Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 02.01.12 - klo:11:45
-
Hajos tommoinen sivurungosta.09 kuulemma tehty,onko muilla ollu vastaavia?.Muistelen jonkun kirjuutelleen Contien hajoamisista.
-
6320 jonnusta hajos vime keväänä viimeisillä harjauksilla mutta rupes vaan pihisemään hiukan kyljestä mutta ehdin vianorille (3km matkaa) ennekuin oli ihan tyhjä... Ja deutsista hajos täydessä vauhdissa loppuunajettu trelle kyljestä kotiinpäin tullessa harjakone siinäkin nokassa (pomo ajoi itse)...
-
Täällä myös sama vika! Ihan surkeet on pyörät on ei kestä yhtään, vuoteen menee kaikki koko ajan puhki todella paljon ollu epäonnee pyörien kanssa noin 15 kertaa olen käyny vianorilla pyörä asioilla kesän aikaan.. Paras päivä kaksi kertaa ennenpuolta päivää olin käyny... :( Nyt on koneessa bkt,conti ja mitas...
-
Hajos tommoinen sivurungosta.09 kuulemma tehty,onko muilla ollu vastaavia?.Muistelen jonkun kirjuutelleen Contien hajoamisista.
Valtuko
Vaiko
Basildooni
? ? ? ? ? ?
:'(
-
Aika helposti ottavat itteensä ulkopuolisesta rasituksesta tms..viiltoja tulee helposti.
BKT;n ristikudosrenkaat ei sitten kestä yhtään kulutusta. Yhden kesän etuset alla ja jo ainakin 70 % kuluneet ja ajotunteja huomattavasti alle 1000..
-
Nyt on koneessa bkt
Miten nää BKT vyörenkaat talvella? Ainkin hokit tuntuvat pehmeiltä näpeissä ja näyttävät ottavilta renkailta. Voisi laittaa etuakselille jos kestää kuormaimen rasituksen.
Ei niin pahan hintaiset kuin luulisi (http://www.farmersguardian.com/home/machinery/machinery-features/indian-made-tyres-a-hit-in-suffolk/30760.article)
-
Meillä on BKT agrimax vain takapyörissä Olivat kaikista halvimmat sen takia kun ne kestää vain pari vuotta.. Niin talvi pidosta en tiedä kun ketjuja tottakai käytän.
-
Niin,Valtu t160 etusista on kyse.Mun mielestäni mitään ulkopuolista viiltoa ei ollu.Ilmeisesti runkovika.
-
Tätä just pelkäsin että kyse on Valteemin huonosta laadusta
:'(
-
Niin,Valtu t160 etusista on kyse.Mun mielestäni mitään ulkopuolista viiltoa ei ollu.Ilmeisesti runkovika.
Niin juu ja vianorissa oli keväällä 710/38 kummit n.50% ja rungot oli kummastikin jo kerran tai kaksi korjattu ja olivat uudestaan pettäneet niin olivat vaihtuneet kokonaan eri merkkiin ;D
-
juu just sama koko mutta vanhempaa, ehkä 06 tai 07 laitettu koko kierros ja etuset kesti ajaa 2000h ja rungot pskana.
niinikään valtussa, että takuu ei liene enää voimassa :o
-
juu just sama koko mutta vanhempaa, ehkä 06 tai 07 laitettu koko kierros ja etuset kesti ajaa 2000h ja rungot pskana.
niinikään valtussa, että takuu ei liene enää voimassa :o
--onko nyt sitten PERSUlogiikalla pääteltävä,että Vallun vanne tai muun Vallun läheisyys jotenkin saastuttaa Continentalin renkaan >:(
--Vai onko noissa Contiessa ihan oikeasti laatuongelmia,noilla meikäläisen etusilla on ajettu korkeintaa 1500h.
-
Minkälaisilla paineilla ajeletta? vianoorin edustaja muistaakseni kehu jotta sallittua maksimipainetta kannattaa käyttää jos vähäkään raskaammas etukuormaajakäytös ja tuo paine tais olla luokkaa 2,5bar.
-
Minkälaisilla paineilla ajeletta? vianoorin edustaja muistaakseni kehu jotta sallittua maksimipainetta kannattaa käyttää jos vähäkään raskaammas etukuormaajakäytös ja tuo paine tais olla luokkaa 2,5bar.
--2 huitteilla ollu,täytynee nostaa ylemmäs.
-
Minkälaisilla paineilla ajeletta? vianoorin edustaja muistaakseni kehu jotta sallittua maksimipainetta kannattaa käyttää jos vähäkään raskaammas etukuormaajakäytös ja tuo paine tais olla luokkaa 2,5bar.
2,5bar on yleensä etukuormainkoneessa etupäässä pidetty...
-
Aika vaihtelevaa tämä renkaiden kestävyys näkyy olevan. Meillä toisessa etukuormainkoneessa, joka ajossa päivittäin 4000h ajetut Contit 380/70/28 ja 480/70/38. Renkailla uskoisin ajettavan helposti yli 5000h. Etuvanteet on repeilleet ja hitsailtu eli vaati sisäkumit ja välillä kinukki sisäkumi vaatii paikkausta. Toisessa ek koneessa Conti 540/65/28 ja 650/65/38 eikä noissa muuta ihmeellistä , kuin huuta 50 vauhdissa enempi kuin joku kilpaileva rengas.
Paineita on edessä 2,5 bar ei noi pienemmät pysyis edes vanteella vähemmällä. Takanakin maantieajossa välillä jopa yli 2bar jos kouukupaino painaa renkaat lyttyyn.
-
--onko nyt sitten PERSUlogiikalla pääteltävä,että Vallun vanne tai muun Vallun läheisyys jotenkin saastuttaa Continentalin renkaan >:(
--Vai onko noissa Contiessa ihan oikeasti laatuongelmia,noilla meikäläisen etusilla on ajettu korkeintaa 1500h.
[/quote]
Minusta tuntuu
että valteemin huonolaatu valahtaa vanteen kautta renkaaseenkin
kuten joskus työkonekiertueella työkoneisiinkin on käynynnä
huonolaatu on ikäänkuin tarttuvaa ?
:'(
-
Tuo on kyllä ikävää miten on kotimaan jalokivi mennyt huonoksi nyt kun kansainvälinen omistus
Sitä se Halosen Globaalius teettää
-
Renkaita kysellessä eivät suostuneet enää eres myymään contia,kuullemma just tun kestävyys ongelman takia.Metelihän niissä on aivan omaa luokkaansa,kuuroot muoritkin kylillä kääntyy vahtaamahan!
-
Yli 5000h kestivät Contit, ennen kuin ensimmäisestä tubeleskalvo meni rikki. Se tosin tiedettiin jo kyseisiä renkaita valittaessa, jotta Contin kalvo on tooosi ohut ja siksi vaatii kovat paineet. Silloin se kestää.
-
Eikös Continentaalin joku ihan uusi malli, muistaakseni SVT ku lukee kyljessä, niin nämä on jo hiljaisia renkaita myös yli 50km/h nopeuksissa! :D
Tuosta ventin kuvasta ku klikkaa auki niin avot...
http://vianor.fi/raskaat_pintamallit?kayttokohde=11179611
-
Viime syksynä alkoi vuotamaan -04 vuodesta alla ollu 540/65R28. Välipäivinä laitatin eteen uuet trellet ja kontit pääsee paripyöriksi. Mutta vaatii ylimääräsen sisärenkaan varsinaisen sisärenkaan suojaksi; contit on ihan ympäriinsä kyljistä halkeilleet. Tyyppivika.
Yks plussa conteissa on koko. 4600h ajetut kontit on halkasijaltaan vain 1,5cm matalemmat kuin trellet! Ja trelle on myös muutaman sentin kapeampi :/
Eikös Continentaalin joku ihan uusi malli, muistaakseni SVT ku lukee kyljessä, niin nämä on jo hiljaisia renkaita myös yli 50km/h nopeuksissa! :D
Eiku SST. http://vianor.fi/raskas_rengas?malli=Continental+SST+TL&kayttokohde=11243561
-
Viime syksynä alkoi vuotamaan -04 vuodesta alla ollu 540/65R28. Välipäivinä laitatin eteen uuet trellet ja kontit pääsee paripyöriksi. Mutta vaatii ylimääräsen sisärenkaan varsinaisen sisärenkaan suojaksi; contit on ihan ympäriinsä kyljistä halkeilleet. Tyyppivika.
Yks plussa conteissa on koko. 4600h ajetut kontit on halkasijaltaan vain 1,5cm matalemmat kuin trellet! Ja trelle on myös muutaman sentin kapeampi :/
Nykkö se on noinpäin kääntynyt, noihin aikoihin kun sun Contit uudet, ero oli reippaasti toisinpäin ainakin leveyden suhteen.
-
Nykkö se on noinpäin kääntynyt, noihin aikoihin kun sun Contit uudet, ero oli reippaasti toisinpäin ainakin leveyden suhteen.
Nii mäki luulin ku kaupat tein. Mutta mittasin vanhat ennen irrotusta ja uuet heti asennuksen jälkeen, niin totuus paljastui :/
Vannehan oli 15" leviä.
-
Eikös Continentaalin joku ihan uusi malli, muistaakseni SVT ku lukee kyljessä, niin nämä on jo hiljaisia renkaita myös yli 50km/h nopeuksissa! :D
Tuosta ventin kuvasta ku klikkaa auki niin avot...
http://vianor.fi/raskaat_pintamallit?kayttokohde=11179611
Deutsissa oli continental SVT kumit alla (540/28 ja 650/38) niin se ainakin oli hyvää että olivat puoli senttiä leveämmät kuin kyljen ilmoitus... Mutta eivät kestäneet kivikossa yhtään ja möykyttivät ihan helvetisti :P