Romattuja ne sylinterit usein ovat.
Niinhän ne on lähes aina paremmissa. Valitettavasti siinä kromissa on yleensä pienen pieniä huokosia, niin että jos konetta taivasalla vuositolkulla pitää niin kukkimaan alkavat. Sellaisesta pistesyöpymästä törröttävine kromireunoineen tulee mukavan terävä tiivisteiden surma. Kannattaa siloitella pois ennen käyttöön ottoa.
Ei ne nyt muutaman päivän auringonotosta pilaannu, poislukien peräkärryjen tunkit. Ainakin Tuhtin taitaa olla puhdasta rautaa ilman mitään kromeja. Olen joskus jättänyt lavan vähän ylös ettei vettä kerää niin hentoa ruostepilkkua kerää, toki lähtee vielä rätillä pois.
Toinen juttu on sitten esim kaivinkoneen kauhasylinteri joka on vanhemmiten tavallisesti kivillä vähän kolhittu ja kromit rusikoitu...
Mutta eihän niitä tosiaan millään kaikkia sisään saa kuin jossain peräkärryssä tai etukuormaajassa.