Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ht - 12.11.17 - klo:19:53
-
Jopas jotakin.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.213129
-
"Viinitarhatraktoreissa parhaaksi arvioitiin Fendtin Vario"
No toi ollaan kyllä tiedetty ;D ;D ;D
-
Aika siirtää valmistus pois Suomesta niin ei tarvi tommosia "noloja uutisia" lukea.
-
Uolevilta ostin ensimmäisen venttini jo Oksasen aikoihin, sittenhän hänellä oli itsellään maahantuontikin aikoinaan, ja esim varaosahuolto pelasi tosi hyvin.toista tahtoo olla nykyään..
-
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
-
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
Eikös se muuten jo aika hyvä ollut, tuo käsinoja vaan oli tuulahdus menneestä. Vielä kun sen varion saisi konsernista, niin olis portaaton vaihtoehto olemassa.
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
-
Toisille se ei kelpaa mikhään...
-
Toisille se ei kelpaa mikhään...
varmasti kova pala näille saksan ihailijoille kun mersujaki jo tekevät suomessa, kyllä mamujen saksassa tekemä vaan on hyvempi :) ;) :D ;D
-
Historiaa tuontevat tietävät, että Opel Kadett valittin "Vuoden autoksi 1985"
Lähihistoriaa tuntevat tietävät, että kyseessä on ollut paskin auto jopa KOKO OPELIN historiassa ;D ;D ;D
-> se näistä palkinnoista siis
-
Historiaa tuontevat tietävät, että Opel Kadett valittin "Vuoden autoksi 1985"
Lähihistoriaa tuntevat tietävät, että kyseessä on ollut paskin auto jopa KOKO OPELIN historiassa ;D ;D ;D
-> se näistä palkinnoista siis
Tuulilasin toimittajat ajoivat 10000km käytetyllä eräässä juttusarjassa. Eräs myyjä oli sanonut "Ruostewtta ei juuri kadetista löydä!" Toimittaja veisteli "Ruosteetonta kadettia ei juuri löydä!"
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
Kyllä nuo uudella käsinojalla varustetut kilpailee ihan samassa luokassa muiden kanssa. Se portaattoman lootan puute ajaa valitsemaan muun kuin suomalaisen vaihtoehdon.
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
Kyllä sillä merkitystä on, kun kaikki tärkeä löytyy sieltä käsinojasta.
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
Kyllä nuo uudella käsinojalla varustetut kilpailee ihan samassa luokassa muiden kanssa. Se portaattoman lootan puute ajaa valitsemaan muun kuin suomalaisen vaihtoehdon.
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
Kyllä sillä merkitystä on, kun kaikki tärkeä löytyy sieltä käsinojasta.
No itse asiassa ei.
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
Kyllä nuo uudella käsinojalla varustetut kilpailee ihan samassa luokassa muiden kanssa. Se portaattoman lootan puute ajaa valitsemaan muun kuin suomalaisen vaihtoehdon.
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
Kyllä sillä merkitystä on, kun kaikki tärkeä löytyy sieltä käsinojasta.
No itse asiassa ei.
Itse asiassa kyllä. Fendtit, JD:t ja Caset on kokeiltu, eikä kyllä tarvitse Valtralla niiden ajomukavuudelle tai käyttömukavuudelle hävetä. Massikka on jäänyt jalkoihin jo aikoja sitten.
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
Kyllä nuo uudella käsinojalla varustetut kilpailee ihan samassa luokassa muiden kanssa. Se portaattoman lootan puute ajaa valitsemaan muun kuin suomalaisen vaihtoehdon.
kiva kun traktori valitaan nykyään käsinojan perusteella. itellä tuo ei paljon vaikuta.. noooo, eipä ole valtuakaan.
Kyllä sillä merkitystä on, kun kaikki tärkeä löytyy sieltä käsinojasta.
No itse asiassa ei.
Itse asiassa kyllä. Fendtit, JD:t ja Caset on kokeiltu, eikä kyllä tarvitse Valtralla niiden ajomukavuudelle tai käyttömukavuudelle hävetä. Massikka on jäänyt jalkoihin jo aikoja sitten.
Katoppa tuota valmetin käsinojaa.
Siinä ei ole yhtään selvyttä. Kamalasti samanlaisia nappuloita ahdettu pieneen tilaan.
Toiminnat pitää löytää katsomatta. Nyt niitä joutuu varmasti etsimään myös näköaistilla. On aivan turhaa pakata kaikkea mahdollista paskaa samanlaisin kytkimin tuohon käsinojaan.
Erilaiset kytkimien ja vipujen muodot helpottavat käyttäjää löytämään oikeat toiminnot hetkessä.
Valmetti on ollut 02 sarjan jälkeen lähes epäergonomisin paskakasa itäkoneita lukuunottamatta. Joku helvetin nurmikonleikkuu jossain vuoristo-Suomessa ei tarvitsisi edes tuollaisia toimintoja.
-
Tuossa ei kyllä ole mitään epäselvää. Hydrauliikan ulostulotkin voit ohjata toimimaan mistä tahansa hydrauliikkavivusta, tai vaikka joystickista. Tasauspyörästönlukon nappia ei esimerkiksi tarvitse kuin kahdesti, kun käyttää automaattipuolta, suurin osa noista kalvotetuista napeista on sellaisia joita painetaan kerran työn alkaessa ja toisen kerran kun vaihdetaan lokaatiota.
(https://www.farmersjournal.ie/WEBFILES/000/303/287/819542-303287.jpg)
-
Kyllähän nuo ihan kivoja voivat käyttää olla.
Toivottavasti on myös tehty kunnolla ja kunnon komponenteista.
Ettei viiden vuoden päästä
- joku kaapelinippu ole hiertynyt ja murtunut penkin ja muun koneen välistä
- ohjaamon alla liittimet hapetu siitä että kone seisoo ulkona syyssumut, lumimyräkät ja roiskuvat suolasohjot
- potikat, näytöt ja kytkimet ala heti pätkiä ollessaan välillä auringossa kesän helteessä ja talven pakkasessa
- hydrauliikan sähkölohkot ja vastaavat eivät muodostu tyyppiviaksi
Ja vaihdettavat varaosakokonaisuudet ovat tolkun hintaisia ja niitä saa vielä vanhempaankin koneeseen.
Nämä kommentit pätevät kaikkiin merkkeihin, ei ainoastaan Valtraan.
-
Tuossa ei kyllä ole mitään epäselvää. Hydrauliikan ulostulotkin voit ohjata toimimaan mistä tahansa hydrauliikkavivusta, tai vaikka joystickista. Tasauspyörästönlukon nappia ei esimerkiksi tarvitse kuin kahdesti, kun käyttää automaattipuolta, suurin osa noista kalvotetuista napeista on sellaisia joita painetaan kerran työn alkaessa ja toisen kerran kun vaihdetaan lokaatiota.
(https://www.farmersjournal.ie/WEBFILES/000/303/287/819542-303287.jpg)
No mitä helvettiä ne turhaan siinä ovat. Kaikki harvoin käytetyt nappulat voisivat olla jossain muualla. Onhan se kivaa, kun kaikki on saatu känniväylän kautta hienosti toimimaan. Ja toisin sanoen hajoamaan. No joo, se on nykykoneiden ongelma.
Kaikki turha pois sieltä, mistä ohjataan jotain työkonetta. Työvaloille omat katkaisijat, koska hytissä tilaa riittää.
Mitä järkeä on käyttää känniä joka paikassa, kun tiedetään ettei se sovi kaikkialle? Se kännijännite on aivan liian pieni toimiakseen luotettavasti paskaoloissa.
-
Ne namiskat on tarkkaan harkittu sillä mielellä,että vannapii-captainkirkit saavat niistä kicksejä
8)
-
Valmetin ergonomia on täyttä paskaa. Aaton tuomissakin on edelleen parempi.
Eikä ollut turhaa automatiikkaa viemässä tehoja /polttoainetta. , ei hapettuvia antureita,
-
Tuossa ei kyllä ole mitään epäselvää. Hydrauliikan ulostulotkin voit ohjata toimimaan mistä tahansa hydrauliikkavivusta, tai vaikka joystickista. Tasauspyörästönlukon nappia ei esimerkiksi tarvitse kuin kahdesti, kun käyttää automaattipuolta, suurin osa noista kalvotetuista napeista on sellaisia joita painetaan kerran työn alkaessa ja toisen kerran kun vaihdetaan lokaatiota.
(https://www.farmersjournal.ie/WEBFILES/000/303/287/819542-303287.jpg)
Lusikka senverran soppaan, tarviiko valot olla käsinojassa? Näkyy siinä olevan äänenvoimakkuuden säätöjäkin. Happamia sano kettu... :)
-
Tuollaisia näppäimistöjä rakennellaan traktoreihin jotta kuluttajille ja poliitikoille saataisiin luotua kuva että "maatalous on vaikeaa ja investointeihin menee paljon rahaa" 😂😂😂
-
Komppaan edellisiä kommentoijia tuossa nappien&vipstaakien ahtamisessa pienelle alalle. Ihan henkilökohtaisesti tahdon sellaisen että käsi löytää katsomatta mitä milloinkin tarvis painella tai vedellä. Myös tykkään kätöseni käsinojalle laskea ilman pelkoa mitä siitä seuraa.
Mutta ajoin tuommoista,ilman isoa telkkaria olevaa mallia,itseasíassa tykkäsin,sillee loogisesti pelasi,ainoo miettijä oli se pikavaihdeautomaatti Ceeltä Deelle. Mutta isosti positiivinen tuntuma.
-
Uskomaton juttu, että tuollainen tatti voitti jotain palkintoja. Taisi olla vaihtoehdot aika vähissä tänä vuonna. Vai pitääkö tulkita niin, että kiitos tulikin siitä, että nuo hydrauliikan vivut on vihdoista viimein, kaikkien näiden vuosien jälkeen saatu kopioitua kilpailijoilta oikeinpäin. Olen ollut pitkään siinä uskossa, että niitä ei voi tässä merkissä käyttää kuin sivusuuntaan. Ilmeisesti Melalta tullut niin paljon palautetta, että koittakaa tehdä asialle jotain.
-
Uskomaton juttu, että tuollainen tatti voitti jotain palkintoja. Taisi olla vaihtoehdot aika vähissä tänä vuonna. Vai pitääkö tulkita niin, että kiitos tulikin siitä, että nuo hydrauliikan vivut on vihdoista viimein, kaikkien näiden vuosien jälkeen saatu kopioitua kilpailijoilta oikeinpäin. Olen ollut pitkään siinä uskossa, että niitä ei voi tässä merkissä käyttää kuin sivusuuntaan. Ilmeisesti Melalta tullut niin paljon palautetta, että koittakaa tehdä asialle jotain.
Hiukka merkin vierestä; KV nro 15 tältä vuodelta John Deere 6195M koeajajien mukaan mekaanisten hydrauliventtiilien liikesuunta saisi olla kohti kuljettajaa eikä takaikkunaa. Tällä kertaa em testissä taisi kuskeilla olla istuinkoroke käytössä, kun ei valitettu heikkoa näkyvyyttä oikealle.
Btw ohjataanko tolla tatilla vain napeista vai toimiiko se joystikkinä ?
-
Tuo nappuloiden sekamelska ja määrä on haitallista, koska jos haluat lepuuttaa kättä, on mahdollista että painat jotain nappia epähuomiossa. Naapurissa vaihtuvat tv-kanavat ja jääkaapit sammuu.
Hei valmetin ukot. Menkää kopioimaan metsäkoneiden ergonomiaa ja miettikää raktoriinnekin samanlaista "vietetään 12 tuntia tässä kopissa päivittäin" systeemiä.
Ration säätimistä volumen, träkin/kanavan vaihdon voi heivata helvettiin. Mutettaminen on hyvä juttu, mutta ei sen tarvitse käsinojassa olla. Joku perus keinukytkin jossain nopeasti huitaistavassa paikassa. Ei mitään "paina sormenpäällä tätä" -nappia. Ja jos yleensä mutettamista tarvitsee, niin puhelimen käyttö nyt on integroitavissa melkein joka ratioon.
Jalkakäyttöisiä kytkimiäkin voisi olla, varsinkin jos niitä voi ohjelmoida mille sitten tarvitsee jos tarvitsee. Esim joku cruise tai vastaava.
Ja enemmän saisi olla noita "ohi kännin kytkimiä". Varsinkin työvalojen suhteen. Sitten olisi helpompi lisätä valoja oikeisiin paikkoihin ja niihin, mitkä eivät loista konepellistä sinne tänne ja muu maisema on pelkkää yötä.
Vaikka johtomäärä kasvaakin, niin sekin on parempi, kuin kokoajanvalvova känni päällä. Hoitakoon känni sen välttämättömät toiminnat ja jättäisi päätöksen teon kuskille. Olisi vähemmän kaapeleita ja pokseja, mitä pitää vaihtaa sähkövarausten liikkumattomuuden vuoksi aina silloin tällöin.
Tai kun olisikin. Volumen säätö loppuu toimimasta, niin pitää vaihtaa joku pääperkelepoksi jonkun pintaliitoksen paskan kontaktin vuoksi.
-
Tuosta äänenvoimakkuudesta tuli mieleen, että vaikkapa b-pilariin, tai muuhun järkevään paikkaan kun saisi jonkinlaisen muhkuran, mihin kämmenen saisi tuettua, ja pari katkaisinta kylkeen, joilla saisi radion voimakkuuden ja eri kanavat selattua nätisti. Nykyradiota kun heiluvassa traktorissa säätää, niin monesti koko paska menee sekaisin.
-
Uskomaton juttu, että tuollainen tatti voitti jotain palkintoja. Taisi olla vaihtoehdot aika vähissä tänä vuonna. Vai pitääkö tulkita niin, että kiitos tulikin siitä, että nuo hydrauliikan vivut on vihdoista viimein, kaikkien näiden vuosien jälkeen saatu kopioitua kilpailijoilta oikeinpäin. Olen ollut pitkään siinä uskossa, että niitä ei voi tässä merkissä käyttää kuin sivusuuntaan. Ilmeisesti Melalta tullut niin paljon palautetta, että koittakaa tehdä asialle jotain.
Btw ohjataanko tolla tatilla vain napeista vai toimiiko se joystikkinä ?
Vastaillaas kun on muutakin heittää kuin mutua. Tuo tatti on joystick, jossa on kaksi nappia ja portaaton liukukytkin. Liukukytkimeen ja tappiin voi helposti asettaa minkä tahansa hydraulisen toiminnon (liukukytkimeen vaikka paalipihdin sulku ja avaus, tattiin muut ek-toiminnot, jos näin tylsästi ajattelee). Tai sitten laittaa nostolaitteen hallinnan tatin eteen/taakse toimintoon ja vaikka jonkun hydraulilohkon vasempaan/oikeaan toimintoon. Jos traktorissa on viisi paria hydraulilohkoja takana, niitä kaikkia voidaan hallita tuolla joystickillä. Kahden napin ansiosta tuohon tikkuun voi ohjelmoida vaikka seitsemän eri lohkoparia toimimaan kerrallaan.
-
No osaa urkurikin virsiä säestää tämmäsellä, on enempi nappeja.
(http://www.noisemademedoit.com/wp-content/uploads/2012/08/pipe-organjpg1.jpg)
Ja kyllä tämmöisen kuski varmaan Valtrankin liikkumaan saisi.
(https://i.pinimg.com/736x/ac/ae/8e/acae8e79a138ad7760cc23ad9095e734--photography-gear-flight-deck.jpg)
-SS-
-
mutta onko nuo siinä' missä kättä lepuutat sen 12- 15 tuntia päivässä? ite en näköjään voi enää valtua hankkia kun ei enää kepillä ja napeilla hoideta mitään. ja kiva kun tuo pelkän ilmapenkin johto antautuu jo muutaman vuoden kopisteluula niin miten mahtaa tuo " kaapeli"tehä ja kuin sen liitin mahtaa toimia vuonna 2022???
-
mutta onko nuo siinä' missä kättä lepuutat sen 12- 15 tuntia päivässä? ite en näköjään voi enää valtua hankkia kun ei enää kepillä ja napeilla hoideta mitään. ja kiva kun tuo pelkän ilmapenkin johto antautuu jo muutaman vuoden kopisteluula niin miten mahtaa tuo " kaapeli"tehä ja kuin sen liitin mahtaa toimia vuonna 2022???
Et sä muutenkaan ole mitään traktoria ostamassa niin mitä turhia murehdit.
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.
On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.
Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.
Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.
En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.
-
Tuossa joikkarin ympärillä olisi mukava olla tilaa kämmensyrjälle ja ranteelle. Ei ole hyötyä portaattomasta liikkeestä jos sitä joutuu kabiinin hytkyessä vääntää on/off periaatteella sinne tänne. Sinänsä hyvä, että jöykkärillä voi ohjata kaikkea mahdollista hydrauliikkaa. Niinhän se pitääkin.
Nyt se vaan on pilattu onnettomalla paikalla. Ei se, että jollakin voi tehdä mitä vaan liikkeitä hyödytä ketään, jos sitä ei voi käyttää. Kyllä tuollaisen patukan käyttöä pitäisi pystyä käyttämään koko kyynärvarsi tuettuna.
Täytyy jossain käydä kokeilemassa, mutta onnettomalta kötöstykseltä tuo tuntuu.
Hei siellä suolahdessa ukot!
Laittakaa joskus namikkoja niin, että kun kyynärvartta liikuttaa oikealle tai vasemmalle, niin aina löytyy jotain uutta namikkaa tai jortikkaa. Ettei sitä helvetin olkapäätä tarvitse kääntää pois paikaltaan.
Vähän niinkuin tuossa eräässä saman paskavirman toisessa tuotteessa.
(http://www.fendt.com/int/images/562de7140237fb7b675470d6_1445848863_web_en.jpg)
Hei, ei se kopioiminen voi olla niin vaikeaa, jos edes ajattelisi, mitä helvettiä me ollaan tekemässä.
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
Näyttää siltä että notta airbussillakin on oma “ a sarajansa “ 118 kertaa on vissiin sähkönapukka jumittanut ?
List of accidents and incidents involving the Airbus A320 family
For the entire A320 family , 118 aviation accidents and incidents have occurred (the last one being Afriqiyah Airways Flight 209 on 23 Dec 2016),
En silti sähkövaloja öljylyhtyhin majorissa vaihtaisi.
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Juu ei pösöön huoltokirja niillä on käytössä
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.
On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.
Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.
Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.
En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.
Väylä on hyvä juttu, kun anturit ovat usein niin paskalaatuista, että kokoajan joku noksi huutaa apua. Ja lentsikassa tosiaan ei hyväksytä korroosiosta tapahtuvaa vikaa tai vikailmoitusta. Jos komponentit raktoreissakin olisi yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä, niin silloin ilman muuta väyliä kannattaa johonkin käyttää. Kuten voimansiirron ja moottorin keskenäiseen toimintaan yms. anturointiin.
Mutta silloin ne olisivat liian hyviä ja varaosakauppa romahtaisi.
-
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.
Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.
-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.
On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.
Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.
Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.
En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.
Väylä on hyvä juttu, kun anturit ovat usein niin paskalaatuista, että kokoajan joku noksi huutaa apua. Ja lentsikassa tosiaan ei hyväksytä korroosiosta tapahtuvaa vikaa tai vikailmoitusta. Jos komponentit raktoreissakin olisi yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä, niin silloin ilman muuta väyliä kannattaa johonkin käyttää. Kuten voimansiirron ja moottorin keskenäiseen toimintaan yms. anturointiin.
Mutta silloin ne olisivat liian hyviä ja varaosakauppa romahtaisi.
Juu kyse on ”jälkimarkkinoininista” eli loput katteesta otetaan suunnitellun vanhentumisen kautta.
-
Airbusin tapauksessa aika vähän on täyssähköisen ohjausjärjestelmän viasta johtuvia tonttiin syöksymisiä ollut. Siinä Atlanttiin syöksyneessä koneessa , vaikka nopeusnäyttö oli jäätynyt, kone meni suunnitellusti lentotilaan, joka kuskien olisi pitänyt handlata itte. Mutta kuski vaan hidasti ja veti nokkaa ylös, vaikka oli opetettu toisin.
Vaikka se onkin vähä semmonen pösö, niin hyvin Airbussit lentää. Varmaan Valtrakin hyvin toimii, vaikk' ei lennäkään.
-SS-
-
Tuossa joikkarin ympärillä olisi mukava olla tilaa kämmensyrjälle ja ranteelle. Ei ole hyötyä portaattomasta liikkeestä jos sitä joutuu kabiinin hytkyessä vääntää on/off periaatteella sinne tänne. Sinänsä hyvä, että jöykkärillä voi ohjata kaikkea mahdollista hydrauliikkaa. Niinhän se pitääkin.
Nyt se vaan on pilattu onnettomalla paikalla. Ei se, että jollakin voi tehdä mitä vaan liikkeitä hyödytä ketään, jos sitä ei voi käyttää. Kyllä tuollaisen patukan käyttöä pitäisi pystyä käyttämään koko kyynärvarsi tuettuna.
Täytyy jossain käydä kokeilemassa, mutta onnettomalta kötöstykseltä tuo tuntuu.
Hei siellä suolahdessa ukot!
Laittakaa joskus namikkoja niin, että kun kyynärvartta liikuttaa oikealle tai vasemmalle, niin aina löytyy jotain uutta namikkaa tai jortikkaa. Ettei sitä helvetin olkapäätä tarvitse kääntää pois paikaltaan.
Vähän niinkuin tuossa eräässä saman paskavirman toisessa tuotteessa.
(http://www.fendt.com/int/images/562de7140237fb7b675470d6_1445848863_web_en.jpg)
Hei, ei se kopioiminen voi olla niin vaikeaa, jos edes ajattelisi, mitä helvettiä me ollaan tekemässä.
Käy ihmeessä kokeilemassa, yllättävän hyvin mahtuu käsi lepäämään tuossa joykkarin oikealla puolella. Ei tuo Fendtinkään ratkaisu ole niin hyvä, Jontikassa ehkä paras. Massikassa ei tarvitse huolehtia, että painelisi vääriä nappuloita, mutta on se kyllä aika jälkeenjäänyt.
-
Toisille käyttäjille tuollainen hyvä ja toisille huono. Jos työkseen urakoi traktorilla esim kunnalle lumen aurausta jne, on tuollainen hyvä. Sit kun kone on taas maatilan käytössä ja konetta käyttää kuka milloinkin, välissä vanha isäntä joka ei ymmärrä säädöistä mitään ja välissä se alaikäinen joka kaataa energiajuomat sähkölaitteille voi olla hankalempaa. Itsellä suurin ongelma on se että kädet on aina likaiset ja se lika kantautuu tuohon sähkö helvettiin. Pitäis olla käsien pesu paikka rappusten vieressä.
-
ollaanko me vähän jäävejä puhumaan tuommosesta kun tällä hetkellä agronetin sivusta mahtuu vain kolmasosa ruudulle :-\ :-\ :-\ :-\
-
ollaanko me vähän jäävejä puhumaan tuommosesta kun tällä hetkellä agronetin sivusta mahtuu vain kolmasosa ruudulle :-\ :-\ :-\ :-\
Onko sulla pienempi ruutu kuin valtrassa ;D
-
Toisille käyttäjille tuollainen hyvä ja toisille huono. Jos työkseen urakoi traktorilla esim kunnalle lumen aurausta jne, on tuollainen hyvä. Sit kun kone on taas maatilan käytössä ja konetta käyttää kuka milloinkin, välissä vanha isäntä joka ei ymmärrä säädöistä mitään ja välissä se alaikäinen joka kaataa energiajuomat sähkölaitteille voi olla hankalempaa. Itsellä suurin ongelma on se että kädet on aina likaiset ja se lika kantautuu tuohon sähkö helvettiin. Pitäis olla käsien pesu paikka rappusten vieressä.
Kosteuspyyhkeitä oven viereen, ei sitä paskaa tarvitse kantaa vanhaankaan koneeseen.
-
Pesee kädet kun tulee poppia kuuntelemasta ::)
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711142200531230_vd.shtml
-
Mulle tulee uusi Valtra A134 traktori viikolla 51 tai 52, pitääkö verottajan vaatiman käyttöönoton vuoksi rekisteröidä tänä vuonna että saa tämän vuoden verotukseen vai riittääkö että traktori tulee tilalleni ennen 31.12.2017 ja rekisteröin Valtrani vuoden 2018 puolella. Voisitteko hyvät agronettiläiset vastata, kysyin asiaa MTK:n veroasiantuntijalta, eikä pystynyt varmuudella vastaaman tähän uuden traktorin käyttöönottoon vuodenvaihteessa suhteessa verotuskäytäntöön jos siirtää rekisteröinnin seuraavalle vuodella.
-
Mulle tulee uusi Valtra A134 traktori viikolla 51 tai 52, pitääkö verottajan vaatiman käyttöönoton vuoksi rekisteröidä tänä vuonna että saa tämän vuoden verotukseen vai riittääkö että traktori tulee tilalleni ennen 31.12.2017 ja rekisteröin Valtrani vuoden 2018 puolella. Voisitteko hyvät agronettiläiset vastata, kysyin asiaa MTK:n veroasiantuntijalta, eikä pystynyt varmuudella vastaaman tähän uuden traktorin käyttöönottoon vuodenvaihteessa suhteessa verotuskäytäntöön jos siirtää rekisteröinnin seuraavalle vuodella.
Soita verotoimistoon, sieltä saat varmasti oikean vastauksen, mutta uskoakseni kone pitää virallisen termistön mukaan ottaa käyttöön saavuttuaan tilalle tämän vuoden puolella niin saa tämän vuoden verotukseen, ja käyttöönotto suljetulla yksityisalueella ei vaadi rekisteröintiä.
-
tuo traktorin rekisteröinti ei kait ihan välttämätön juuri tuon edellä sanotun takia mutta käyttöön otto on tehtävä tämän vuoden puolella jos meinaa tälle vuodelle poistoja hyväksyttää... ainakin aikasemmin oli kun ite moista harrastin.
-
ja mikswei mulla olis ostohousuja traktorin suhteen, jos vain sopiva ja miun käyttöön sattuva yksilö löytyis? tuo nyyn temppuilu alkaa pikkasen nyppiä jo.
-
Hyvä on, siis riittänee että laittaa jonkun työkoneen tai peräkärryn uuden Valtrani perään ja se tulee käyttöönotetuksi ennen vuodenvaihdetta, Valtran konemyyjän kanssa so***** maksupäiväksi 29.12.2017 ja uuden mallisarjan A134 Valtrani pitää ehdottomasti olla tilalleni tämän vuoden puolella.Tiukkaa tekee sillä uutta Valtra A sarjaa aletaan tehdä vasta joulukuun puolivälissä, vaikka lokakuussa sanottiin että valmistus alkaa marraskuun lopussa.
-
Oho ylläpito tähdittänyt kirjoittamani SO***** sanan
-
Mitä ihmettä sopimus sanan verbi tähditetty , miksi ??????
-
Mitä ihmettä sopimus sanan verbi tähditetty , miksi ??????
"v1ttu" on se salaisuus, oli sitten sanan alussa, lopussa tai keskellä, herk.u.l.l.i.n.e.n kanssa sama homma.
-
Mitä ihmettä sopimus sanan verbi tähditetty , miksi ??????
"v1ttu" on se salaisuus, oli sitten sanan alussa, lopussa tai keskellä, herk.u.l.l.i.n.e.n kanssa sama homma.
Tuossa yllä tuli jo vinkki, miten sen tähditysautomaatin voi kiertää. Ylimääräinen väli, piste, tai i:n tilalle 1 tai v:n tilalle kaksois-w
-SS-
-
miten aattelit tuon kiireellä kasatun koneen takuun kanssa menetellä? onko se parempi kuin nensi vuonna ostettu koneen takuu? muistan erään isännä joka osti tuollaisen nolla-sarjan koneen. ei ihan tyytyväinen-
-
miten aattelit tuon kiireellä kasatun koneen takuun kanssa menetellä?
Tuskimpa ne on tehtaalla tietoisia, tai kiinnostuneita, ostajan kiireestä. Myyjä myy ja kone tulee sitten joskus.
-
mutta kait sitä nyt suomalainen kone laitetaan ajallaan kasaan.. jos kerran kauppaehtoihin pistetty.
-
Toivotaan niin ostajan kannalta.
-
onko sopimuksessa mahollista sanktiopykälää toisin tapahtuvaa varten?
-
Mulla oli edellinen Valtra A93 ja oli vähän turhan alitehoinen kone, joten päätin vaihtaa isoimpaan uuden mallisarjan A134 Valtran, kun sain sopivalla välirahalla kaupat tehtyä, vähän arveluttaa kun on ensimmäisiä uuden A mallisarjan koneita, kävin tätä katsomassa koneagriassa Tampereella ja vaikutti ihan hyvältä koneelta, saa nähdä tuleeko uuden mallisarjan vikoja, mutta on ainakin 3 vuoden takuu ja on kova luotto Valtran traktorina, tosin ihmetyttää että uudessa A sarjassa on Kiinan agcon tehtaalla tehdyt moottorit eikä linnavuorelaisia moottoreita (samaa ihmetteli Valtran konemyyjän) ja sain kuulla Valtran myyjältä että uuden mallin valmistuksen viivästys johtuu siihen vielä tehdyistä muutoksista.
-
Mitä ihmettä sopimus sanan verbi tähditetty , miksi ??????
"v1ttu" on se salaisuus, oli sitten sanan alussa, lopussa tai keskellä, herk.u.l.l.i.n.e.n kanssa sama homma.
Tuossa yllä tuli jo vinkki, miten sen tähditysautomaatin voi kiertää. Ylimääräinen väli, piste, tai i:n tilalle 1 tai v:n tilalle kaksois-w
-SS-
Niin vittu.
-
*****
-
Hyvä on, siis riittänee että laittaa jonkun työkoneen tai peräkärryn uuden Valtrani perään ja se tulee käyttöönotetuksi ennen vuodenvaihdetta, Valtran konemyyjän kanssa so***** maksupäiväksi 29.12.2017 ja uuden mallisarjan A134 Valtrani pitää ehdottomasti olla tilalleni tämän vuoden puolella.Tiukkaa tekee sillä uutta Valtra A sarjaa aletaan tehdä vasta joulukuun puolivälissä, vaikka lokakuussa sanottiin että valmistus alkaa marraskuun lopussa.
jos ei valmistu ajoissa tehtänee "kaupat" jostain toisesta mallista joka sitten päittäin vaihtuu tuohon uuteen aakkoseen jahka valmistuu ja kaikki on tyytyväisiä, sinäki oot ostanu jo kaks uutta traktoria:) ;) :D ;D
-
asiaa sivuten; miten nuo nykyhallintavermeet sattuu noille joiden vasen käsi on se pätevämpi? onko hallinta ongelmatonta? itellä ainakin monasti kännyn käyttö vasemmalla on paljon heikompaa kuin oikialla joka pääasiallinen kirjoituskäsi.
-
asiaa sivuten; miten nuo nykyhallintavermeet sattuu noille joiden vasen käsi on se pätevämpi? onko hallinta ongelmatonta? itellä ainakin monasti kännyn käyttö vasemmalla on paljon heikompaa kuin oikialla joka pääasiallinen kirjoituskäsi.
Siinä olisi varmaan markkinarakoa sellaselle joka hoksais ekaks siirtämään ne nupikat toiselle puolelle..
-
Paljonkohan on vasenkätisten prosenttiosuus väestöstä, sekin taitaa kulkea vähän sukuvikana, en tiedä, mut mun suvussani niitä on varmaan joku 25 %, yks omistakin jälkeläisistä on..
-
Saattaavat vaikka unlimited pajalla tehdä.
-
asiaa sivuten; miten nuo nykyhallintavermeet sattuu noille joiden vasen käsi on se pätevämpi? onko hallinta ongelmatonta? itellä ainakin monasti kännyn käyttö vasemmalla on paljon heikompaa kuin oikialla joka pääasiallinen kirjoituskäsi.
Siinä olisi varmaan markkinarakoa sellaselle joka hoksais ekaks siirtämään ne nupikat toiselle puolelle..
Voishan alkaa maatalouden sivuelinkeinona markkinoida lyijykyniä ja kahvikuppia vasenkätisille.
Konevalmistajat harrastaa melko törkeää rasismia vasenkätisiä kohtaan.
Vihreitten pitää alkaa ajamaan sellaista kätisyysneutraalia lakialoitetta, että kaikki laitteet tehdään vastedes molempikätisille yhtä helpoiksi käyttää.
-
Kai sen suunnanvaihtovivun vielä saa valtraan oikealle puolelle ?
Ei oo kyl mitään järkeä poiketa standardista, kun nykykoneissa on suunnanvaihto rattipylväässä.
Muistanko väärin, vai saiko ekoihin t-sarjalaisiin kyynärnojan vasemmalle puolelle ?
-
porukassa ei siis vasenkätisiä. tulipa vaan mieleen..
-
Sellainen pieni tatti kahden sormen väliin ohjaamista varten ja yhdelle sormelle suunnanvaihtonappula.
Ei mitään helvetillisiä kahvoja, joita käytettäessä alkaa etsimään katiskaa vesivaosta.
-
asiaa sivuten; miten nuo nykyhallintavermeet sattuu noille joiden vasen käsi on se pätevämpi? onko hallinta ongelmatonta? itellä ainakin monasti kännyn käyttö vasemmalla on paljon heikompaa kuin oikialla joka pääasiallinen kirjoituskäsi.
Hallinta laitteet ei tuota ongelmaa, niissä kun ei pääsääntöisesti ole valinnan varaa. Itse asiassa en voi ymmärtää millä aivopierulla otetaan kuormaajan/etunostolaitteen kahva penkin vasemmalle puolelle.
Mutta. Kuka tekis vasenkätiselle laastikauhan? Huomasin tänään pyttyä (laasti sellaista) kaapiessa että aina oli se hammastettu reuna pytyn reunassa ja silee "väärällä" puolella. Ei iso juttu mutta harmitti. Sähkövehkeistä rälläkkä kai se omituisin käytettävä "väärä" kätisenä .