Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jäteveden käsittely  (Luettu 6342 kertaa)

Puppugeneraattori

  • Vieras
Jäteveden käsittely
Yllättävän vähän täällä on ollut keskustelua   jätevesiasetuksen toteuttamisesta. Millä tavalla itse kukin olette toteuttaneet tähän mennessä lain vaatimat asiat?

Itse olen liittynyt  paikalliseen vesiosuuskuntaan, kuinka moni on tehnyt samoin? paljonko olette joutuneet maksamaan liittymismaksua? onko maksu tuntunut kohtuuttomalta?



Entä kuinka moni on rakentanut oman kiinteistökohtaisen puhdistusjärjestelmän, ja kuinka moni on päättänyt olla tekemättä yhtään mitään?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Jäteveden käsittely
Ei tehdä mitään. Ruvetaan toimenpiteisiin kun on uhkasakko kourassa  ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Jäteveden käsittely
Uudisrakennukseen oli pakko tehdä puhdistamo, maksoi yhteensä varmaan kymppitonnin. Itse asennettiin.

Päätilalle ei tehdä mitään ennenkuin on pakkopakko.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Jäteveden käsittely
Turhaa vouhotusta! Jos tilanne käy kuumaks niin kannettaan wc-pönttö ulos tuulettumaan...   ;D
Päästöt loppuu siihen  ;D

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Jäteveden käsittely
mittään ei tehä ennenku on pakko..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Jäteveden käsittely
Ajattelin että ostan jostain vanhan lietekärryn. Sinne vaan wc-pytty yläkannen tilalle ja puhelinkoppi sääsuojaksi. Ja koko systeemi vaikka valtatien varteen. Kun on pytty täynnä niin ei kun ajetaan pellolle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65593
Vs: Jäteveden käsittely
ja sitten tulee viranomaiset pamputtaan koska ei täytä näitä elämästä vieraantuneiden ajatusmallia; paska on käsiteltävä ennen pellolle leväyttämistä!     elikkä tehdä kuten hesalaiset;  ensin paskoo kouraan ja siitä seuloo pois ylimääräiset esineet ja sitten vasta pyttyyn käymään!                  ainaski puhistamoja katellessa tulee mieleen että mitä hyö oikein syö!     tavaraa on enemmän kuin kierrätyskeskuksessa!     

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Jäteveden käsittely
Kerran kävin tuommosen "kaupunkilaistuneen" maalaisen paskakaivon imasemassa. Karkkipaperia, kananluita ja ties mittee kuukautissuojia tuli sen verran kyytiin, ettei sitä kuormaa ilenny minnekään viedä. Ei muuta kun syvälle mettään piiloon. Ihmettelenpä ,että miten pitkään mahtaa toimia, kun nyt on taloon laitettu asetusten mukaset suodatus systeemit.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Jäteveden käsittely
tehhään ulukohuussi ja sisävessaa käytetään vaen hätätappauksissa ;)
Elämä on parasta kometiijjaa

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Jäteveden käsittely
Ei minkäänlaista reaktiota.

Ei ennen kuin maksetaan maataloudelle 90-luvun lopun noususta saamatta jääneet massit.Sitä ennen on ihan sama minkälaisia lappuja tai pamputtajia lähettelevät.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Jäteveden käsittely
Ajattelin että ostan jostain vanhan lietekärryn. Sinne vaan wc-pytty yläkannen tilalle ja puhelinkoppi sääsuojaksi. Ja koko systeemi vaikka valtatien varteen. Kun on pytty täynnä niin ei kun ajetaan pellolle.

Sinne koppiin joku paikallinen näyttelijä istumaan housut kintuissa, niin avot performanssi on valmis. Saat vielä paikkakuntasi kulttuuripalkinnon ja kuvan lehteen.



 :D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Jäteveden käsittely
Onhan se puhdas vesi maailmalla kallista, mutta tuntuu että tämä jätevesi on Suomessa sitä arvokkainta.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Jäteveden käsittely
Ajattelin että ostan jostain vanhan lietekärryn. Sinne vaan wc-pytty yläkannen tilalle ja puhelinkoppi sääsuojaksi. Ja koko systeemi vaikka valtatien varteen. Kun on pytty täynnä niin ei kun ajetaan pellolle.

Sinne koppiin joku paikallinen näyttelijä istumaan housut kintuissa, niin avot performanssi on valmis. Saat vielä paikkakuntasi kulttuuripalkinnon ja kuvan lehteen.



 :D

Ei täällä ole muita sekoja kuin minä  :D

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Jäteveden käsittely
No jos niin luotettavasti toimivat nuo puhdistamot kun mitä on teeveestä saanu ymmärtää, niin en takuulla tee koskaan semmosta. Linnaan eivät kaikkia saa mahdutettua, mikäli päätetään jättää tekemättä ja sakottamiseen ja perintään mennessä saattaa virkamiehet loppua Suomesta, ennen kun kaikki keissit on selvitetty.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Jäteveden käsittely
Yllättävän vähän täällä on ollut keskustelua   jätevesiasetuksen toteuttamisesta. Millä tavalla itse kukin olette toteuttaneet tähän mennessä lain vaatimat asiat?

Itse olen liittynyt  paikalliseen vesiosuuskuntaan, kuinka moni on tehnyt samoin? paljonko olette joutuneet maksamaan liittymismaksua? onko maksu tuntunut kohtuuttomalta?

-kylällemme oli suunnitteilla osuuskunta.Ei toteudu

Entä kuinka moni on rakentanut oman kiinteistökohtaisen puhdistusjärjestelmän, ja kuinka moni on päättänyt olla tekemättä yhtään mitään?

--nyt on tutkimuksen alla muutaman huushollin yhteinen putsari.Alustavasti vaan tuntuu sekin hiukka arvokkaalta.Isompia putsareita tehdään lukumääräisesti niin vähän että hinta pompsahtaa
--omalla kohdalla imeytyskenttä lienisi halvin,mutta ei ihan yksioikoinen ole sekään ratkaisuna