Niin kyl musta tollaset +50% on aika älyttömän kuulosia etenkin jos liikutaan mallisarjojen yläpäässä..
Harva isompi nykyvehje tuollaista ongelmitta kestää, jos sitä tehoa oikeasti käytetään. On niin tarkkaan suunnittelussa optimoitu että kasvunvarat on niistetty pois. Toinen juttu sitten jos sen ei tarvitsekaan kestää kuin 1000-2000 h yhdellä rempalla, ja sitten nettikoneeseen tyrkylle..
Mega Valmetteja ja 12- ja 14-alkuisia Zetkoja ym ei lasketa nykyvehkeiksi..
Parhaiten kestää jos tehosta menee puolet voimanotosta, puolet pyöristä ja loput hydrauliikasta, ei hätäänny kuin moottori. Niin mitkä loput - uutta matematiikkaa...
Taitaa olla nuo vanhat itä- ja jenkkivehkeet ainoita joita voi melko surutta piristellä. Harkovin T150 ovat vaihdelleet tykkänään Scanikan koneita, teho muuttunut 170 hv --> 400 hv ja ilmeisesti voimansiirto kestää ilman muutoksia tehdä jatkuvasti oikeita töitä tuollakin teholla. Urheiluhenkiset ottavat sitten enemmän.
Työnteko mokomalla saattaa muutenkin hiukka urheiluhenkeä vaatia - kuljettajan olojen suhteen. En ole koskaan päässyt kokeilemaan vaikka mieli tekisi :-)
Ehkä minä vielä ehdin nähdä säädettävän sähköisen voimansiirron lyövän itsensä läpi - ainakin ulosoton osalta. Ei se varmaan lumilingossa hyödytä, enemmän härveleissä joissa on paljon pyöritettävää ja säädettävää, läjittäin kulmavaihteita ja akseleita. Tai sitten kevyissä koneissa, esim ruiskut.