Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Mönkkäristi

Vapaa sana / Vs: rukkaset
: 20.01.19 - klo:12:12
Tuollaiset löysin internetin ihmeellisestä maailmasta. Ovat tosin aika arvokkaat mutta tuo on verollinen hinta.

https://www.tyovaatemyynti.fi/product/927/jokatherm-rouherukkanen-en-388-374-511ce3-tuotenumero-1104

Nyt olis mielenkiintosta kokeilla onko mönkijälle oikeesti käyttöä. Pitäisi ajaa "järven takaa" jäitä myöten, koivurankaa. Millainen mönkijän vetokyky on jos perään laitetaan omamassaltsaan n. 500 kg ha-traileri ja lastataan sen kyytiin 1m3 koivurankaa? Jäällä lunta ei ole kuin n. 5 cm.
Jos käytettävissä on neliveto mönkijä niin ja ketjut takarenkaisiin niin tulee kuin tyhjää perässä siellä jäällä. Jos rantautumispaikka on suht tasaisella niin tuo ha-traileri toimii hyvinkin tuossa hommassa.
Harvemmin noista neliveto mönkijöistä voima loppuu. Renkaiden pito ennemmin kuin voima.
Takavetoiset onkin sitten leikkikaluja.
Tuolla Motot.netissä oli samankaltainen tapaus ja vikana oli vuotava alipaineletku. Jos bensahana on alipaineella niin vuotava letku estää hanan avautumisen ja riippuu vuodon suuruudesta missä vaiheessa ongelma esiintyy. Saattaa käydä tyhjäkäyntiä muttei kestä kierroksia.

Puola voi olla toinen vikapaikka. Toimii kylmänä mutta ei lämpimänä ja jäähdyttyään taas toimii. Tulpan johto tai hattu saattaa olla myös vikapaikkana.

Voihan vika olla CDI boksissakin jolloin oireile samoin kuin puola, toimii kylmänä muttei lämpimänä.

Ja näitä vikoja on ollut omissa mopoissa / prätkissä.
Oletkos tuolta etsinyt apua ongelmaan ?

http://www.motot.net/forum/viewforum.php?f=35

Siellä sivun alalaidassa on Kisbeestä juttua.
Rhinossa onkin moottori väärinpäin tavan mönkkäriin nähden  :o Sen vuoksi olen koko ajan kirjoittanut koneen väärästä puolesta. Variaattori onkin kuskin puolella ja sylinteri kallellaan taaksepäin.
Kattelin noita räjäytyskuvia ja sanoisin että sieltä on saattanut pettää "yhdensuuntais" laakeri kampuran päästä. Joutuu purkamaan koneen vasemmalta puolelta kaikki kopat ja laturin pois että pääsee käsiksi. Luultavasti laturi on öljyssä uivaa mallia eli laske koneesta öljyt pois ettei satu yllätyksiä. Vauhtipyörä voi olla kovin kiinni kampurassa ja saattaa vaatia omanlaisen ulosvetäjän....ehkä ?
Tuolta löytyy räjäytyskuvat. Helpottavat purkamista.

http://www.powerpartsplus.com/pages/OemParts?aribrand=YAM
Startin hammaskehä pyörii mutta moottori ei. Variaattorin ensiöpuoli ei pyöri startatessa, Hiilet on aika loppu startissa mutta pyörii kuitenkin. Startissa ei ole solenoidia.
Värkissä on "kiree" hihna ja ensiöpuolen varin takana keskipakokytkin niinku moottorisahassa niin ei sen varin pitäisikään pyöriä. Kierrosten noustessa kytkin tarraa ja alkaa pyörittään varia.

http://partstream.arinet.com/Image?arik=J8LDjmAaYnCd0MpoUqtg&arib=YAM&arim=L9Su7QkqGC81oULJH6RNlw2&aria=Dt_Lmj6ABAMPovcZY9Yc6A2&ariz=1&ariv=http%3A%2F%2Fwww.powerpartsplus.com%2Fpages%2FOemParts%3Faribrand%3DYAM

Edit: päivitä sivu linkin klikkauksen jälkeen jos kuva ei muuten aukea.


Vara Eero.....juujuu Heinäluoman kaksoisolento? Vai onko kyseessä Sillanpään "Kuuleeko Eero"-kipale, jolle on tehty moommalassa kakkospesäraina Sillanpään tyyliin?


Onkos tää se "kakkospesäraina" ??

http://www.youtube.com/watch?v=OnQbN8uQuZ8
Varadero vähän poksahti, pamaus ja sininen savupölläys...  :P
Ei mitään kolinaa ja kaikki toimii ?
Venttiilikopasta plommi kallellaan ???
Taisi laturi kipinöidä kampikammiossa ja kaasuräjähys olla männän väärällä puolen,
ruumiinavaus ens viikolla selvittää asiaa  :o
Käyppäs kertomassa tuolla foorumilla, siellä saatetaan olla kiinnostuneita asiasta miksi "Varaeero" paukkuu.

http://www.matkaendurot.net/forum/
Kuten KAri jo mainitsikin on vesimittarin lämmitin lisävaruste ja tarvitsee sen 220v toimiakseen. Itse lämpövastus on 24v eli virta tulee muuntajan kautta. Tuolla kataloogi Davisin laitteisiin Suomen kielellä.

Katalooki
Enhän mä oo ajellut ammatikseni kuin 25v joten ei sitä kokemusta niin kauheasti ole kertynyt. Scaniasta olen kanssasi samaa mieltä mutta niillä on 16t pienimpiä. Niin ja onhan Volvolla huomattavasti laajempi huoltoverkosto kuin esim. Scanialla, miksiköhän  ;D

Ootko nyt ihan ***** tosissas että kunnon huoltoverkko on joku huono asia?

"Ammattimies"

;D ;D ;D
Hyvä asia se laaja huoloverkosto on, hinauskulut ovat edullisemmat kun huolto on joka kylässä. Onkos "ammattimies" Volvo fanaatikko kun oikein voimasanojen kera tekstiä suoltaa ? Itse ajan tällä hetkellä Volvolla, vikoja on ollu neljän vuoden aikana vaidelaatikko, ruiskupumppu, kompressori, tässä suurimmat. Pikkuvikoja joka päivä eikä auto ole kuin 6 vuotta vanha, kevyessä ajossa. Volvon suunnittelutaidosta kertoo jotain se että autoon jossa on ilmajousitettu penkki ankkuroidaan turvavyöt lattiaan jolloin penkin jousitusta ei voi käyttää kun kuristuu vöihin.
Sivuja: [1] 2