Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kasvinsuojelukoulutus  (Luettu 8368 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
todella järkeenkäypää jos asiakkaalta vaaditaan kurssin käynti.. sama kun sydänleikkauspotilaalta vaadittais kirurgin koulutus :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
todella järkeenkäypää jos asiakkaalta vaaditaan kurssin käynti.. sama kun sydänleikkauspotilaalta vaadittais kirurgin koulutus :o

Tästä kirjoteltiin lehdessä viime vuonna. Jotenkin se homma jäi kesken. Oli sellanenkin juttu että ruutta tarvis 3vuoden välein plommata.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
^...enpähän lähtis urakoitsijana hirveesti aineita kenellekkään hommaamaan. Ehkä jos maksun hoitavat suoraan. Tulleepi luottotappioita enemmän. 8)
Jaa. Mieluumin hommaa ne litkut itse. Tietää sitten hoo-hetkellä mitä on tulossa eikä tarvi siunailla.

Meillä oli ideana ensi kesän ruiskutuksiin nimenomaan se, että ruiskuhemmo hommaa aineet. Ruiskuttaja saa sitten ajella samalla tankkiseoksella kaikki kylän samanlaiset lohkot putkeen, omistajasta välittämättä. Isolla ruiskulla turha täyttää tankkia joka tilalla erikseen, tilakohtaiset alat per kasvi kun on kuitenkin suhteellisen pieniä. Ruiskun mittarista näkee sitten paljonko kullekin tilalle on aineita mennyt.

Sehän olis kovinkin fiksua että paikkakunnan kasvinsuojelu-urakoijat pyytäis ennakkoon kaikkia halukkaita ilmottamaan lohkot ja alat ja millasta kasvia haluaa hoidattaa. Urakoija voisi sitten suunnitella etukäteen ajot ja hankkia aineet tarpeeseen isompina erinä. Samalla urakoija vois hoitaa aineiden vuorottelun resistenssiongelmien takia. Käyttää vaikka esmes vuonna 1 ainetta X kaikille pitäjän viljoille ja vuonna 2 ainetta Y, jne.

Niin tuo koulutushan on aivottomuuden huippua, rahastusta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
^...enpähän lähtis urakoitsijana hirveesti aineita kenellekkään hommaamaan. Ehkä jos maksun hoitavat suoraan. Tulleepi luottotappioita enemmän. 8)
Jaa. Mieluumin hommaa ne litkut itse. Tietää sitten hoo-hetkellä mitä on tulossa eikä tarvi siunailla.

Meillä oli ideana ensi kesän ruiskutuksiin nimenomaan se, että ruiskuhemmo hommaa aineet. Ruiskuttaja saa sitten ajella samalla tankkiseoksella kaikki kylän samanlaiset lohkot putkeen, omistajasta välittämättä. Isolla ruiskulla turha täyttää tankkia joka tilalla erikseen, tilakohtaiset alat per kasvi kun on kuitenkin suhteellisen pieniä. Ruiskun mittarista näkee sitten paljonko kullekin tilalle on aineita mennyt.

Sehän olis kovinkin fiksua että paikkakunnan kasvinsuojelu-urakoijat pyytäis ennakkoon kaikkia halukkaita ilmottamaan lohkot ja alat ja millasta kasvia haluaa hoidattaa. Urakoija voisi sitten suunnitella etukäteen ajot ja hankkia aineet tarpeeseen isompina erinä. Samalla urakoija vois hoitaa aineiden vuorottelun resistenssiongelmien takia. Käyttää vaikka esmes vuonna 1 ainetta X kaikille pitäjän viljoille ja vuonna 2 ainetta Y, jne.

Niin tuo koulutushan on aivottomuuden huippua, rahastusta.
Näin mää teen. Hommaan aineet ja vedet. Sitten ruuttailen sopivassa järjestyksessä omia ja asiakkaan, ei tarvi jatkuvasti vaihdella seoskumppaneita...
Pysyy homma hanskassa kun muistiinpanoista näkee minne on laitettu peräkkäiskäytön rajoituksessa olevia aineita. Näin voi etukäteen suunnitella minä vuotena laittaa mitäkin. Sama hukkis myrkyillä. Kun ajaa itselle Axialia, voi säiliöö pesemättä mennä naapuriin axial-talkoisiin. Sitten kun siirtyy kauralle ni aloittaa omista sellasista lohkoista joihin ei tule axialia ja siirtyy sitten vasta naapurin kauralaiholle. Näin vahingon mahdollisuus häviää ja säästyy välipesu. Sama juttu jos lähekkäisten lohkojen (oma ja asiakkaan) pinta-alat sopii kyydissä olevaan satsiin, voi itseltä ylimääräseks jääneen seoksen ruiskia sille toiselle lohkolle.

Mun mielestä kaikin puolin kätevää jos koko homma hoidetaan alusta loppuun itse ilman asiakkaan hommaan sekaantumista.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Minulle tuli semmonen tieto, että tämä ympäristötuki kausi mennään entisillä säännöillä. Ensi kaudesta ei sitten tiedä.