Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ääliömäistä potaskaa...  (Luettu 15381 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Sängyssä pitää ohjata ja neuvoa emäntää, lypsäjää ja kiiman tarkkailijaa.

***Elikkäs siinä sängyssä on isännän lisäksi 3 ihmistä?

***Emäntä on nainen, mutta lypsäjä ja kiimantarkailija voi olla kumpaa sukupuolta tahansa?
Kui mää ain olen paras?

sorkkahessu

  • Vieras
mene aukki.....
Mene Aukki navettaan pariksi viikoksi . Oli hyvä tutustua navetta työskentelyyn 10 v .

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Veeti(eemeli)-pelle täällä paukuttaa turpaansa toisten työajasta vaikka itse kuittaa koko vuoden 3 kk ponnistuksella, kannatasko edes joskus katsoa peliin ;D ;D ;D ;D
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Jooo, Aukki maidontuotannossa on yleensä kaksi ihmistä tilan töissä, joten jo 1600 miestunnillakin tulee työtunneiksi 3200 tuntia, mutta aika harvalla isännällä ne tunnit tuohon 1600 sentään jää, kun ei ole niitä palkallisia lomia.

Minulla ei kyllä ole noin paljon työtunteja, olen vaan niin senverran vissiin laiskan sorttinen ...
Sanoisin että vuositasolla ehkä teen noin 1200-1400 tuntia, en varmaan enempää, jos sitäkään ....

Oletko varma että tossa ei ole jo agronetin tunnit mukana? Kun viestien määrästä ja kellonajasta ja lähes päivittäisestä aktiivisuudesta niinkin voisi päätellä? Tosin on ihan suoraan myönnettävä että kun vertailee tuossa alla olevia leikkaa ja liimaa -juttujani omiin työtunteihini eli palkkatyö 1600-1800 jossa ylitöistä ei makseta kun on sellaisessa asemassa ja sitten siihen tilan tunnit päälle jolloin ollaan aika lähelle 2500 tuntia niin kateeksihan tuo käy, noilla tunneilla tuollaiset ansiot sekä muusta kuin maataloudesta että maataloudesta.


Kyl toi emo-heikki taitaa olla ihan mela-miehiä. Meinaan sillä viisiin että kuten AimoMelakin niin on ihan osa-aikainen jolla taitaa olla että maatalous on luettavissa vielä enemmän harrastukseksi kuin AimoMelalla. Näin vähän veikkaisin. Lähes kaikki teettää urakointina ja rotunakin on valittuna sellainen joka ei hoitoa juurikaan tarvitse eli työn määrä on minimoitu. Kirjoituksissaan kyllä pyrkii kovasti antamaan toisenlaista kuvaa ja kovasti tukia (varsinkin pohjoisen) puolustamaan. Tukia tosin taitaa saada enemmän kuin AimoMela kun noi pohjoiset tuet on niin hyytäviä ja siksi ehkä niitä kovin puolustaakin. Mutta juuri kehui saaneensa jossakin viestissä mätkyjä olikos se 13.000 euroa. Aika hyvin pitää olla jos on saanut verottajalta huijattua mätkyiksi puolet veroista niin se tarkoittaisi sitä että veroja olisi tullut kokonaisuutena maksettua noin 30.000 euroa. Joka tarkoittaisi jotain 70.000 euron tuloja ja todennäköisesti suurin osa  muualta kuin maataloudesta. Minimissään noin 40.000 euron tuloja. Tuossa 40 - 70 haarukassa liikutaan niin ei olla kaukana. Ja kuten minullakin niin veikkaan että myös emo-heikillä suurin osa veroista muista kuin maatalouden tuloista.

En kommentoi sen enempää omia asioitani, maataloudesta ei ole mätkyjä tullut eikä tule tänäkään vuonna ???? Tämä on vapaa maa, täällä saa tuhota ansionsa miten haluaa.


Löytyihän se mätky-juttukin? Ja tosiaan minä yksinkin "tuotan" yhteiskunnalle, jos vaimo lasketaan mukaan niin kun se on suurituloisemmassa palkkatyössä niin perhekuntana taidetaan hyvinkin tuottaa yhteiskunnalle?

Niiin, sinähän sitten et ilmeisesti elä yhteiskunnan siivellä, kuten ei muutkaan etelän viljelijät vai ????
Buahhahhahhahhahhah .....

Niin, miten se nyt olikaan? Minä etelän (osa-aika)viljelijänä ja viljanviljelijänä maksan kokonaistuloistani vuodessa enemmän tuloveroa kuin saan maataloustukia. Minun taseeni yhteiskunnan kannalta on siis positiivinen eli minä tuotan yhteiskunnalle. Miten sinulla olikaan? Saatko verotettavaksi tuloksi jäämään tukien verran? Joista sitten maksat sen tuloverosi jonkun prosentin mukaan?

Jooo, kyllä minullekkin mätkyjä tuli, noin 13 000 €, tosin ei maataloudesta ????
Ero on vaan siinä, että minä en istu katetussa pöydässä, kuten sinä teet palkansaajana ja vikise, että joku muu elää muka minun siivellä ????


Sitten vielä ainoa asia joka sinulle merkitsee on pohjoisen tukien "oikeus" ja higland cattlen paremmuus. Ihan kuin edes tietäisit muista roduista mitään.

Kuule hei sellainen ei ole vielä lähelläkään maanviljelijää joka "viljelee" vajaata 10ha vuokramaita. Vielä vähemmän maanviljelijän tekee muutaman kymmenen highland cattlen pitäminen metsässä.
Kyllä kuule se oikea maanviljelys on ihan jotain muuta.

Tuli sinällään mieleen tuolle luomuilijalle valitettava tosiasia tässä. Noista pohjoisen tukien oikeutuksesta ja muusta. Että nykyisellä tukipolitiikalla taitaa olla niin että emo-heikki valitsemallaan strategialla tekee parempaa tulosta tunnin työllä päivässä eli kuten itse on jossakin viestissään on kuvannut "käyn viemässä yhden palleron elukoille ja tarkistan että vettä ja elukathan ei tarvii suojaa vaan ulkona koko ajan" tuollaisella systeemillä verrattuna esimerkiksi Paalinpyörittäjään joka etelän tukitasoille joutuu oikeasti tekemään pitkää päivää ja ihan oikeasti yrittämään. Mutta tälle ei voida mitään, niin kauan kuin tukipolitiikassa on sisällä nykyiset vääristymät jotka siirtävät tuotantoa pohjoiseen koska se kannattaa siellä paremmin niin tämä on tilanne. Tärkeintä ei olekaan se että tuotetaan paljon ja tehokkaasti vaan tärkeintä on maksimoida tuet sopivilla eläinmäärillä, sillä tuleeko esimerkiksi vasikoita ja lihaa ei olekaan niin väliä?


Just, just, tukielätti!

No, minulla on senverran kumminkin työkokemusta eri aloilta, että osaan organisoida töitä vähän tehokkaammin, kuin moni muu, yleensä ottaen vuosittainen työaikani pyörii siinä ehkä 1200-1400 tunnin kieppeillä maataloudessa.
Ensi kesänä menee varmaan vähän enempi, kun meinasin raivata peltoa 20 hehtaaria ????

Selitäppäs hiukan tarkemmin. Käsittääkseni sinulla on kaikkiaan noin 20 päätä highland cattleja ja vajaa 10ha peltoa, jotka nekin kaikki vuokralla. Elikkä kerroppa hiukan tarkemmin mihinkä saat kulumaan 1200-1400h vuodessa. Et ainakaan työn tekoon. Hei!! Pikkusen alkaa nuo puheesi vituttamaan viljelijää, joka on hankkinut tämän alan kunnon koulutuksen ja kaiken lisäksi on tehnyt tätä työtä ammatikseen kauan.

Olen kuule monesti ihmetellyt miksi tuollainen pari vuotta maataloutta harrastanut harrastelija esiintyy jatkuvasti täällä alan ammattilaisten joukossa kaiken tietävänä kaikkienalojen erikoisasiantuntijana. Vaikket todellisuudessa tiedä/ymmärrä maataloutta tarkemmin alkuunkaan. Sitten vielä ainoa asia joka sinulle merkitsee on pohjoisen tukien "oikeus" ja higland cattlen paremmuus. Ihan kuin edes tietäisit muista roduista mitään.

Saatko kenties jonkunlaisia kiksejä siitä, että esiinnyt yhtenä maanviljelijänä muiden joukossa. Eli olet sellainen vannabee maanviljelijä, eli vähän niin kuin kolleega oikeille viljelijöille. Kuule hei sellainen ei ole vielä lähelläkään maanviljelijää joka "viljelee" vajaata 10ha vuokramaita. Vielä vähemmän maanviljelijän tekee muutaman kymmenen highland cattlen pitäminen metsässä.
Kyllä kuule se oikea maanviljelys on ihan jotain muuta.



Jaaha Melamies vetäisi jälleen palstalle omat "kootut teoksensa", tämä on vähänniinkuin mitämissämilloin kirja, tasasin väliajoin tulee uusi painos ....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Oho. Tuo 1100 h vuodessa tuon otsikon alla on kyllä aika tajuton määrä. Ja tämä on siis keskimäärin? Muistan "tarkastuskarjakko ajoiltani" että laskelmiin merkittiin tuon otsikon alle pikkutilalla 80 tuntia ja "isolla tilalla" jopa 200 tuntia. Eli jos tuo 1100 tuntia on keskimäärin niin jotkut johtavat ja suunnittelvat siis yli 2000 tuntia vuodessa. Ehtiikö siinä sitten enää töitä tekemäänkään.. Ei ihme että kannattavuuskertoimet ovat alhaalla jos tällainen työkertymä hyväksytään mukisematta mukaan.

Mistä hitosta näitä laskelmia aina löytyy? Voiko joku iso maitotilallinen kertoa oman vuosittaisen "johto- ja suunnittelu työmääränsä" vähän verrokkina? Voiko tämä 1100 tuntia pitää paikkaansa?

fiurio

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.

Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.

Veeti

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.

Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.

Konkurssin kautta

Aulis Anttila

  • Vieras
Raaka-Rolle...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.
Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.

Joo... Reaganin menetelmä ei toimi Suomessa... jenkkilässä Raaka-Rolle putsasi lennonjohtotornit.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.

Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.

On se laillinen, esim. Sonera aikanaan organisoitiin tuolla tavalla uudelleen, kun yli 70 %:tia porukasta piti laittaa ulos, että yhtiö saataisiin kannattavaksi, niin se tehtiin niin, että kaikille annettiin lopputili ja usiin tytäryhtöihin sitten palkattiin työvoima tarpeen mukaan.

Aulis Anttila

  • Vieras
Finskin konkka...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.
Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.
Konkurssin kautta

Ei Finski konkkaan mene... isot - valtion omistamat - lentoyhtiöt odottelevat ns. kieli pitkänä koska Suomen valtion on pakko myydä  :o :o :o :o

Veeti

  • Vieras
Vs: Finskin konkka...
Mitä tarkoitat palkansaajan vastuulla? Ihan uusi termi.

Tässäkin on aika paljonkin vaihteluja palkansaajista riippuen. Esimerkiksi Aimon homma on sellainen että töpeksintä näkyy aika lailla heti firman tuloksessa. Firman kannalta siis varsin ei-toivottavaa. Jos Aimo haluaa pitää palkkatasonsa ja työpaikkansa niin Aimon on syytä tuntea vastuuta tekemästään työstä. Muuten ensin lähtee palkka ja sitten lähtee työpaikka. On tietysti paljon sellaisiakin palkansaajia joilla ei paljon vastuuta ole mutta ei pidä yleistää.

Tarkoitin vastuulla lähinnä korvausvelvollisuutta,ääriaesimerkkinä  tämänhetken tilanne H:ki-Vantaalla.Jos kerran tahallaan aiheutetaan työnantajalle
taloudellisia tappiota,sekä imagohaittaa,niin taksilaskujen maksajana kuuluisi olla nämä ay hengessä toimivat tyhjäpäät.

Itsekkin työantajana olen niin monta kertaa saanut todeta,että kun joku huolimattomuuttaan jotain rikkoo,niin ainut mitä todetaan  on ,Oho,en mä tahallaan.ja homma jatkuu,niin kuin mitään ei olis tapahtunu.Työnantaja vain tekee taas palkatta muutaman tunnin,koska AY väki ei vastuuta tunne.

Finnairilla on vaikeuksia henkilökunnan sitouttamisessa kustunnusjahtiin, jolla firma piti pelastaa, nyt näyttää siltä että tästä tuleekin tavallista kallimpi "jahtireissu" ....
En tiedä, onko vika toimivassa johdossa, vai ammattiliitoissa, mutta jostakin ihmeen syystä nyt ei oikein puhuta samoista asioista, voisi sanoa ettei synny hedelmällistä keskustelua ....

Its ratkaisisin tämän pattitilanteen sillä tavalla, että antaisin potkut kaikille, niin johtajille kuin työntekijöillekkin ja palkkaisin kokonaan uudet tilalle, erillaisiin tytäryhtiöihin, joista jokaisen olisi tultava toimeen omillaan, eli tekisin Finnairista vain sellaisen konsernin pääyhtiön, joka hallinoin brändiä, mutta ei tee mitään muuta, kaikki toiminnot olisi tytäryhtiöissä ja jokainen yhtiö eläisi omalla tulovirrallaan tai kuolisi pois.
Tämä Sinun ratkaisusi ei ole ihan laillinen... Ja voisi olla että lakkoase iskisi aika lujaa.
Konkurssin kautta

Ei Finski konkkaan mene... isot - valtion omistamat - lentoyhtiöt odottelevat ns. kieli pitkänä koska Suomen valtion on pakko myydä  :o :o :o :o

Niinpä

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
siellä sossut ja kakolit saa rauhassa

tuhota yhtiön
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ääliömäistä potaskaa...
Sellaista puheen aihetta ei näemmä olla keksittykään ettei aihe menis maatalouden tukii jotenkin .

Päättäisin tämän Etelä-Pohjammaalla sanottuun : Piruako kadehtivat joka paikassa on lemmuja joskus ollu , pitikö pois laittaa .