Ei oo Valtra ku Wanha 700 Valametti, mut lämmitin on. Ollut muutaman talven lämmityslaitteen letkussa lämmityslaitteen "paikalla", kun lämmityslaitteesta on aika muuten jättänyt (härvelin vm. 1971). Ei se letkulämppäri ohjaamossa ole, vaan roikkuu letkujen varassa moottorin sivulla.
Alkuperäinen lämmitin oli ollut alavesiletkussa ja hajonnut vuonna x. Ikävä kyllä sellaisia isoon letkuun sopivia sai vielä kymmenen vuotta sitten eli ostin silloin uuden, mutta ei se kauaa kestänyt. Tää nykyinen pikkuletkuun asennettu on ollut jokusen vuoden.
Yleensä toimii hyvin. Lämmitys olisi tarpeen, vaikka vain kerran päivässä tarvitaan. Traktori käyttää pienpaalisilppuria, jolla kuivitetaan siilokarsinaa. Lämmitysaika yleensä klo 16.30 - 21.30.
Lauantaina lämmitti normaalisti. Sunnuntaina ei ollut lämmittänyt, mutta sain parilla akulla ja pakkosyötöllä veivattua käyntiin. Maanantaina lämmitti normaalisti. Tiistaina taas kone kylmänä ja pakkastakin illalla yli kakskymmentä, niin eipä lähtenyt käyntiin. En uskaltanut jättää yöksi lämmitykseen, joten aamulla taas kytkin lämmityksen. Jospa se siitä iltapäivällä.
Syksystä asti lämmitetty ja toiminut pääosin ok. Mitä sen nyt täytyy kiukutella pakkasella?
Autonmoottorin öljypohjaan liimattu elementti on vain vähän tyhjää parempi. Toimii, kun lämmittää koko päivän. Mutta sen te jo tiesittekin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...