Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti
Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?
No, tässäkin ketjussa mainituissa 05 valluissa oli alkujaan toinen vetovarsi kiinni sellaisessa vipupalikassa, joka taas oli akselissa kiinni 16 millin sokalla...jonka tarkoitus toimia murtopulttina.
Loppujen lopuksi tuli muutossarja, jossa lattapalikka korvattiin toisella puolella olevalla pitkällä valukappaleella ja sokkaviritys katosi samalla. Itsellä tuota muutossarjaa ei ole, vaan sokkien tilalla 16 millin pultit, jotka on sitten hakanneet edellisellä omistajalla kaikki reiät soikeiksi. Sohlompia nostolaitteita kuin 05 ei ole missään laitteessa.