Harjateräksellä perästä tökkien, ruuvimeisselillä kohlinten päältä auttaen, sillä ne aukeaa kovalla työllä. Sitten muovipintainen vaijeri tai kiilahihna kohlimen sisälle, ongelmaa ei enää tule.
Juuri näin!
Ensin kohlintilan takaa luukku auki, silppuri eteen, sitten kömmitään silppurin torven päältä kohlinten päälle, josta käsin pitkällä ruuvimeisselillä lykitään vähää kerralla tavaraa taakse päin. Välillä kannattaa puhaltaa enimpiä irrallisia vihneitä paineilmalla ja pyörittää koneistoa. Mikäli kohlimet eivät ole kovin pahoin tukossa, voi yrittää lykätä vihneitä laudalla kohlintilan luukun kautta kohti kelaa, mutta jos tämä ei toimi kömmitään takaisin kohlinten päälle. Seulojen takaosan kohdalla, kohlinten pohjassa olevat luukut kannattaa myös avata.
Jos taas kohlimet on oikein kunnolla etuosaa myöden tukossa, kömmitään takaosan avauksen jälkeen säiliön pohjaluukun kautta kohlinten etuosaan, kelan ja kohlinten päällä olevien "pöyhimien" väliin. Tässä vaiheessa voi miettiä mitä pahaa on elämässään tehnyt!
Lopuksi lisätään jokaisen kohlimen pohjaan kiilahihna!
Ai että mistäkö tiedän tämän..?