Sylinterissä tiivisteet näytti ehjiltä ja mäntä varressa kiinni. Mang. kelojen paikkoja vaihdettu, virtaa tulee ja kelat magnetoituu. Kouran ja kääntäjän letkut vaihdettu ristiin, venttiili kara tutkittu. Mikään ei ole auttanut. Lohkossa ei ole shokkeja.
Niin ei se vika vaihtelemalla poistu mutta siitä saa osviittaa missä vika makaa.
Jos vaihdat sekä kelat että johdot keskenään niin eikö koura vieläkään avaudu (nappuloiden suunnista välittämättä)? Jos ei avaudu niin vika on hydrauliikkapuolella.
Mikäli vika taas siirtyi sulkeutumiseen niin sitten hutkitaan sähköpuolta.
Mulla oli joskus Nokan rotaattorissa vähän vastaava ongelma mutta koski siis kouran pyöritystä. Siellä oli rotaattorissa kuristusnipat joissa olikin yllättäen vain pieni reikä, ja siellä seikkaili joku kuminpalanen joka välillä juuttui tukkimaan reikää ja toisinaan taas ei.
Kieroin vika on ollut letkussa jonka sisäpinnasta oli juuri liittimen vierestä irronnut palkeenkieli joka kykeni tukkimaan vartin tai kolmekasin liittimen karan suun aina halutessaan. Ei ihan äkkiä tahtonut uskoa että vika on letkussa josta ei mene aina öljy läpi. Yleensä se kun pyrkii ennemminkin ulos :-)