohjoismaisella meijerijätillä ,no valioon riittä pian tulijoita ruotsistakin ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Siirtykää valioon
Velaattomat voi lopettaa kannattamattoman toiminnan. Se päätös pitää vain tehdä aikailematta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Siirtykää valioon
Miten niin, "valio yritti". Kyllä tuo ainakin meillä tuli tilille asti se hyvä hinta. Eikä hinta vielä surkea ole. Ne jotka ruikuttaa, ovat lopettamassa kohta muutenkin.

TilaSonni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: Siirtykää valioon
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.

HAH HAH HAAAA.... olipas hauska vitsi aikoihin.... v.... kun naurattaa.
Kuka olisi niin idiootti että rupee ehdon tahdoin hyvätekeväisyystalkoisiin ja vielä tietoisesti rahoittaamaan valion omia sössimisiä venäjän ja viron markkinoilla. Tosi törkeää panna omat tuottajat maksamaan johtoportaan mokista. Kyllä se on Simmo näin että tuottajasiirtymä on toiseen suuntaan eli valiostoliitosta poispäin. ainakin etelässä, täällä on kun ei nautita niitä periferiatukia niin joka sentti on otettava mikä tarjotaan.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Siirtykää valioon
Velaattomat voi lopettaa kannattamattoman toiminnan. Se päätös pitää vain tehdä aikailematta.
Juu, velaattomat voi niin tehdä. Monikohan aktiivimaitotiloista mahtaa olla velaaton, ainakaan jos on laajennus ollut työnalla...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Siirtykää valioon
Miten niin, "valio yritti". Kyllä tuo ainakin meillä tuli tilille asti se hyvä hinta. Eikä hinta vielä surkea ole. Ne jotka ruikuttaa, ovat lopettamassa kohta muutenkin.
Just näin asia on. Tilille on tullu ja mennykki. Vastahan ollaan melkein lähtötasolla. Nyt on hyvää aikaa hioa systeemit kuntoon ennen seuraavaa pudotusta. Ja se on turha luulla, että alhainen hinta ikuisesti säilyy. Tuntuu vain heiluvan suhdanteiden mukana, niin kuin kaikki muukin paitsi koneiden hinnat...
tethering holes to their concave windings

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Asiaa !
..kaikki maidontuottajat.Tässä se nyt nähtiin tämä Arlan tulo Suomen makkinoille.Valio yritti maksaa vielä vuosi sitten huippuhintaa,mutta nyt siihen ei enää pystytty.Itse olen ollut Valiossa luottamushenkilönä ja tiedän varmasti,että siellä ajatellaan ensiksi maidontuottajan etua,koska se on heidän itsensä omistama.Miksi Ingmannilaiset sallivat Arlan tulon Suomen markkinoille?Nyt on sellainen tilanne,että konkurssien kautta tämä  käydään läpi,eivät kaikki tilat kestä tätä polkuhintaa.Viimeksi laajentaneet ovat suurimmassa vaarassa.Sen lisäksi työmotivaatio tiloilla laskee,ei tuolla hinnalla huvita tehdä likaista työtä seitsemänä päivänä viikossa.Tästä selviävät vain velattomat tilat.

Asiaa  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Siirtykää valioon
Surullista,että kaikki eivät vieläkään ymmärrä tätä nykyistä maitopolitiikkaa.Ei kilpailu toisiaan vastaan voi olla järkevää millään taholla.Nyt viimeistään pitäisi herätä kaikkien Suomen maidontuottajien vetämään yhtä köyttä ja puhaltaa yhteen hiileen.Pienet meijerit eivät ole nykyaikaa,Euroopan suuret meijerijätit haluavat  kaiken maidon ja melkein ilmaiseksi.Ne pystyvät jyräämään kaiken jos niin tahtovat,täällä saivarrellaan edelleen menneessä ajassa ja taistellaan verissäpäin ainoaa oikeaa tuottajien omistamaa meijeriä vastaan.
No,siinäpähän taistelette,minä siitä en kärsi,koska olen eläkkeellä.Mutta monta suurtakin tilaa joutuu kohta lopettamaan toimintansa ja se on vahinko.Maidon tuotanto on helppo lopettaa,mutta sen aloittaminen on vaikeaa.20sentin litrahinnalla eivät suomen maitotilat selviä pitkään.Se ainakin on varmaa.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Siirtykää valioon
kaikki tuottajathan pitäis saada suureen ja mahtavaan arlaan mut sitähän ei saa sanua hyshys hiljaa vaan ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Kehveli Kalle

  • Vieras
Vs: Siirtykää valioon
Miks pitäis siirtyä sellaiseen firmaan joka maksaa 10% vähemmän maidosta? >:( Ei jummarra... ???

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Siirtykää Pois Valiosta
Miks pitäis siirtyä sellaiseen firmaan joka maksaa 10% vähemmän maidosta? >:( Ei jummarra... ???


JOS joku muu maksaisi 10% vähemmän, olisi MTK ja koko suomi julkisesti paheksumassa miksi tuottajan rahaa poltetaan kabineteissa !  :D :D   
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Hummer

  • Vieras
Vs: Siirtykää valioon
Josma Simmo mummeli keskittyisi nyt vuan perse pyllyssä kitkemääm sitä mansikkamaataan ja jättääsi asioitteen hoiroon niille jotka sen osaavat.
Saatana se on kyllä niin

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Siirtykää valioon
Kyllä maitomarkkinoiden päälle ymmärtää aika moni. Ymmärtää, ettei kaikki_tuottajat_valioon muuta sitä tosiasiaa, että maitoa on joka kolmas litra edelleen liikaa kotimarkkinaa ajatellen eikä kaikkien kuuluminen Valioon paranna sen Venäjän viennin kannattavuutta YHTÄÄN.

Valion pitäisi ennemminkin muuttaa hinnoitteluaan siten, että se 70% tilan edellisvuoden tuotannosta saisi sen hinnan kuin kotimarkkinoilta saa ja loppu sitten sen minkä vienti tuottaa. . Tai jotain.

Aika on mennyt ohi tästä kaikki-saa-tuottaa-aina-täysillä-asenteesta, markkinavastuuta on suurimman jäsenten otettava. Inkku ja muut valion ulkopuoliset ottaa tuottajia vain tarpeeseen, toimivatten markkinoiden mukaan.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Siirtykää valioon
Josma Simmo mummeli keskittyisi nyt vuan perse pyllyssä kitkemääm sitä mansikkamaataan ja jättääsi asioitteen hoiroon niille jotka sen osaavat.
Saatana se on kyllä niin

Akat ja lapset hiljaa, kun miehet keskustelee.  :D