Ei minullakaan V8 mallia ole vaan se edellinen LC100. "Ilmajouset", automaagi ja 4.2 litran suora kuutonen.
Edessä on vääntösauvajouset ja takana kierrejouset mutta osan kuormasta kantaa iskarit joiden nestepainetta säädetään pumpulla. Samalla hoituu auton asennon, ajokorkeuden ja jousituksen jäykkyden säätö. Automatiikka pitää maavaran samana kuormasta riippumatta.
Mukavan ja turvallisen oloinen. Uskomaton vetokyky, kun on tullut noukittua kanssa-autoilijoita ojasta. Tie oli niin liukas ettei jalkaisin meinannut pystyssä pysyä mutta 407 Pösö nousi syvästä ojasta ilman että Cruiserin rengas olisi pyörähtänyt kertaakaan tyhjää.
Kärryn vetoon unelmapeli, kulkee vakaasti ja voimaa riittää. Painavin kuorma on ollut 3500kg venetraileri joka tuli nikottelematta perässä, vaikka viimeiset 200 kilometriä mentiin auraamattomalla (moottori?!) tiellä johon oli satanut liki 20 senttiä lunta.
Kooltaan tuo V8 on samanlainen mutta kaikkea on enemmän; varustelu on vielä parempi ja tehoa enemmän pienemmällä kulutuksella. Tekniset perusratkaisut ovat ilmeisesti uudessa mallissa melko lailla samat kuin tuossa edellisessä.
Vaikka auto on mitoiltaan iso, se on silti vaimon suosiossa, koska sieltä näkee hyvin.
V8 mallia olen koeajanut aikoinaan ja oli hyvin tutunoloinen. Tosi hiljainen, edes kasikoneen ääntä ei kuulu mikä voidaan ehkä laskea miinukseksi
Myyjä halusi 100 tonnia väliä niin jätin vaihtamisen sikseen