Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mvu - 27.12.08 - klo:22:33
-
Tuli hommattua NH Tm 129 Rc vaihteilla.Vm.-05 tuossa ensimmäisillä aurauksilla ja heikoituksilla huomasin suunnan vaihtajan takeltelevan.Varsinkin peruutukseen lähtö välillä tökkii, joskus lähtee kaasua painamalla, tai ei sitten ollenkaan. Panelin valo alkaa vilkkumaan vikakoodia ja ohjekirjan kuvaa, kytkin painalluksella usein toimii mutta ei ole silti normalia mielestäni. Käyttötunteja vain 1670.Vika käyttäjässä vai koneessa?
-
Tuli hommattua NH Tm 129 Rc vaihteilla.Vm.-05 tuossa ensimmäisillä aurauksilla ja heikoituksilla huomasin suunnan vaihtajan takeltelevan.Varsinkin peruutukseen lähtö välillä tökkii, joskus lähtee kaasua painamalla, tai ei sitten ollenkaan. Panelin valo alkaa vilkkumaan vikakoodia ja ohjekirjan kuvaa, kytkin painalluksella usein toimii mutta ei ole silti normalia mielestäni. Käyttötunteja vain 1670.Vika käyttäjässä vai koneessa?
***Ja koodi on mikä?
-
Oikeat öljyt perässä? Kokeile kalibroida vaihteisto. Ohjeet muistaakseni käyttöohjekirjassa.
Itellä TM120RC vm. 2006 noin 3000h mittarissa, kyllä se joskus pakittamaan lähdössä tekee noin, mutta hyvin harvoin.
-
Ominaisuus.Hollanneis on kaikki viat ominaisuuksia >:(
-
Mulla teki joskus ihan samaa. Vikana oli löystynyt suunnanvaihtimen katkaisija. Ei mennyt pakki kunnolla päälle, kun vipu otti kiinni ohjauksen suojamuoveihin. Avaa ohjaus pylvään muovit ja tarkista katkaisijan kiinnitys ruuvit. Kannattaa kokeilla toimintaa ilman muoveja.
-
nevalla kans yhdellä urakoottijalla joka lykkää viivootinta m135 nyykällä, niin kans ilmeisesti takerteli tämä. se katkasija vissiin näistä on aika herkkä ollu. koitappa tämä kattua ensi.
-
minkäs moonen se jakkaran istuma tunnistin oikeen on. Kun hollantihan tekee tuon jos nostaa persettä penkistä kun suunnanmuutin on vapaalla ja sitten yrittää lähteä liikkeelle niin vilkuttaa vain ohjekirjan kuvaa. Sitten kun sen "kuittaa" kytkimellä niin pelaa. eli jos sielä olis häröä
-
ottaa vaan johdot irti penkistä ja liittää yhteen. näin tietääkseni saa jotta istuun ei ainakaa häiritte mitää.
-
olisko koodi nro F59?
Lykkää tuommoisen jos suunnavaihdon katkaisija ei kytkeydy pakille kunnolla.
Omalla kohdalla tuli ilmi kun jouduin rakentamaan peruutusvalon ja summerin. Noihin RC vaihteistoihin kun ei saa ottaa herätevirtaa kelalta. alkaa lykkäämään vika koodia jatkuvasti. niin rakensin mikrokytkimen sinne suunnanvaihto vivun sisään, jäi pikkuisen kovaksi. joten lykkää sen takia tuota vikakoodia jos ei huolellisesti paina vipua pakille.
-
se vikakoodi on CP
-
Ominaisuus.Hollanneis on kaikki viat ominaisuuksia >:(
Majuri se on ja viat sen mukaan.
-
se vikakoodi on CP
tuo kyseinen CP tulee tuosta munki kuvailemasta tilanteesta
-
se vikakoodi on CP
tuo kyseinen CP tulee tuosta munki kuvailemasta tilanteesta
tuleko paikaltaan lähtiessä vai suuntaa vaihdettaessa?
paikaltaan lähtiessä pitää painaa kytkintä, muuten ei lähde ja tuo cp tulee, se on turvallisuus juttu..
-
puimurin rännin alla ajelles tuon huomannu. eli jos odottaa kone käynnis ja nostaa esim persettään penkisä ja meinaa sen jälkeen lähteä pelkällä suunnanvaihtajalla liikkeelle niin tulee tuo CP. Mutta muuten lähteen pelkällä suunnanvaihtajalla liikkeelle. Tosin en oo huomioinu että toimiikos tuo sitten jos vetäis käsijarrun päälle ennekuin nousee hytistä pois ja kokeilee sen jälkeen lähteä ilman kytkintä liikkeelle. Joskus taas tuntuis tulevan tuo cp kun vaihtaa suuntaa ja lippaa heti perään vaihteita pari-kolme lisää tai pienentää saman verran
-
CP=clutch pedal? kuitataan kytkin polkimella.
-
CP=clutch pedal? kuitataan kytkin polkimella.
CP-vamma (engl. cerebral palsy) on syntymässä tai varhaislapsuudessa saatu pysyvä aivovaurio, joka vaikeuttaa vartalon liikkeiden hallintaa ja lihaskoordinaatiota. (Vikipedia)
Olisko koneissa jotakin samaa?
-
Mikäli Landehanden ajokki oireilee samalla tavalla kuin omistajakin niin vastaus on kyllä .
-
Hollantilainen vaatii käsijarrun päälle kun penkiltä noustaan, muuten antaa tuon CP-koodin.
Minulla on TM 125 RC-vaihteistossa seuraavanlainen ongelma.
Kun vaihteiston ajaa lämpimäksi (esim. kynnössä) nopeimmalla alueella ja vaihtaa suuntaa, kone miettii muutaman sekunnin ja lähtee sitten taaksepäin. Kun suunnan vaihtaa takaisin eteenpäin, vaihteisto toimii vain keskialueella eikä anna vaihtaa nopeimmalle alueelle, tämä kestää muutaman minuutin, sitten antaa vaihtaa. Eli vaihteisto vaihtaa ensin keskialueelle ja vasta sitten suuntaa.
Vaihdoin juuri öljyt (Ambra) ja ehdin testaamaan hieman, ongelmaa ei esiintynyt ainakaan vielä. Otin jo varalta vaihteiston potentiometrit, joita korjaamoyrittäjä epäili. Teen vielä testejä uusilla öljyilla enne kuin vaihdan potikat.
Toinen mielenkiintoinen ongelma on vetovastustunnustelu. Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.
-
Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.
***Tunnusteluanturi- tai nostolaitetietokonevika. Tai sit sun täytyis vaan kiertää säätönuppia enemmän
asennonsäädön puolelle.
-
Olen kääntänyt nupin asennonsäädön puolelle, mutta tunnustelu putoaa pois pelistä. Pärjäähän tuota ilman tunnusteluakin, jos ei toimi niin on pärjättävä. Näissä hollantilaisissa tuntuu olevan runsaasti rikkoontuvia potentiometrejä sekä antureita.
-
Toinen mielenkiintoinen ongelma on vetovastustunnustelu. Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.
Et ole yksin http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=2252
-
Koodi CP ilmoittaa että kuski on...
Ei kun ihan oikeesti, CP ei ole oikeastaan mikään vikakoodi, ilmoittaa aina kun syystä tai toisesta haluaa vaihteiston kuittauksen kytkimen kautta.
Persusta ei parane nostaa penkistä jos ei ole käsijarru päällä (luulee että känninen kuski putos penkiltä).
Tohon alkuperäiseen ongelmaan, kokeile, että suunnanvaihtaja menee varmasti kunnolla perille kumpaankin suuntaan. Tod.näk. vipu ei mene aina kunnolla pohjaan ja signaali jää heikoksi, jolloin vaihteisto ei ole varma mitä halusit ja pyytää kuittauksen. Helpoin tapa varmaankin on nykäistä se kortonki sieltä ohjauspylvään ja suunnanvaihtajan välistä löysälle ja kokeilla sitten toimiiko. Se kortsu yleensä notkistuun n. kolmentuhannen tunnin jälkeen niin ettei enää jatkossa v...tuile.
Tuo RC laatikon suunnanvaihtaja on sellainen ikuisuuskysymys. Sehän on vain synkronoitu mekaaninen vaihdin, jota ohjataan sähköisesti. Se vaatii oikeat öljyt ja tietyn toiminta-ajan, että synkrot ehtii toimia. Öljyt kuumana saattaa miettiä pitkäänkin ennenkuin "pikku-ukot" siirtää keppiä. Myöskään pikavaihteita ei kannata räplätä kovin paljon vaihtotapahtuman aikana. Öljy ei tahdo riittää jokapaikkaan jos esim. pitäisi käyttää kolmea pakkaa yhtäaikaa ja samalla siirtää mekaanista vipua, huomauttaa ystävällisesti että kuski on...
Suunnanvaihdon nopeutta voi lisätä hyvin yksinkertaisella tavalla. Samalla kun vaihtaa suuntaa, niin polkaisee hieman jarrua (taisi olla maininta ohjekirjassakin). Silloin vaihteisto ajattelee, että fiksu kuski kun auttaa jarruilla eikä tarvi koko "röhnäkettä" synkroilla pysäyttää ja palkitsee kuskin huomattavasti nopeammalla suunnanvaihdolla.
-
:) :)kiitos vinkistä penkin johtojen irottaminen autoi vaivaan