Peilin lasi oli ensimmäinen, mikä nykyistä puimurista meni rikki. On noita mennyt pari lisääkin, mutta ei sen jälkeen kun laitoin lasin jollain tiivistetökötillä kiinni alustaansa.
Viidentenä syksynä katkesi kaatokelan keskiputki, ehjättiin hitsaamalla ja on sen jälkeen pysynyt yhtenä kappaleena. Pöydän käyttöakselin laakeri siitä varokytkimen vierestä vaihtoon.
Seuraavana syksynä laturin laakerit hirttivät kiinni, oli laakeritehtaalla rasvat unohdettu. Laturiin uudet laakerit ja hihna kärähtäneen tilalle. Sekään vika ei keskeyttänyt puintia, vaan sade hetkeä aikaisemmin.
Terä ja sormet on uusittu, akku on uusittu, joku tiivistelistakin, tyhjennystorven lukituksen avaajasolenoidi sanoi sopimuksen irti vuosia sitten, mutta on melko tarpeeton, se lukitus nimittäin.
Starttimoottori on ollut remontissa kerran. Tyhjennysruuvin tukilaakerin holkki on uusittu.
Silppurin hihna meni uusiksi viime syksynä, kuljettajan huolimattomuuden piikkiin menee se.
Sampo-Rosenlew 2035 Hydro turbo -99, 15 syksyä puitu, ei yhtään puintia keskeyttänyttä vikaa. Tänä vuonna uusittu rajaislietson siivet 21,91 € alv0, toisen takavalon punainen muovi rikki, tilauksessa.
Tässä on aika paljon tuttuja juttuja. Pesin peiliä, joka oli lähtemässä karmeistaan irti. Laskin harjaa syrjään, kun peili putosi ja palasiksi meni. Uusi peili raameineen silloin Agrissa 80e, päätin kuitenkin kokeilla ihan perinteistä lasiliikettä, joka tekikin pelkän lasin 20 eurolla.
Se pöydän käytön akselin laakeri porsi täällä 150h käytön jälkeen.
Silppurin hihna meni heti uutuuttaan kieroon, syystä jota ei pystynyt arvaamaan.
Koneen sähköt on pari kertaa olleet tillin tallin ja vika on selvitetty laturin paineilmapuhdistuksella. Viimeksi tänä syksynä ekoilla käyntikerroilla teki tuota. Kerää vaan pölyä ja paskaa sisuksiinsa.
Tyhjennysruuvin tukilaakeri alkaisi olla täälläkin vaihtokunnossa.