Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52373 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kaksi läheltä piti tilannetta sattunut Jontikan vaihteiston ryömimis ominaisuuden takia,olkaa varovaisia,ihme kun ei viranomaiset puutu tuohon.
Tiäkkö sä edes mitä tuolla tarkoitetaan?
Ja millaisia vaaratilanteita tuolla edes voi tulla?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kaksi läheltä piti tilannetta sattunut Jontikan vaihteiston ryömimis ominaisuuden takia,olkaa varovaisia,ihme kun ei viranomaiset puutu tuohon.
Tiäkkö sä edes mitä tuolla tarkoitetaan?
Ja millaisia vaaratilanteita tuolla edes voi tulla?

Riselle on taas joku valumöttikorjaaja selittäny puutaheinää. Rise uskoo ja korjaamoukko nauraa muun porukan kanssa kahvipöydässä SASsin tyhmyyttä.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
pessimisti ei pety!

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

Viimeksi muokattu: 04.03.17 - klo:16:39 kirjoittanut Räkkyjooseppi

Sontikka 6420s

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti

Kaksi läheltä piti tilannetta sattunut Jontikan vaihteiston ryömimis ominaisuuden takia,olkaa varovaisia,ihme kun ei viranomaiset puutu tuohon.
Tiäkkö sä edes mitä tuolla tarkoitetaan?
Ja millaisia vaaratilanteita tuolla edes voi tulla?

Riselle on taas joku valumöttikorjaaja selittäny puutaheinää. Rise uskoo ja korjaamoukko nauraa muun porukan kanssa kahvipöydässä SASsin tyhmyyttä.....

Kiinnostais kyllä tietää mitä vaaratilanteita on sattunu?!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?
En ymmärrä miksi sitä moitittiin.Munmielestä se on hyvä ominaisuus kun pitää ajaa tarkasti johonkin.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?

Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kaksi läheltä piti tilannetta sattunut Jontikan vaihteiston ryömimis ominaisuuden takia,olkaa varovaisia,ihme kun ei viranomaiset puutu tuohon.

Kannattaa lukea ohjekirja, jossa seikkaperäisesti neuvotaan ajaminen/hallinta.

Jos kyse on AP-jontikasta, suunnanvaihtovivussa on neljä asentoa; P -parkkilukko, N -vaihteisto on vapaalla ja sitten varsinainen suunnanvaihto eteen- tai taaksepäin. Nämä on AP:lla ajaneille selviöitä. Räkäjose vaan toistelee trolleja eikä näemmä/kuulemma tiedä mistä kirjoittelee.

Hallintavivin asento N vastaa automaattilootasen auton vaihteiston N asentoa.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?

Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.


Ap-vaihteistoinen JD ei liiku mihinkään tasamaalla, kun vaan on valittu N-asento suunnanvaihtovivusta. Traktori pysyy paikallaan sekä tyhjäkäynnillä että maksimikierroksilla.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
P-asentoonkin voi vaihtaa vauhdissa. Väärin tehty tietysti sekin. En kiistä, etteikö poljinajo olis joskus ihan mukava, varsinkin jos koneessa on paljon kierroksia.
pessimisti ei pety!

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
No miksi sitä pidettiin pahana siitähän tässä on kyse ?Miksi kuskit eivät tykänneet siitä ????
Selvennys EN OLE kv toimittaja.

Sontikka 6420s

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Lainaus käyttäjältä: Ärrpää link=topic=75120.msg1362571#msg1362571 7date=1488638743
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?

Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Itse asiassa kyllä liikkuu ainakin vanhemmat ameriikan laitokset, kunnossa olevakin.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
No miksi sitä pidettiin pahana siitähän tässä on kyse ?Miksi kuskit eivät tykänneet siitä ????
Selvennys EN OLE kv toimittaja.

Piti kaivaa KV esille ja hakea tää testikuskien pahana pitämä ominaisuus. Ja näin siellä sanottiin; "John Deere, Kubota ja McCormick ryömivät tyhjäkäynnillä, kun suunta oli valittuna. Testikuljettajat eivät pitäneet tästä ominaisuudesta, sillä jarrupoljinta täytyy käyttää jatkuvasti."

Edellisestä voidaan olla montaa mieltä. Jarrua käytetään pysähtymiseen. Tehdäänkö silloin kovasti töitä jos jatkuvasti pysähdellään tai ollaan paikoillaan ?
Jos ollaan paikoillaan JD:ssä on vivun asento silloin P.

ps. en kuvitellukkaan sun olevan kv toimittaja, vaikka nekään ei kovin häävejä ole. sää oot omaa luokkaa.

Viimeksi muokattu: 04.03.17 - klo:18:30 kirjoittanut ilkka

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
No miksi sitä pidettiin pahana siitähän tässä on kyse ?Miksi kuskit eivät tykänneet siitä ????
Selvennys EN OLE kv toimittaja.

Piti kaivaa KV esille ja hakea tää testikuskien pahana pitämä ominaisuus. Ja näin siellä sanottiin; "John Deere, Kubota ja McCormick ryömivät tyhjäkäynnillä, kun suunta oli valittuna. Testikuljettajat eivät pitäneet tästä ominaisuudesta, sillä jarrupoljinta täytyy käyttää jatkuvasti."

Edellisestä voidaan olla montaa mieltä. Jarrua käytetään pysähtymiseen. Tehdäänkö silloin kovasti töitä jos jatkuvasti pysähdellään tai ollaan paikoillaan ?
Jos ollaan paikoillaan JD:ssä on vivun asento silloin P.

ps. en kuvitellukkaan sun olevan kv toimittaja, vaikka nekään ei kovin häävejä ole. sää oot omaa luokkaa.
Onhan se käytön kannalta todella joutava ominaisuus niin käyttäjätkin tuumasi miksi et voi sitä oivaltaa, no ymmärrän sen "merkkiuskollisuus" sokaisee joskus.