Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuki  (Luettu 29530 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Tuki
Maataloustukia maittain per henkilö imeväiset mukaanlukien:

Saksa: 62 e / hlö vuodessa
Ranska: 54e / hlö vuodessa
Suomi: 400 e/ hlö vuodessa

Soininvaara on oikeassa, tunraviljelyn tukeminen on järjetöntä.

Onkos tuossa mukana eu:n maksamat tuet kanssa?

Muistaakseni Ranskassa eu:n maksama cap -tuki on n. 2 kertaa suomen kaikki tuet yhteensä.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Tuki
mutta laitas vielä tuohon, paljonko menee eri tukialueille riihikuivaa, niin voidaan yrittää päätellä, mikä tässä oikein kalliiksi tulee. Minulla on jotain ennakkoaavistuksia, mutta en halua vetää johtopäätöksiä ennen tulosten näkemistä.

Petri

Niin mitä halusit tietää? Jos vaikka tuosta
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167809.shtml
uutisesta niin c-alue kansalliset 335 ja ab 87 miljoonaa, tosin ihmetyttää mistä se kokonaissumma on sitten 572 kansallisia mutta uskoisin että suhde on tuo mitä noilla tuossa.

Sitten taas EU-tuet aika vakiot noin 500 per hehtaari niin ab-hehtaareja ilmeisesti noin 1.100.000 ja c-hehtaareja noin 1.000.000 eli niistä tuet noin 550 miljoonaa ja 500 miljoonaa. Tämä on siis arvio. Mutta totaali tuet c-alue olisi siis noin 835 ja ab-alue noin 637 miljoonaa. Mutta mitä se oli mitä halusit tietää?

Niin Petri mikä se ennakkoaavistuksesi oli? Vai tuliko karu todellisuus rajusti vastaan?

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Tuki
mutta laitas vielä tuohon, paljonko menee eri tukialueille riihikuivaa, niin voidaan yrittää päätellä, mikä tässä oikein kalliiksi tulee. Minulla on jotain ennakkoaavistuksia, mutta en halua vetää johtopäätöksiä ennen tulosten näkemistä.

Petri

Niin mitä halusit tietää? Jos vaikka tuosta
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167809.shtml
uutisesta niin c-alue kansalliset 335 ja ab 87 miljoonaa, tosin ihmetyttää mistä se kokonaissumma on sitten 572 kansallisia mutta uskoisin että suhde on tuo mitä noilla tuossa.

Sitten taas EU-tuet aika vakiot noin 500 per hehtaari niin ab-hehtaareja ilmeisesti noin 1.100.000 ja c-hehtaareja noin 1.000.000 eli niistä tuet noin 550 miljoonaa ja 500 miljoonaa. Tämä on siis arvio. Mutta totaali tuet c-alue olisi siis noin 835 ja ab-alue noin 637 miljoonaa. Mutta mitä se oli mitä halusit tietää?

Niin Petri mikä se ennakkoaavistuksesi oli? Vai tuliko karu todellisuus rajusti vastaan?


Vielä kun vertailuun lisäisi, paljonko tukirahalla on tuotettuja kiloja/tukialue/tukieuro.
Ja sitten mietittäisiin mikä tulee kalliiksi...
Jaa, mut Petrillähän on jo ennakkoaavistus. Kertoisi jo kaikelle kansalle, niin ei tarvitsisi jännätä.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Tuki
Vielä kun vertailuun lisäisi, paljonko tukirahalla on tuotettuja kiloja/tukialue/tukieuro.
Ja sitten mietittäisiin mikä tulee kalliiksi...
Jaa, mut Petrillähän on jo ennakkoaavistus. Kertoisi jo kaikelle kansalle, niin ei tarvitsisi jännätä.

Ennakkoarvaukseni oli, että ab-alueen osuus peltoalasta olisi selvästi alle puolet. Eli tuossa meni pieleen.

Mutta jos koko Suomen tukitaso olisi sama kuin ab-alueella, niin tuo 400 euroa/kansalainen putoaisi ehkä 300-350 euroon per kärsä (en käyttänyt taskulaskinta vaan päässälaskua). Tuon verran tämä C-alueen ylimääräinen tukeminen maksaa. Ero noihin taulukon muihin maihin on yhä huomattava.

Kaikki tämä siis tässä keskustelussa annetuilla arvoilla, joiden oikeellisuutta en lähde arvioimaan.

Kun keskustelun avaus oli sitä, kuinka järjettömän kallista tundraviljelyn tukeminen on (siihen Jyväskylän eteläpuoleiseen viljelyyn verrattuna), niin vaikea tästä aineistosta on tuohon johtopäätökseen päästä.

Puhumattakaan siitä, että ketjun aloittaja toisaalla herjaa suomalaisia poliitikkoja jatkuvien "torjuntavoittojen" kotiintuomisesta. Tukitaso/kansalainen -taulukko ei oikein ole linjassa tämän ankeudesta valittamisen kanssa.

Petri

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Tuki


Kun keskustelun avaus oli sitä, kuinka järjettömän kallista tundraviljelyn tukeminen on (siihen Jyväskylän eteläpuoleiseen viljelyyn verrattuna), niin vaikea tästä aineistosta on tuohon johtopäätökseen päästä.

Puhumattakaan siitä, että ketjun aloittaja toisaalla herjaa suomalaisia poliitikkoja jatkuvien "torjuntavoittojen" kotiintuomisesta. Tukitaso/kansalainen -taulukko ei oikein ole linjassa tämän ankeudesta valittamisen kanssa.

Petri

Kyllä Veetillä selkeä linja on: kaikkia niitä tukiaisia joita hän itse saa on korotettava ja vastaavasti tukia joihin hän itse ei ole oikeutettu pitää leikata tai mielummin lopettaa ne kokonaan.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

sorkkis

  • Vieras
Vs: Tuki


Kun keskustelun avaus oli sitä, kuinka järjettömän kallista tundraviljelyn tukeminen on (siihen Jyväskylän eteläpuoleiseen viljelyyn verrattuna), niin vaikea tästä aineistosta on tuohon johtopäätökseen päästä.

Puhumattakaan siitä, että ketjun aloittaja toisaalla herjaa suomalaisia poliitikkoja jatkuvien "torjuntavoittojen" kotiintuomisesta. Tukitaso/kansalainen -taulukko ei oikein ole linjassa tämän ankeudesta valittamisen kanssa.

Petri

Kyllä Veetillä selkeä linja on: kaikkia niitä tukiaisia joita hän itse saa on korotettava ja vastaavasti tukia joihin hän itse ei ole oikeutettu pitää leikata tai mielummin lopettaa ne kokonaan.
Onneks se ei ole Kokoomuksen linjaa .

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Tuki
Kurkistin vähän taskulaskimeenkin ettei mene luulemiseksi.

Jos muujussin lukuja on uskominen , niin c-alueen kansallisten tukien pudottaminen ab-tasoon vähentäisi
maataloustukilaskua 335-87=248 miljoonaa euroa. Kun meitä suomalaisia on 5.3 miljoonaa, niin Veetin taulukon 400 eurosta per kärsä lähtisi pois 248/5.3=47 euroa. Eli ilman pohjoisemman Suomen korkeampia kansallisia tukia meillä maksettaisiin tämän mukaan 353 euroa per kansalainen.

Tuo Veetin valitusten ristiriitaisuus pysyy voimassa - linja lieneekin, että kaikkea liikkuvaa ammutaan - eli Vastarannan kommentti saattaa hyvinkin olla se punainen lanka, jonka kautta Veetin kirjoitukset tulevat ymmärrettäviksi.

Petri

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Tuki


Kun keskustelun avaus oli sitä, kuinka järjettömän kallista tundraviljelyn tukeminen on (siihen Jyväskylän eteläpuoleiseen viljelyyn verrattuna), niin vaikea tästä aineistosta on tuohon johtopäätökseen päästä.

Puhumattakaan siitä, että ketjun aloittaja toisaalla herjaa suomalaisia poliitikkoja jatkuvien "torjuntavoittojen" kotiintuomisesta. Tukitaso/kansalainen -taulukko ei oikein ole linjassa tämän ankeudesta valittamisen kanssa.

Petri

Näinhän pitäis jokaisen ajatella, ettei vaan kateus pääsisi loppumaan.

Kyllä Veetillä selkeä linja on: kaikkia niitä tukiaisia joita hän itse saa on korotettava ja vastaavasti tukia joihin hän itse ei ole oikeutettu pitää leikata tai mielummin lopettaa ne kokonaan.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tuki
Kyllä Veetillä selkeä linja on: kaikkia niitä tukiaisia joita hän itse saa on korotettava ja vastaavasti tukia joihin hän itse ei ole oikeutettu pitää leikata tai mielummin lopettaa ne kokonaan.

***Muuten olen samaa mieltä, paitsi että tuossa Veetin tilalla voi olla Timppa.

 ;D

Veetillä on kunnoliset kepulaiset periaatteet.
Kui mää ain olen paras?

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Tuki
veetin tilalla on sama onko timppa

tai pimppa :o
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Tuki
veetiltä voisi kysyä että jos tulot tasaittais niin mihin käyttäis ab- tuottaja (ihan mitä vaan tuottais) käyttäis sen saadun rahan verrattuna c-alueen tuottajiin?     kerron seuraavassa viestissä mihin epäilen käyttävän.....

sorkkis

  • Vieras
Vs: Tuki
Kyllä Veetillä selkeä linja on: kaikkia niitä tukiaisia joita hän itse saa on korotettava ja vastaavasti tukia joihin hän itse ei ole oikeutettu pitää leikata tai mielummin lopettaa ne kokonaan.

***Muuten olen samaa mieltä, paitsi että tuossa Veetin tilalla voi olla Timppa.

 ;D

Veetillä on kunnoliset kepulaiset periaatteet.
Että mitä  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Oletko humalassa .

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Tuki
Uusin kysymyksen, kun siihen ei vielä vastausta tullut...
Vielä kun vertailuun lisäisi, paljonko tukirahalla on tuotettuja kiloja/tukialue/tukieuro.
Ja sitten mietittäisiin mikä tulee kalliiksi...

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Tuki
Maataloustukia maittain per henkilö imeväiset mukaanlukien:

Saksa: 62 e / hlö vuodessa
Ranska: 54e / hlö vuodessa
Suomi: 400 e/ hlö vuodessa

Soininvaara on oikeassa, tunraviljelyn tukeminen on järjetöntä.

Tuossa linkissä http://www.farmsubsidy.org/ on pikkuisen erilaisia lukuja, ovat vuodelta 2008,
sisältävät EU:n budjetista maksetut tuet mutta ei kansallisesta budjetista maksettuja:
Saksa     80 eur/hlö
Ranska  157 eur/hlö
Suomi    158 eur/hlö

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tuki
Kurkistin vähän taskulaskimeenkin ettei mene luulemiseksi.

Jos muujussin lukuja on uskominen , niin c-alueen kansallisten tukien pudottaminen ab-tasoon vähentäisi
maataloustukilaskua 335-87=248 miljoonaa euroa. Kun meitä suomalaisia on 5.3 miljoonaa, niin Veetin taulukon 400 eurosta per kärsä lähtisi pois 248/5.3=47 euroa. Eli ilman pohjoisemman Suomen korkeampia kansallisia tukia meillä maksettaisiin tämän mukaan 353 euroa per kansalainen.

Tuo Veetin valitusten ristiriitaisuus pysyy voimassa - linja lieneekin, että kaikkea liikkuvaa ammutaan - eli Vastarannan kommentti saattaa hyvinkin olla se punainen lanka, jonka kautta Veetin kirjoitukset tulevat ymmärrettäviksi.

Petri
Omalla kohdalla toi tekis "keskimäärin" 200, mutta koska maksan hieman keskivertoa enemmän, niin säästäisin veroissa reilun tonnin sen lisäksi, että alkaisin pärjäämään paremmin "rajaseudun" vuokrakisoissa :)