Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 24.08.17 - klo:09:25

Otsikko: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Veeti - 24.08.17 - klo:09:25
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Veeti - 24.08.17 - klo:09:30
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: supersammakko - 24.08.17 - klo:09:48
Lehmänpaskakaivos talvivaarassa olis siistii.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: pice - 24.08.17 - klo:20:20
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: kantola - 24.08.17 - klo:20:25
Ennemmin kaasulla kuin sähköllä. Ajakoot Veeti sitä nurkka-ajoaan Essolle sillä 100 000 euron pakko-ostatetulla Teslallaan.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Sepeteus - 24.08.17 - klo:21:28
Ennemmin kaasulla kuin sähköllä. Ajakoot Veeti sitä nurkka-ajoaan Essolle sillä 100 000 euron pakko-ostatetulla Teslallaan.

Sipin puukaasuauto kulkee hyästi paskanhajulla. 😀😁🎅
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Oksa - 25.08.17 - klo:08:20
mutta kiva jälkihaju jää jälelle!   on kuin tervasta polttais.                 noooo, parempi haju kuiteski kuin p     nhaju!
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Jätkä - 25.08.17 - klo:08:31
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

On se edulisempaa kuin teslan osto
http://www.terragas.fi/tuotteet.html (http://www.terragas.fi/tuotteet.html)
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Ärrpää - 25.08.17 - klo:08:52
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.08.17 - klo:08:56
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Ongelma on siinä, että tuon tekeminen maksaa melkein 3 tonnia??
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Jätkä - 25.08.17 - klo:08:57
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.
Tuossa taisit sanoa syykin, miksi Neste on jakanut hallituspaikkoja, eli ilmaista rahaa kansanedustajille.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Sepeteus - 25.08.17 - klo:09:00
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Jätkä - 25.08.17 - klo:15:34
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Sepeteus - 25.08.17 - klo:16:25
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)

Tuo heinän kerääminen johonkin laitokseen on kyllä järjetön. Useimat pellot vaatii lannoitteet, että siellä mitään kasvaa. Joku vois laskea mikä on tulos ympäristön kannalta, jos typpeä laitetaan 100kg ha ja löpöä kuluu vielä 200litraa korjuu ja kuljetus. 😀😁🎅
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Viljelijä - 25.08.17 - klo:16:54
Mikään ei kannata? Vanhat ukot toivoo, että kaikki hankeet menis mönkään?
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: pice - 25.08.17 - klo:18:51
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)

Tuo heinän kerääminen johonkin laitokseen on kyllä järjetön. Useimat pellot vaatii lannoitteet, että siellä mitään kasvaa. Joku vois laskea mikä on tulos ympäristön kannalta, jos typpeä laitetaan 100kg ha ja löpöä kuluu vielä 200litraa korjuu ja kuljetus. 😀😁🎅
Eikös siitä biokaasureaktorista nimenomaan jää lannoite jäljelle, kun biomassa on kaasutettu? Se jäljelle jäävä moska on hyvää lannoitetta.

Biokaasun valmistus voisi olla bisnes alkutuottajille jos hoitaisivat kaasun tuotannon myyntiin asti.
Eli viljelijöiden pitäisi ottaa koko homma haltuun eikä myydä jotain heiniä tai olkia tai muuta vastaavaa.
Mutta isoille firmoille joilla on raskas kulurakenne ja korkeat osinkovaatimukset osakkeenomistajille, ei välttämättä ole kannattava bisnes.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Mopomies - 25.08.17 - klo:18:55
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)

Tuo heinän kerääminen johonkin laitokseen on kyllä järjetön. Useimat pellot vaatii lannoitteet, että siellä mitään kasvaa. Joku vois laskea mikä on tulos ympäristön kannalta, jos typpeä laitetaan 100kg ha ja löpöä kuluu vielä 200litraa korjuu ja kuljetus. 😀😁🎅
Eikös siitä biokaasureaktorista nimenomaan jää lannoite jäljelle, kun biomassa on kaasutettu? Se jäljelle jäävä moska on hyvää lannoitetta.

Biokaasun valmistus voisi olla bisnes alkutuottajille jos hoitaisivat kaasun tuotannon myyntiin asti.
Eli viljelijöiden pitäisi ottaa koko homma haltuun eikä myydä jotain heiniä tai olkia tai muuta vastaavaa.
Mutta isoille firmoille joilla on raskas kulurakenne ja korkeat osinkovaatimukset osakkeenomistajille, ei välttämättä ole kannattava bisnes.

Ei ole hyvää lannoitetta. Se pitää ainakin kompostoida jonkun kanssa. Muutoin se on täynnä anaerobista paskaa.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Oksa - 25.08.17 - klo:20:41
käykä tuon kompostoinnissa ylivuotiset paalit?   niitä näkyy olevan melkein joka pellon laitassa.
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: iskra - 27.08.17 - klo:06:37
. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . 
[/quote]

  Tämä homma on kai kaikessa maataloustuotannossa olennainen asia..
Otsikko: Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Kirjoitti: Oksa - 27.08.17 - klo:09:00
ei järkeä mutta koko ajan vain lisääntyvä homma.  eiks nuin toimi ihan kaikki?